We waren 4 jaar ‘bezig’ om zwanger te raken.
En eindelijk! 23 mei de 1e positieve test in handen.
Dolblij natuurlijk.
En toen die vreselijke dag… 24 juni.
Ons kindje had zich niet op de goede plek genesteld en moest -met de eileider- ‘verwijderd’ worden.
De andere eileider is (ook) verkleefd.
Hoe het verder gaat vertel ik hier wel zodra ik het weet.
10 augustus moeten we naar de gynaecoloog voor controle en een gesprek over hoe nu verder.
Dit is het verhaal beknopt, ik hou jullie op de hoogte.
(Onder m’n www staat een weblog over het gebeurde)
Meis ik wil je een hele dikke :hug: geven.
Hoop dat je het een plekje kunt geven.
:-*
ik wil je even heel veel sterjte wensen ,
vreselijk wat je overkomen is, is niet niks als een zewangerschap misloopt, dat ik nog desestreuse gevolgen heeft voor je eileider is helemaal verdrietig
succes met wat komen gaat
bianca
Jeetje Sollie,
Wat erg zeg…heel veel sterkte :hug:
Verdrietig nieuws, zeg… Ik had je al een beetje gevolgd bij de maand-mama’s en ik had erg gehoopt dat het allemaal goed zou komen. Zeker als iemand al zolang bezig is met zwanger worden, gun je het iemand extra. Heel erg veel sterkte toegewenst! :hug:
Meiden bedankt! :-*
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis.
De eileider was opgestuurd voor onderzoek en ik wilde graag weten of er nog iets over was, zodat we dat eventueel konden begraven.
Helaas kreeg ik te horen dat ze er niks meer van hebben en dat er ook geen vruchtje gevonden is, alleen wat stukken weefsel.
Ik snap er niks meer van, hopelijk horen we 10 augustus meer.
Wat jammer en vreemd Sollie…
Hopelijk weten jullie dan 10 augustus meer.
:hug:
Volgens mij ga ik ongesteld worden! :thumbup:
Het is morgen 4 weken sinds de operatie, maar ik heb echt zo’n ik-word-ongesteld-gevoel.
En dat terwijl ik vóór de zwangerschap alleen maar boven de 4,5 week zat.
Ben benieuwd! Heb verder niet zoveel last van kwaaltjes als de afgelopen maanden, geen pijnlijke (.)(.) enzo…
Alleen wat buikpijn en slijmverlies (heerlijk joh :mrgreen: ).
Straks word ik nog normaal! :o
Sollie Ben je ook gezegend met PCOS? :wall: Of heb je meestal wel een cyclus?
Op zich is het wel normaal dat er soms niks meer van een zwangerschap terug wordt gevonden. Ik heb een curretage gehad met 13 weken. Met 11 weken kwamen we erachter dat het kindje niet meer leefde. Bij ons is alleen nog een beetje zwangerschapsweefsel gevonden, ook geen vruchtje meer. Je lichaam schijnt zoiets zelf af te breken, als het langere tijd in je lichaam zit. Wel balen dat je een eileider kwijt bent en de andere verkleefd is. Moeten jullie nu verder de mm in en aan IVF gaan denken?
@Jippie wrote:
Sollie Ben je ook gezegend met PCOS? :wall: Of heb je meestal wel een cyclus?
Op zich is het wel normaal dat er soms niks meer van een zwangerschap terug wordt gevonden. Ik heb een curretage gehad met 13 weken. Met 11 weken kwamen we erachter dat het kindje niet meer leefde. Bij ons is alleen nog een beetje zwangerschapsweefsel gevonden, ook geen vruchtje meer. Je lichaam schijnt zoiets zelf af te breken, als het langere tijd in je lichaam zit. Wel balen dat je een eileider kwijt bent en de andere verkleefd is. Moeten jullie nu verder de mm in en aan IVF gaan denken?
Ik heb een tijd geen cyclus gehad, er is toen ook aan pcos gedacht.
Toen ben ik af gaan vallen en begon m’n cyclus weer.
In totaal ben ik nu ruim 20 kilo kwijt en heb vanaf november vorig jaar een cyclus.
Was alleen nog wel vrij onregelmatig voor de zwangerschap.
