Mijn verhaal.. Bedankt!

Hai Nicje,

ik heb toevallig even jouw verhaal gelezen en wil je even zeggen dat het hetzelfde verhaal is als mijn zus.

En die kan ieder moment bevallen van de tweede. Beide kindjes zijn via ivf verwekt.

Heel veel sterkte de komende dagen met het wachten en maak je niet gek :wink:

Wat lief, dank jullie!!

Mamapluis, dat doet altijd goed om te horen :mrgreen:

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:: :: :: :: :: :: :**:

Zet em op zet em op zet em op,

Zo nu moet het lukken, ik hooooooop het zo!!!

:-* bianca

Even een update

3 dagen na de TP flinke buikpijn gehad in mijn linker cyste. (eierstok)

Maandagochtend ziekenhuis even gebeld, gevraagd of het kwaad kon, maar ik moest het heel goed in de gaten houden.

Zogauw de duizeligheid en buikpijn toe gaan nemen, moet ik meteen weer bellen.

Verder moet ik het rustig aan doen, 3 liter water drinken op de dag :think: en wachten…

Nu gaat het beter, buikpijn is er nog wel, maar minder dan gisteren. Ik denk dat de 3 liter per dag en de rust heel goed is tegen de pijn.

We wachten maar weer braaf af…

Nog dik een week en dan weten we hopelijk meer… dat zou toch mooi zijn als het gelukt is (understatement van de week denk ik :mrgreen: )

Mooi ??? mooi ??? Ik ga helemaal flippen denk ik als het zover is…

Dan nog de onzekerheid tot aan de echo… maar de eerste stap is er dan, dan wéét ik dat ik zwanger kan worden…

Oh en ik had net steekjes toen ik op de bank lag… in mijn onderbuik (baarmoeder???) :shifty:

Maar goed… ik ga eerst maar weer slapen :mrgreen:

Liefs Nicje :-*

Nicje

Heel spannend allemaal ik duim alvast voor jullie dat jullie kuikentje gaat groeien tot een heel lief klein babietje…

gr marientje

Nicje nog even een vraagje… Hoeveel rondes hebben jullie ongeveer geprobeerd zwanger te worden voor de IVF? En hebben jullie zelf om IVF gevraagd uiteindelijk? Heb je IVF gekregen omdat de ongi te veel pijn ging doen of omdat het gewoon niet lukte?

Je begrijpt dat ik alle feiten voor mezelf op een rijtje wil hebben. Ik was afgelopen maand namelijk zo beroerd van mn ongi dat ik overweeg of ik IVFter sprake kan brengen bij mn gyn as maandag tijdens de FM…

Hoi Zorro

We zijn ongeveer 1 1/2 jaar bezig geweest om zwanger te worden. In feb 2004 ben ik geopereerd om te kijken hoe erg de endo is en om het enigzins te verhelpen.

Dat is een grote operatie geworden, zoals je wel weet denk ik. Hierna zag mijn gyn geen reden dat ik niet zwanger kon worden, dus hebben we het weer opnieuw geprobeerd.

Helaas zonder succes. Toen na 3 maanden de pijn tijdens de menstruatie weer onhoudelijk werd heb ik weer contact opgenomen met de gyn. Bleek mijn cyste weer terug (5,6 cm) en heeft mijn gyn mij voor 2nd opinion doorgestuurd naar Nijmegen (Dhr Willemsen) Voordat ik daar terecht kon, heb ik wel ruim een maand de pil gebruikt. (op eigen verzoek overigens :? )

Hij vond een operatie gelukkig niet nodig en ik ben 5 maanden op Lucrin gezet. De Lucrin was nodig om de cyste hopelijk weg en de endo rustig te krijgen. Daarna zouden we voor IVF in aanmerking komen. (met spoed)

IVF kwam bij ons al snel in beeld, vind ik dan, omdat ik niet meer ongesteld mag worden, omdat de endo dan te hard zal groeien. (omdat het na de operatie al binnen 3 maanden volledig weer terug was :think: )

En een echte reden wáárom ik niet zwanger geworden ben op een natuurlijke manier is nog niet gevonden.

BM ziet er goed uit, zwemmers zijn goed, eileiders zijn doorgankelijk (bleek tijdens de operatie)

Ik weet zo even jouw verhaal niet meer uit mijn hoofd, maar je zou het zeker kunnen aankaarten…

Succes

Bedankt voor je snelle antwoord :stuck_out_tongue: Daar kan ik wat mee! Ja ik heb net alle pagina’s nog weer eens doorgelezen van je verhaal :mrgreen:

Even snel mijn verhaal: na 14 jaar pijn, sinds april gestopt met pil en iedere maand nog meer pijn, na ronde 4 kijkoperatie gehad die ook grote buikoperatie werd, endo verwijderd van blaas, baarmoeder en darm is blijven zitten en cyste verwijderd uit eileider en verklevingen voor de helft losgehaald aan de linkerkant. Afgelopen ronde 5 mega veel pijn gehad en 2 dagen niet kunnen werken. Bij echo afgelopen vrijdag wederom cyste in linkereierstok nu al terug! Dus vandaar dat ik het vroeg… Als de pijn zo erg blijft of nog erger wordt ieder maand trek ik het niet meer met de ongi’s… As maandag weer FM dus dan vraag ik wel even wat mn opties zijn, 15 febr afspraak met Willemsen dus dan heb ik meteen een second opinion :stuck_out_tongue:

Mag ik een voorspelling doen???

Ik denk dat Willemsen jou op Lucrin zet. Je mag niet meer ongi worden van hem. Hopen dat de cyste kleiner wordt/ weggaat.

Als het een beetje meezit, zal hij zelf ook over IVF beginnen.

Hij is absoluut geen voorstander van opereren, tenzij noodzakelijk natuurlijk. Hopelijk gaat het deze ronde gewoon goed :wink:

Tenminste, hoe groot was de cyste laatst???

Hahahaha dat mag altijd hoor :lol:

Hmm ik denk eerlijk gezegd dat ie dat niet doet want de cyste was nu nog vrij klein 1,5cm. Degene die ze weg hadden gehaald was 5,5 cm. Deze is dus wel klein maar zit er al wel meteen binnen een maand na de operatie dus dat is wel balen…

Waarom gebruik jij eigenlijk hormoonspuiten enz? Want je hebt wel gewoon eitjes en een eisprong enz toch? Of slik je de pil nu door en krijg je dat daarom niet en word het met die spuiten alsnog aangemaakt zonder ongesteld te worden? :think:

Hoihoi

Nee we zijn nu met de 1e IVF poging bezig.

Daar moet je al die hormonen voor spuiten…

Mijn cyclus was perfect, keurig 28-30 dagen, dus daar lag het niet aan, maar dit moet helemaal plat gelegd worden door de hormoonspuiten.

Als ik zo hoor dat jouw cyste 1.5 cm is, zal de gyn idd niet snel overgaan op Lucrin. Mocht je meteen doorgaan voor IVF dan heb je kans dat het alsnog wel moet. Om je eigen cyclus stil te leggen. Niet zo lang als bij mij hoor.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat woensdag!!

Nicje heel veel succes aankomende week.

ps Ga jij 19 febr naar die bijeenkomst over ivf in het radboud?

Bij mij is ook endo geconstanteerd een half jaar geleden, maar konden het niet weghalen. Er zaten veel plekken ook op de blaas en darmen. Gelukkig niet in de baarmoeder, en ook bij zijn de eileiders toegankelijk. Ik snap ook niet waarom je dan niet gewoon zwanger zou moeten kunnen worden…

Het zkh gheeft ook geen verklaring maar zien wel dat het veel gebeurt. Wij hebben nog drie iui te gaan en dan ook de ivf.

Hoihoi

Tis hier helaas niet goed gegaan, vanmorgen is het echt doorgebroken…

We gaan de 19de niet naar die bijeenkomst, want daar zijn we vorig jaar al geweest, toen hebben we ook niet veel nieuws gehoord, dus zal het nu niet beter zijn.

Het was wel heel informatief, maar we wisten zelf al heel veel. Het was wel een hele bizarre gewaarwording om zoveel mensen bij elkaar te zien die problemen hebben met zwanger worden… :?

Wij hebben daar weer troost uit gehaald toen, dus dat was wel heel prettig.

Succes!!

Juudje: Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord, maar heb op internet gelezen dat ze denken dat de endo een beaapld stofje uitscheid dat giftig werkt tov de bevruchting, vandaar dat het soms niet wil lukken… Verder weet ik er ook nog niet veel van…

Nicje: Balen!!! Dat is iets wat je natuurlijk niet verwacht na IVF :frowning: Gaan jullie nu meteen verder met poging 2? Hoe kan het dat je wel ongesteld wordt nu dan ondanks de hormonen? Heb je nu dan ook pijn? Sorry maar ben heeeeeeeeel nieuwsgierig hoe het nou allemaal werkt…

Hoi Zorro

Nee ik heb (nog) geen pijn, omdat ik nog Progestan bolletjes moest inbrengen. (hormonen) Deze zorgen ervoor dat het baarmoederslijmvlies intact blijft. Vanmorgen ben ik hiermee gestopt, dus zal het wel gauw ‘feest’ zijn hier.

Of we meteen doorgaan met de 2de poging ligt helemaal aan wat de artsen ervan zeggen. Dat horen we vanmiddag denk ik wel.

Als het aan ons ligt, gaan we meteen door…

Dat ik nu al bloed verlies is normaal en ook nog niet zoveel. Het kan ook zijn dat het bloedverlies uitblijft, door die hormonen, dat zou ik helemaal verschrikkelijk vinden. Test negatief, allerlei gevoelens en nog langer tussen hoop en vrezen heen en weer geslingerd worden. Nee ben blij dat me dat bespaard blijft.

En dat van die endo heb ik ook nog nooit gehoord. Zal eens gaan neuzen op internet.

Balen dat het de 1e keer niet goed gegaan is nicje sterkte

gr marientje

Nicje: hoe gaat het met je?

Ik ben net terug van Willemsen en je gaat door voor de koelkast :mrgreen: Hij wil me op de Lucrin, maar ik ga het nog niet doen… Wil eerst nog een paar pogingen afwachten… Als de pijn te erg wordt stap ik over. Hij had het over 3-6 maanden dus das best lang :frowning: De cystes waren beide al gegroeid naar 2 cm… Ook heeft ie mn CA125 laten prikken. Ik houd je op de hoogte en hoop dat je snel door mag met je volgende poging en dat het dan raak is!!! :dance:

HOihoi

Wat vervelend dat ze idd weer gegroeid zijn…

Lucrin is mij heel erg goed bevallen en nu ik weer ongesteld en doodziek geweest ben, twijfel ik of ik ga vragen of ik ook weer op de Lucrin gezet kan worden… :think:

Kan me ook wel voorstellen dat 3-6 maanden beangstigend klinkt. Gisteren was het een jaar geleden dat ik geopereerd ben en toen dacht ik ook toen het na maanden proberen niet gelukt was en de gyn mij op Lucrin zette : nu gaat het nóg langer duren!!

Had hij me toen maar meteen daarop gezet, dan was de schade wat kleiner gebleven…

Tis een lastige keuze…

Ik ben weer aardig hersteld van een week ongesteld zijn :? Mijn darmen werken nog niet naar behoren, maar goed.

De pijn in mijn linker heup is er nog wel, dus ik vrees dat de endo weer flink z’n werk gedaan heeft :cry:

Woensdag 1 maart ga ik weer naar Nijmegen, om te evalueren hoe het gegaan is en voor een echo…

Dan weten we meer over het hoe en wat verder!!!

Jeetje meid dat klinkt niet goed allemaal… Ik hoop dat je een beetje positieve uitslag krijgt van de echo.

Weten ze trouwens wat de bijwerkingen zijn van Lucrin als je het een tijdje hebt gebruikt mbt je vruchtbaarheid? Want ze leggen het toch plat alsof je in de overgang gaat zeg maar. Kan je lichaam dan daarna zo de draad weer oppakken of blijft die troep nog in je zitten een tijdje net als de pil? Als ik jou zo hoor is het dus alleen tegen de pijn dat je Lucrin gebruikt en zodra je ermee stopt is de pijn weer terug… Dus je hebt er eigenlijk niks aan dan toch? Want in de tijd kun je ook niet zwanger worden…? :think:

Klopt in de tijd dat je Lucrin gebruikt, wordt je cyclus stilgelegd. Je hebt dan geen eisprong, maar ook geen menstruatie.

Je kunt dus niet zwanger worden in die tijd…

De Lucrin is meteen uitgewerkt en je eigen lichaam pakt de functie gewoon weer op. Al kan het wel zo zijn dat je cyclus iets anders is dan voor de spuiten.

Bij mij is de endo en de pijn weer aan het toenemen, omdat ik gestimuleerd ben met hormonen voor de IVF. Daardoor kan de endo ook sneller groeien.

De werking van Lucrin is inderdaad maar tijdelijk en wordt meestal gegeven als ondersteuning om de boel rustig te krijgen, voor of na een operatie en voor IVF of een andere behandeling.

Het werkt niet alleen tegen de pijn, maar het zorgt er dus ook voor dat cystes (als het goed is) kleiner worden (een vereiste bij IVF) en de endohaarden rustig.

Dus had ik het meteen na mijn operatie gekregen, dan had ik nu niet zo’n grote cyste gehad. Die overigens waarschijnlijk alleen nog operatief te verwijderen is… :?