Mijn verhaal over pcos

aha oke 9mm is dacht ik niet slecht hoor ik zit vele malen hoger soms zelfs 21 mm :frowning: de bijwerkingen ken ik maar al te goed ben blij dat ik pauze heb 3 maanden heerlijk geen gedoe ff maar heb nog wel de metformine :slight_smile:



maak je geen zorgen meid alles ziet er goed uit :slight_smile: nu nog ff je eitje vangen en dan een plakkertje



:-*

Ja, ik zal mijn vriend een schepnet mee geven :wink: kan die ze vangen :stuck_out_tongue: Het was al een hele geruststelling dat er iets gebeurde :oops: Ik zag mezelf alweer een hogere dosis krijgen :frowning: maar gelukkig is dat niet het geval :smiley:

Wat naar voor je dat t nu al zo lang duurt. Heb je ook nog andere kinderen en duurde het daar ook zo lang bij?



liefs

Summerchild

hahahaa geeft niet meid vergeet niet dat de dosis in eens volgende maand niks meer doet he heb ik ook gehad :frowning: en moest naar de hoogste dosis ook .



met de andere kinderen was ik binnen 6 maanden zwanger dus nu niet maar goed heb ook 6 maanden clomid gehad en denk ik 1x mijn ei gemist en 2x geen ei dus ja weinig goede kansen zeg maar , met de andere ging het allemaal wel vlugger denk dat de leeftijd een rol mee speelt zo ook overgewicht al ben ik wel afgevallen gaat het nog steeds niet helemaal goed , heb nu wel een ei gehad vorige maand laat lange cyclus en dacht deze maand vroeg … maar ben daar nu niet zeker van … maar ja we zien wel



9 jan terug naar de fert arts :slight_smile:

Oke, ja leeftijd kan een belangrijke rol spelen inderdaad. Ik ben zelf 23 jaar, maar voor mijn 25ste zeiden ze dat ik nog kans maak op kindjes. Daarna zou het moeilijker worden :frowning:

Ik wil graag 3 kinderen, maar als het niet lukt, dan zal ik tevreden zijn met 1tje of 2 :wink: indien ze beide springen :smiley:

De dokter zei dat we grote kans hebben dat beide eitjes die gegroeid zijn gaan springen. Dus wordt het een twee eiige tweeling als alles mee zit :mrgreen: Kan niet wachten :dance:



xxx

Oooh dat is een mooie instelling :smiley:



Ik duim ook dat ze beide springen. verdubbelen je kansen meteen :mrgreen:



:pray: :pray: :pray: :pray:

Ja, inderdaad!



Ik heb gisteravond een ovulatietest gedaan en de streepjes waren beiden gelijk :mrgreen: En volgende week moet ik bloed onderzoek laten doen naar het gehalte progesteron. Dan weten we gelijk of het raak is geweest :inlove: Ik hoop het zo he :pray: Ik heb wel het gevoel dat het raak moet zijn… maarja… mijn gevoel heeft me vaker voor gek gehouden :wall: Maar, we blijven positief!!! :inlove:



Hebben jullie al goed nieuws gehad?



xxx

Summerchild

Ik mag zondag met de Duphaston beginnen en dan op 9 januari een echo om te kijken of de 3 cystes weg zijn.



Ik ben zo blij dat het deze maand is dat we niks konden. Met de drukte van de feestdagen heb ik er weinig bij stil kunnen staan.



Ik duim nog steeds :wink: Ik hoop dat je gevoel juist is.



Groetjes Jacky

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken. Volgende week krijgen we de uitslag :slight_smile: Heb al wel wat zwangerschapskwaaltjes.

  • donkere tepels
  • pijnlijke borsten
  • vaker plassen
  • rare trek hebben



    Alleen natuurlijk kunnen hormonen en je geest je voor de gek houden. Al zijn we hard aan t duimen :pray:





    xxx

    Summerchild

Ik hoop dat je tekenen de waarheid laten weten. Succes!

Hey lieve forumleden! :-*



Even een update van de situatie:



Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek! De gynaecoloog was vergeten een terug bel afspraak te maken met mij :frowning: :x Heb aangedrongen bij de assistent en die kon een gynocoloog in de kraag grijpen om ff te kijken naar de uitslag. Het enige dat hij kon zeggen dat het een goede uitslag was, maar verder wist hij niet waar het over ging. (ik dus ook niet!)



Het kunnen twee opties zijn:

  • ik heb een eisprong gehad
  • ik ben zwanger



    Maandag na 4 uur wordt ik terug gebeld door de gynaecoloog met de uitslag! Dus mag mezelf nog een week lang martelen! :wall:



    Ik ga morgen gewoon een zwangerschapstest doen… Ik vrees dat het nog veel te vroeg ervoor is, maar wie weet! :mrgreen:



    xxx

    Summerchild

Pff war raaar…! Dan kunnen ze beter geen uitslag geven. Waar werd je bloed op getest?



Wat een spanning zeg…

Progesteron werd ik getest. Dat zegt mij verder weinig, alleen dat het met een eisprong of zwangerschap te maken heeft dat hormoon.



Ja, inderdaad erg spannend. Voel me soms net een soap haha! :mrgreen:



xxx

Summerchild

Als je een week na je vermoedelijke ei een bloedtest moet doen, is dat om te kijken of je een eisprong hebt gehad.

Dus als het bloed goed was heb je een ei gehad. Nu maar hopen dat je het ei goed benut hebt en je gauw een mooie positieve test in handen hebt.

29 dec werd mijn eisprong geschat. Wanneer kan ik dan testen?

Het is namelijk zo dat ik geen cyclus heb!



xxx

Summerchild

Door de clomid, heb je wel een cyclus. Dan kan je 14 dgn later testen! Miss wel iets eerder…

Eind van de week kun je wel testen. Als de 29 je ei eran kwam, heb je hem de 30e of 31e gehad. Ik zou vanaf zaterdag een test gaan doen. Dan zit je rond je nod.

Oke, Spannend!!! :roll:



Phoe, is voor het eerst in 10 maanden dat ik misschien uit mijzelf ongesteld wordt of gelijk zwanger ben. Vriend en ik hebben aardig was geklust. Daar zal het niet aan liggen :mrgreen:



Wel dom dat de arts mij dan pas maandag kan terug bellen, weet ik misschien al eerder dan hun de uitslag :lol:





xxx

Summerchild

Ik denk dat ze het zeker willen weten…Maar die uitslag die je krijgt gaat over het feit of je een ei hebt gehad toch?

Een bloedtest van een week geleden is geen zwangerschapstest.

Ik las ergens dat als je een hoge progesteron gehalte hebt je zwanger bent. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan ook al eerder mijn eisprong hebben gehad. Geen idee :stuck_out_tongue: Dat is dus het onhandige met PCOS.

Mijn lichaam werkt niet normaal, ik heb geen eisprong zonder medicatie. En heb dus echt geen idee hoe een normale cyclus voelt. Nooit gehad ook! :roll:



Daarom ben ik zo enorm zenuwachtig, maar als ik zwanger ben weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad toch? :wink:



xxx

Summerchild

Maar een week na je ei kunnen ze nog niet aan progestreon waarde zien of je zwanger bent. Dan moeten ze testen op hcg waarde.

Een week na ei met progesteron is alleen om te kijken of je een eisprong hebt gehad.