Nina heeft al aardig lang haar dus maak ik altijd 1 of 2 staartjes. Als ik alleen haarspeldjes gebruik om het haar uit d’r gezicht te houden, zit dat een half uurtje goed.
Maar speldjes alleen schuiven er na een half uurtje al uit :? .
En laat ik nu een man hebben die het niet voor elkaar krijgt om die elastiekjes om een staartje te draaien .
Is er een andere oplossing om dat haar uit d’r gezicht te houden, iets wat niet uitschuift :think: ?
Een haarband? Of zo´n stoffen elastische band.
hier ook zo’n man… handig he zulke exemplaren…
Ik heb voor Suus d’r glijbaanhaartjes van die piepkleine haarknijpertjes, die kunnen om een iets dikker plukje en blijven verrassend goed zitten.
Of misschien van die klittenband speldjes?
Hier is het juist andersom :shifty:
Ik ben heel slecht in staartjes maken etc
Ik doe het wel af en toe maar ben best lang bezig
hihi, hier een dochter die zegt papa kan niet zo oed!
Zij heeft ook nog van dat dunne haar en met een speldje zit het lang zo leuk niet… maar manlief probeert het soms wel.
Gewoon een muts op
Nee, hoor, ik zou het ook niet zo goed weten; veel dingen blijven gewoon nog niet zitten in dat gladde dunne haar; hier tenminste niet!
Heb al een haarband geprobeerd, maar dat floept ook los achter haar hoofd :think: … Maar die knijpertjes ga ik (nou ja, mijn man dan) eens proberen :thumbup: .
Van die elastiekjes die je alleen rond het haar hoeft te draaiën en dan over elkaar dan zit hij vast twee knipjes in en klaar :mrgreen: :thumbup:
Hier ook een papa die het niet zo goed kan, maar hij probeert het wel :thumbup: :inlove:
Als je I,lona laat kiezen mag ik het doen, ook kammen
Hier ook een meisje met het haar tot het midden van haar rug en mega dik…speldjes blijven dan ook niet zitten en ze heeft ook een papa die geen staartjes kan maken. Ik doe heel vaak voor het slapen gaan vlechtjes dan zit dat de volgende morgen nog redelijk goed zodat je er niks aan hoeft te doen.
Die knijpspeldjes werken ook heel goed…
Hier ook een man die absoluut geen staarten kan maken. Toen Indy klein was had ze een pony, probleem opgelost, nu heeft ze vaak een haarband in en kamt ze haar eigen haren. Toen ze wat jonger was kamde papa haar haren en deed ze zelf de haarband in.
@Nikita wrote:
Hier ook een meisje met het haar tot het midden van haar rug en mega dik…speldjes blijven dan ook niet zitten en ze heeft ook een papa die geen staartjes kan maken. Ik doe heel vaak voor het slapen gaan vlechtjes dan zit dat de volgende morgen nog redelijk goed zodat je er niks aan hoeft te doen.
I,lona wil echt niet met een vlecht gaan slapen, die heeft ook lang haar, waarschijnlijk zit het niet lekker ook met draaien of zo…dat heb ik zelf ook.
Kamt je dochter haar eigen haren nog niet?
Kammen kan ze hier wel, alleen elastiekjes niet.
Mijn man kan ook absoluut geen staarten maken, als K naar de creche gaat dan heeft ze zo’n doekje op het hoofd Doordat deze aan de voorkant strak zit blijft hij heel goed zitten.
hier kan ik sinds deze week heel goed staartjes maken… want onze 3e wil staartjes in zijn haar :mrgreen: .
Denk dat mijn man er bij een meid uiteindelijk misschien nog wel handiger in zou zijn geweest als ik… alhoewel… ik denk dat ik door vlechtervaring bij mezelf ook wel goed had in kunnen vlechten bij een dochter na wat oefening.
Maar staartjes direct op het hoofd vind ik best lastig gewurm met elastiekjes moet ik zeggen.
Dochters van vriendinnen die hier geweest zijn komen soms ook wel met vreemde staarten weer thuis hoor, omdat ik in de weer ben geweest :lol: .
Hier op school kan ik trouwens bij de meiden bij mijn jongens in de klas precies zien of het een mama of papa ochtend was .
mijn man kan het ook niet, maar hij is aan het oefenen
nu is onze dochter geen goed exemplaar om op te oefenen want ze zit niet stil
mijn man is jarig donderdag denk dat ikhem zon kapperpop cadeau geef, kan hij oefenen
Hier ook een :roll: , M.ea heeft dus korte haartjes in een leuk model
Weet niet of jullie ze al hebben of de tip al is gegeven: je kunt speciale knipjes kopen met anti-slip, die glijden niet zo makkelijk uit het haar! ff googelen en je vindt wel wat! (er zijn trouwens ook haarelastiekjes met antislip, ook mee bekend?)
Aan zo’n haarband-‘doek’ is misschien ook wel wat :thumbup: !
En aan anti-slip elastiekjes heeft ie ook niet veel, want hij kan op een of andere manier die draai niet maken :think: … heeft ie ook nog van die dikke eelt-vingers (werkt met z’n handen, haha), zie je hem al bezig :mrgreen: !
@AnneK wrote:
Aan zo’n haarband-‘doek’ is misschien ook wel wat :thumbup: !
En aan anti-slip elastiekjes heeft ie ook niet veel, want hij kan op een of andere manier die draai niet maken :think: … heeft ie ook nog van die dikke eelt-vingers (werkt met z’n handen, haha), zie je hem al bezig :mrgreen: !
*krijgt een flash back naar die ene zondagmorgen dat mijn vader met knoffelvingers mij staartjes in probeerde te doen en krijg er spontaan weer hoofdpijn van :o *
Oefenen :mrgreen: . Mijn man lukt het nu ook. Gewoon tijd gunnen.
De tip van die speciale knipjes en dingetjes die klemmen in het haar met speciale anti slip. :thumbup: Ik hoef ze niet te maken bij een klein meisje maar ik zit met mijn eigen mega dunne ‘alles glijdt eruit’ haar. :silenced: Zelfs gewoon een staart maken glijdt uit. Nu van Zenner een speciale klem met rubber aan de binnenkant en dat blijft dus echt een hele dag zitten! :shock:
@Duimelijntje wrote:
@Nikita wrote:Hier ook een meisje met het haar tot het midden van haar rug en mega dik…speldjes blijven dan ook niet zitten en ze heeft ook een papa die geen staartjes kan maken. Ik doe heel vaak voor het slapen gaan vlechtjes dan zit dat de volgende morgen nog redelijk goed zodat je er niks aan hoeft te doen.
I,lona wil echt niet met een vlecht gaan slapen, die heeft ook lang haar, waarschijnlijk zit het niet lekker ook met draaien of zo…dat heb ik zelf ook.
Kamt je dochter haar eigen haren nog niet?
Kammen kan ze hier wel, alleen elastiekjes niet.
Nee ze kamt haar haar zelf nog niet…ze is nu 5.5 en haar haar komt al tot over het midden van haar rug, is echt niet te doen voor haar zelf…tis voor mij al een hele opgaaf om het te kammen, ben er echt wel een half uur mee bezig :?