Nu toch nog niet ongesteld, al dacht ik van wel. :think:
10 augustus hebben we een gesprek over hoe nu verder,
maar de arts liet na de operatie wel al weten dat het inderdaad waarschijnlijk mm wordt.
Ik weet nog niet wat precies de mogelijkheden zijn en wat we willen, dat komt nog wel.
Nog steeds niks… :think:
Gisteravond voor het eerst toch pijnlijke borsten, maar niet zo erg als anders.
Voel me vreselijk opgeblazen en heb het gevoel dat het elk moment kan losbarsten.
Het is nu 5 weken sinds de operatie, het mag van mij wel op gang komen zo langzamerhand.
Vervelend zeg… Het kan gemiddeld 6 weken duren voordat je ongesteld wordt, dus ik hoop voor je dat je het deze week dan komt. Kun je tenminste weer verder.
@Jippie wrote:
Vervelend zeg… Het kan gemiddeld 6 weken duren voordat je ongesteld wordt, dus ik hoop voor je dat je het deze week dan komt. Kun je tenminste weer verder.
Inderdaad, ik zit er nu tegenaan te ‘hikken’.
Heb steeds steken in m’n buik, links en in het midden.
Ter hoogte van m’n baarmoeder en de eileider die er nog zit, ik vind het doodeng!
Krijg al weer allemaal waanbeelden van herhaling van de eug enzo…
Bah. :shifty:
Tomtiedom… :mrgreen:
Nog niks.
Morgen 6 weken na de operatie, maar volgens mij zijn de :twisted: :twisted: nog niet op komst…
Heb wel weer wat kwaaltjes, misselijk, veel plassen (zit natuurlijk vol daar beneden ).
Verder voel ik me prima!
Brrrr… Moet om 15.00 uur bij de gynaecoloog zijn. Heb nu al de bibbers. :shifty:
Net met afvegen een heeeeeel ieniemienie beetje roze afscheiding.
Hopen dat dat doorzet, ik ben er nu wel een keer aan toe dacht ik zo.
Ik hou jullie op de hoogte!
Wat een opluchting…
Deze gynaecoloog was een stuk positiever en zei dat we eerst nog een jaar kunnen proberen voor we eventueel de mm ingaan.
Dat betekent dus dat er nog een (kleine) kans is op een spontane zwangerschap! :dance:
We gaan er vol goede moed tegenaan, mogen na 2 menstruaties weer beginnen met proberen.
Ik ben blij!!! :mrgreen:
Hoi Sollie,
Ook ik moet een eileider missen door een eug…ik heb er destijds een foto van gekregen, misschien kun je de arts vragen of ze er 1 gemaakt hebben tijdens de operatie? (Wanneer je daar behoefte aan hebt natuurlijk).
Ook moet 1 eileider kun je nog spontaan zwanger worden, alleen moet het eitje dan aan de juiste kant springen en dat is elke keer onwillekeurig. Maar goed dat zal de gyn ook wel vertelt hebben.
Ik hou me er altijd maar aan vast dat we in ieder geval zwanger kunnen worden, en nu het nog blijven!
groetjes
Ineek
@Ineke wrote:
Hoi Sollie,
Ook ik moet een eileider missen door een eug…ik heb er destijds een foto van gekregen, misschien kun je de arts vragen of ze er 1 gemaakt hebben tijdens de operatie? (Wanneer je daar behoefte aan hebt natuurlijk).
Ook moet 1 eileider kun je nog spontaan zwanger worden, alleen moet het eitje dan aan de juiste kant springen en dat is elke keer onwillekeurig. Maar goed dat zal de gyn ook wel vertelt hebben.
Ik hou me er altijd maar aan vast dat we in ieder geval zwanger kunnen worden, en nu het nog blijven!
groetjes
Ineek
Ja dat klopt gewoonlijk inderdaad, maar mijn overgebleven eileider is (waarschijnlijk) verkleefd.
Grappig trouwens, je woont vlak bij mij en heet hetzelfde!
Ik zit nu weer te wachten op de volgende menstruatie die maar niet wil komen (inmiddels 5 weken 3 dagen).
Bah, ben al een week misselijk, heb pijn in m’n (.)(.) en ben zooo moe. :?
Manlief moet het dagelijks ontgelden door mijn rothumeur, ik schaam me dood. :oops:
Echt waar? da’s toevallig.
eh…heb je al getest?