Mijn zoon drinkt extreem weinig!

Mijn zoontje van 15 mnd. drinkt al ruim een half jaar erg weinig en het wordt steeds minder. Hij kan uit een rietjesbeker drinken die altijd klaarstaat, dat zijn dan soms wat slokjes maar als we geluk hebben drinkt hij daar 100 cc uit. Tot voor kort gaf ik hem nog 3 keer een fles om het vocht wat op te krikken (hij dronk dan zo’n 50 tot 100 cc per keer) maar dat weigert hij sinds een week. Ik heb alle soorten bekertjes en flesjes geprobeerd: weinig tot geen interesse (ook al een half jaar me bezig). Zelluf doen is ook niet populair. Alle smaakjes ook: maakt niets uit. Ik geef extra fruit en ben inmiddels maar bezig hem dmv een spuitje extra water te geven maar zo kom ik nog maar aan 300 cc per dag, veel te weinig dus.

Hij is niet ziek, heeft geen last van zijn oortjes, geen tandjes die doorkomen en verder wel levendig.

Ik begrijp dat er kleine en grote drinkers zijn maar dit kan toch niet? Hij drinkt op het KDV trouwens ook zo weinig.

Het CB weet het ook niet en komt met dooddoeners als: hou zijn luiers in de gaten en als je het niet vertrouwd bellen…

kyano dronk ook steeds erg weinig en had al op vroege leefdtijd geen flessen meer

nu krijgt hij een pakje halfvolle melk met een rietje en dat drinkt hij goed

maar lees dat die van jou uit een rietjesbeker drinkt

misschien ook eens zo’n pakje proberen?

maar kyano zal ook nooit een grote drinker worden,net als ikzelf trouwens

ik denk dat kyano op een dag 400cc drinken heeft

en dan het fruit daar nog bij

Vast ook al geprobeerd maar uit een gewone beker laten drinken? Zonder poespas?

Ja gewone beker, mijn glas of beker, pakjes met rietje, alles waar uit gedronken kan worden heb ik geprobeerd en probeer ik… telkens een paar slokjes of niets.

af en toe op een zeiknat washandje laten zuigen?

ik weet het niet maar misschien helpt het,krijgt hij toch meer vocht binnen :mrgreen:

maar hij heeft er geen last van :think:

dan zou ik er niet zo’n punt van maken

vaak aanbieden en als hij niet wil zit er niets anders op

in de zomer watermeloen geven,zit vol vocht

De meeste dingen die hij eet zit ook vocht in, fruit bv best veel en wellicht lust hij wel graag soep? Dat zou ook alweer wat compenseren. Sterkte meis! (bij de weg CB geeft aan zijn luiers in de gaten te houden, dus x aantal natte luiers? En dat heeft hij wel gewoon?) :-*

wij hebben dit bij de jongste ook gehad, zijn hier zelfs voor in het zkh geweest (dit doet ze al vanaf de geboorte en bij haar was het zo dat je aan het uitdrogen was) maar zelfs de ka weten niet waar het aan ligt. en hun zeggen ook zolang ze goed aankomt en goede plasluiers heeft moet je geen zorgen maken, kindjes die bv krijgen weet je ook niet wat ze binnen krijgen, kindjes voelen dit zelf aan en regelen dit allemaal zelf. dus zou er niet zo druk over maken. Jouw zoon is op de leeftijd dat als hij dorst heeft hij dit zelf kan aangeven.

en misschien (klinkt stom) is al jij je er bij neerlegt dat hij wel meer gaat drinken. kinderen voelen het aan dat jij je er niet lekker bij voelt dat hij weinig drinkt.

ik zie in je onderschrift dat hij aan zijn neusamandelen geholpen wordt en buisjes krijgt… misschien dat hij daarna wel beter gaat drinken…

dat hij gewoon daar last van heeft…maar het niet kan duidelijk maken :think:

Oei, wat moeilijk zeg! Heb het zelf ook een tijdje met mijn zoontje gehad. En ik kwam erachter dat het bij Lars vaak een teken is dat hij zelf al voelt dat hij niet lekker is / wordt. In onze ogen was hij dan nog altijd kiplekker. Maar hier was het enkel een paar weekjes, bij jullie speelt dit dus al een half jaar.

Tja… aan mijn antwoord heb je eigenlijk niet veel. Ik zou proberen zoveel mogelijk andere producten te geven met extra vocht (fruit, warme hap met extra water etc.). Er teveel de aandacht op vestigen is vaak nog meer reden tot minder drinken. Dus daar zou ik wel mee oppassen. Ik wil je even sterkte :hug: toewensen en als het echt niet lekker voelt aankaarten bij de huisarts.

Lars vindt de pakjes fruitsmoothie van friso heel erg lekker hebben we ontdekt. Zit ook een rietje aan. Heb je die als eens geprobeerd?