Mijn man is om: er komen twee geitjes!!!!

Vandaag zijn we met onze meiden naar De Wissel in Epe geweest. We hebben erg genoten en na 5 jaar twijfelen is mijn man eindelijk om!!! :dance:

Hij zag onze meiden genieten tussen de geitjes en kwam eindelijk tot het besluit dat het best leuk zou zijn in de tuin en dat onze tuin dus meer dan groot genoeg is :oops: , sorry, klinkt misschien wat snobberig, maar we wonen op een oude (nog op te knappen) hofboerderij waar een flinke tuin omheen zit…



Dus nu gaan we rondkijken naar twee broertjes of liever twee zusjes…

En dan van die schattige bontje hummels :inlove:



Ik kan nu al niet wachten tot de buurman bezig gaat!!!

whaaa, dat zou ik ook wel willen!!



of eigenlijk wil ik een koe, maar ja wij hebben geen grote tuin… :think:



Laat je de foto’s zien als ze er zijn?

Wat leuk!! :inlove:

Mijn moeder heeft net 2 dwerggeitjes gekocht.

Zijn het van jullie melk of -dwerggeitjes?

Weten we nog niet, hopenlijk kunnen we in de buurt dwergjes vinden… Die vind ik het leukst :inlove:

we willen wel een foto :inlove:

ik wil ook ZOOOOO graag een geitje :inlove: maar helaas geen grote tuin :cry:

Melkgeitjes zijn leuker voor de geitenmelk maar daar heb je uiteraard héél veel werk aan (2x per dag melken) en dwerggeitjes zijn wel schattig omdat ze zo klein zijn :wink: .

Dit is ééntje van bij m’n ouders (Betje):



Zodra ik ze heb, zal ik ze zeker komen showen…

Wanneer het gaat worden, ben bang in het voorjaar pas, want wat ik nu op MP zie, is maar weinig…

Wil ze echt wel vanaf jong en echte bonte. Niet die saaie (sorry voor de liefhebbers :wink: ) bruine of zwarte…



Was vandaag ook zo schattig, was een geitje, die was net zo groot als Benthe en ze bleef hem maar aaien…

Jaloers!!!



Wat gaaf joh. Ik kom bij jou wonen!!!

Als je zelf een stuk van de zolder aftimmert :wink:



Ja, het was altijd mijn droom om veel beesten om mijn huis te hebben. Toen we dit huis gingen bekijken zag ik het al helemaal voor me…

Kippen zijn er meteen het eerste jaar gekomen en nu is dan de kogel door de kerk voor geitjes!!! :dance: :inlove: :dance: :inlove: :dance: :inlove: :dance:

Leuk!

Wij hebben op het moment twee geitjes (mannetjes), en die doen hartstikke leuk samen. Wel even laten helpen want dan stinken ze dus niet :wink:

En ze worden wel oud he… helemaal dwerggeitjes naar het schijnt.



Het gaat ws wel de zomer worden , meestal worden ze rond april/mei geboren, dan 3 maanden bij de mama en dan mogen ze weg.

dit zijn die van ons; we hebben twee half broertjes/neefjes. De een is een jaar ouder dan de andere (we hadden eerst broer en zus, maar zus is doodgegaan)

Wat leuk!!!



Mijn moeder had vroeger een geit “Moeder Mina”.

Lijkt me zo fantastisch om dat ooit ook nog te kunnen houden!

en wat een schatjes Broer en Pim :inlove: !

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Helaas hebben wij geen tuin (ten minste, die postzegel van ons durf ik geen tuin te noemen)

leuk hoor geitjes,…wij hebben vorig jaar ook besloten geitjes te nemen, woon ook op een boerderij, we zouden er twee nemen, toen kreeg ik het aanbod ergens een fleslammetje gratis af te halen.moesten we dan nog wel met de fles verder grootbrengen, nouuu geen probleem natuurlijk, t kleine geitelam opgehaald en dochtertje was in de zevende hemel…fleurtje noemde ze het

een dag later kon ik nog een geitje halen, maar de man waar dat kon vroeg of ik niet liever maar meteen twee nam…is gezelliger zei hij, nou prima…dan worden t er drie dachten we, maar toen kwamen we daar en bleken er drie kleine dametjes rond te lopen, nou ja,.waar drie kunnen eten kunnen er ook vier eten haha, dus nu hebben wij vier geitjes

fleurtje, marieke, nienke en lisa, en ze hebben het hier reuze naar hun zin :smiley:

Gaaf zeg!! :inlove: Bij mij kan het niet anders…



Of kan het wel, zeg is, kan het op een balkon denk je, van 1 bij 2?

@Marite wrote:





Mijn moeder had vroeger een geit “Moeder Mina”.


Wahahaha mijn moeder heet ook zo :mrgreen:

Leuk hoor Wisje, ben benieuwd naar de foto's :wink: