Mijn peuter heeft vitamine D gedronken...

Tsja… mijn ondernemende en actieve peuter heeft in een onbewaakt ogenblik net een flinke slok uit het flesje met Vitamine D - druppels genomen… :?



Hij had bij het ontbijt zijn 2 druppeltjes al gehad, was de tafel aan het afruimen, zoonlief aan het spelen… toen begon m’n andere ventje in de box te huilen, dus ging even kijken… en in die tijd is meneer dus naar de achtertafel gelopen, flesje te pakken gekregen, dop eraf gedraaid en heeft een slok genomen :wall:



Op de verpakking staat wel “dagelijkse dosis niet overschrijden”.

Zou die extra slok kwaad kunnen?? HA bellen?

Of een paar dagen gewoon geen vitamine D druppels geven?

Ik zou voor de zekerheid wel even de huisarts bellen, je weet maar nooit.

ik vraag me af hoeveel ie daadwerkelijk binnen heeft gekregen. Via zo’n druppel-dekseltje kun je echt niet een flinke slok nemen, dus als dat er nog op zat, denk ik dat je je echt geen zorgen hoeft te maken.

denk dat het ook wel meevalt wat Fiep ook zegt die druppeldop… gaat niet zo hard.

Maar voor je eigen gemoedsrust is een telefoontje naar de ha zo gemaakt natuurlijk en dan weet je het zeker.

sluit me aan bij de rest,

tim heeft dat ook een keer gedaan,

schrok me rot,

maar ik zag aan het flesje dat er niet zoveel uit was…



:hug:



en een belletje naar de huisarts kan geen kwaad… :wink:

Thanx voor jullie antwoorden :-*



Heb nog een beetje zitten snuffelen op internet, en vond dit nog:

" De Gezondheidsraad heeft voor de gehele bevolking een veilige bovengrens van 50 microgram per dag vastgesteld. Dit staat ongeveer gelijk aan 625 gram gerookte makreelfilet. Dit betekent niet dat er direct een probleem ontstaat wanneer deze hoeveelheid overschreden wordt. Problemen zullen alleen ontstaan wanneer er langdurig sprake is van een (te) hoge inname. "



Dus die ene extra slok zal geen kwaad kunnen, maar zal er toch voor zorgen dat het flesje voortaan meteen veilig weggezet wordt!!!



En zo meer wat veilig(er) weg gezet moet worden… zo presteerde hij het gisterenavond om een hele fles allesreiniger van 2 liter over de badkamervloer te gieten… meeen, ik kom echt handen en ogen te kort met die kleine draak van ons!! :shock: Nouja… heb in tijden niet meer zo’n schone, blinkende, fris-ruikende badkamervloer gehad :mrgreen:

ook een terror tim :mrgreen:



sommige kids kunnen zo snel zijn,

en altijd als ik even boven ben,

of aan de telefoon ben…



als ik hem niet hoor,

weet ik gewoon dat hij iets doet wat niet mag :naughty:

Riley heeft het ook gedaan, inclusief het badkamer tafareel…

Fijn? Nee…

Riley vind het hilarisch? Ja

En mama? Nee…

En wie stond er te boenen : Ik!

En wie stond er keihard te lachen: Ja dus, Riley!

Hahaha, het is de naam hoor… ik zweer het je :mrgreen: !

Oppassen met die kleine banjer dus…