Mijn tip tegen buikkrampjes!

Hallo allemaal,

Gewoon effe een tip die heel goed bij Teun heeft geholpen! Misschien heb je er wat aan…

Teun heeft vreselijk last van krampjes gehad, heel zielig was het! 'K was al overgestapt op speciale voeding, maar wat echt geholpen heeft:

orthiflor start! ( :think: ik weet trouwens niet of ik die naam hier zomaar mag noemen…).

Gewoon te koop bij de DA drogist! Binnen een week was ie krampjesvrij :dance: !

Wel prijzig… 16 euro nog wat, maar dat was het mij zeker waard! Ik gebruik het nu nog omdat het ook goed is voor de weerstand en darmflora. 1x Per dag gewoon anderhalf schepje in z’n fles.

Succes, ik hoop dat iemand er wat aan heeft :thumbup: !

yeps, en toen gaf je bv… wat doe je dan??? kan je moeilijk anderhalf schepje in je borst frotten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Misschien zelf iedere dag 1,5schepje nuttigen :wink:

:wink: :mrgreen:

ik gebruik ook Orthiflor start en nu de junior versie en nog nooit krampjes gzien.

Ik heb het altijd gecombineerd met BV. De laatste voeding gaf mijn man altijd een flesje mm. Hier ging de orthiflor doorheen. Je zou ook kunnen kiezen om maar 10 ml ofzo af te kolven en dat te mengen met de orthiflor en op een lepeltjete geven.

Ik kan het trouwens niet zomaar bij de drogist krijgen. maar de betere apotheker , natuurvoedingwinkel en anders de vitaminstore (ook online) verkoopt het ook.

het helpt de darmflora op te bouwen. In de eerste levensjaren van een kind kun je de darmflora nog verbeteren. Bij volwassenen niet meer.

Wel kun je zelf na een atibiotica-kuur een kuur probiotica nemen. Als ondersteuning.

ik gebruik abc Dolphius, is denk ik hetzelfde als was jij geeft. Dit werkt hier ook erg goed :thumbup:

kuzzz

Ja, is hetzelfde principe, alleen van een ander merk.

ABC werkt hier ook super goed!

hoi,

ik ben bij Simone net begonnen met cinababy op aanraden van mijn buurvrouw. Vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Wilde de druppels in de fles doen, maar volgens de gebruiksaanwijzing zou dit niet goed zijn? :think:

gr. lolifant :smiley:

Cinababy hielp bij Yana niet, ABC wel. ÄBC is wel prijzig, maar het helpt echt tegen haar krampen. Je moet de Cinababy druppels trouwens een half uur voor of een half uur na de voeding geven… dit staat op de VSM site:

Mag je de homeopathische druppeltjes door de babyvoeding doen?

Nee, liever niet. Het geneesmiddel wordt opgenomen via het mondslijmvlies. Dit dient bij voorkeur ‘schoon’ te zijn, dus niet in contact met eten of drinken. Geef het middel dus liever een half uur voor of na de voeding/maaltijd in een leeg mondje.

Nou die cinababy heeft maar weinig geholpen. Simone bleef spoken 's nachts en vandaag ook overdag. Heb zelf al eens orthiflor gebruikt via mijn homeopaat, dus wilde orthiflor start gaan gebruiken. Dit moest echter besteld worden en dan zou dan nog 4 dagen duren voordat het binnen was. :wall:

Kwam hier bij onze drogist ABC Dolphilus tegen en dat gaan we nu uitproberen. Wel erg prijzig. Ze slaapt nu al ruim 3 uur, dus het lijkt erop dat het helpt. :pray:

Bleek dat orthiflor ook bij onze drogist werd verkocht. (deze heeft veel homeopathisch produkten) Mocht ABC niet helpen dan stappen we over op de orthiflor.

Vraag me af of ik niet beter op een ander merk voeding kan overstappen? :think: Gebruik nu Nestle hypo allergeen.

weltrusten

lolifant :zzz:

Hier een dysmatuur kindje(met dus onderontwikkelde darmen), waarbij niks hielp, ook ABC niet.

Alleen de osteopaat bracht uitkomst.

Hoi,

Ik heb nu ook abc dus ik ben benieuwd.

Het klopt toch dat je het 1 keer daags moet geven?

Groetjes Chico.

ja, dat klopt. Ik geef Boaz altijd maar een half theelepeltje.

kuzzz

@Hellen wrote:

het helpt de darmflora op te bouwen. In de eerste levensjaren van een kind kun je de darmflora nog verbeteren. Bij volwassenen niet meer.

Wel kun je zelf na een atibiotica-kuur een kuur probiotica nemen. Als ondersteuning.

hmm dit is niet helemaal waar. Darmflora zijn slechts alle bacterieen die in je darmen wonen en werken. Als je je voedingspatroon verbeterd verbeterd de balans tussen goede en slechte bacterieen. OOk bij volwassenen. Middelen als abc en orthiflor zorgen er slechts voor dat de goede bacterien in de meerderheid komen.

Wel werkt het zo dat als je in de kindertijd een goede darmflora hebt dit een hogere weerstand geeft. Met bv krijg je dit eigenlijk van nature omdat door de bv de goede bacterien meer kans hebben.

Wat bij ons heel goed heeft geholpen was de fles aanmaken met rooibos thee ipv gekookt water!!

Ik heb een vraagje over ABC. Ik las dat Denise elke dag een half theelepeltje geeft. Maar wat is het beste tijdstip om ABC te geven. Is dat in de ochtend, middag of avond??

Bij het reformhuis waar ik ABC gekocht heb, zeiden ze dat ik bij elke voeding een mespuntje ABC moest doen. Maar dan lijkt het me dat Justin zoveel ABC krijgt.

Ik geef Simone bij elk flesje een klein beetje ABC. Volgens de verkoper, werkte dit beter dan 1x een half theelepeltje per dag geven. Maar je kan het ook 1x per dag geven. Net wat het beste werkt, denk ik. :think:

Iemand ervaring met 6 weken voor de bevaling orthiflor start te gebruiken, ik wil dit nu gaan doen, dit ivm ik zelf toen ik klein was en nogs teeds hele gevoelige darmen heb en mijn kindje dit niet wil aandoen!!!

Hopelijk iemand die ervaring mee heeft??