Hay allemaal,
Mijn zoontje van 6 maanden heeft tot op heden nog geen enkele nacht doorgeslapen. Ik geef nog volop borstvoeding, dus 1 keer per nacht komen voor een voeding is normaal. Was dat maar zo, ja, maar hij wordt 3 tot 4 keer per nacht wakker! :shock: :shock: :shock:
En komt dan alleen in slaap aan de borst. Gelukkig heb ik niet veel slaap nodig maar 6 maanden lang niet doorslapen gaat zijn tol eisen. Het langste wat hij geslapen heeft is van 23.0 uur tot 04.30 uur. Nu is hij verkouden en wordt elke 2 uur wakker. Drinkt niet uit een fles dus dikke avondvoeding lukt ook niet, :snooty: :snooty: :snooty: al probeer ik dat wel al enkele dagen.
Wie oh wie heeft pedagogisch verantwoorde oplossingen, want laten huilen, daar begin ik liever niet aan…
Gr sascha
Heeft hij al die keren dat hij 's nachts wakker wordt echt honger? Of wil hij dan misschien een beetje aandacht? Hij is nu wel op een leeftijd dat hij dat door gaat krijgen. Als het geen hongerhuiltje is zou je misschien toch eens kunnen proberen om hem 5 minuten te laten huilen. Hooguit 10 minuten. (langer deed ik ook nooit hoor) Dan ga je even kort naar hem toe en dan weer weg (speen er terug in als hij dat heeft). Jasmijn was ook een half jaar toen ze plotseling door ging slapen. Ondanks dat ze flesvoeding kreeg met in de laatste fles rijstebloem. Dat hielp hier dus niet voor het doorslapen.
Ja ik was altijd van mening dat tot (ongeveer) een halfjaar ik zoiezo naar Joy toe kwam omdat ze nog zo klein was. Maar wat ik wel altijd deed, en nog steeds, is altijd komen zodat zij mij kan vertrouwen, maar wel laten merken dat het nacht is.
Geen licht hooguit wat schemer van de gang. Niet kletsen etc. niet uit bed pakken tenzij het even moet. Maar dan alleen het hoognodige. En altijd enkele minuten hooguit. en dan terug in bed en beslist zeggen dat er geslapen moet worden. huilen erna als je weet dat verder alles goed is elke keer na 10min ongeveer komen en niet uit bed pakken, hooguit rechtleggen en weer zeggen dat er geslapen moet worden.
Hie heeft dat echt heel goed gewerkt. Mijn dochter was vaak snachts wakker ivm benauwdheid. Maar even medicijnen doen of als t niet nodig was even troosten (stil en kort dus) en dan terug in bed en eigenlijk, op wat fases -die allemaal hooguit een week hebben geduurt- na sliep ze in 10minuten weer. Of ze kon gewoon babbelen en zelf gaan slapen.
En zo heeft zij nu vertrouwen in ons dat wij er ten alle tijden voor haar zijn en wij in haar dat zij gewoon lief gaat slapen als er niks is
Op het begin van 3maanden tot 7maanden is ze wel ingebakerd geweest dat gaf haar rust.
Heeft hij het niet toevallig te koud of te warm? Anne had het altijd te warm, zelfs nu ligt ze gewoon in een rompertje met korte mouw en verder niks, terwijl ik met mn dekbed op lig. Kindjes kunnen daar ook wakker van worden. Eer ik door had dat Anne het altijd zo warm had waren we wel even verder (al sliep ze wel vlot door).
@sascha wrote:
Hay allemaal,
Mijn zoontje van 6 maanden heeft tot op heden nog geen enkele nacht doorgeslapen. Ik geef nog volop borstvoeding, dus 1 keer per nacht komen voor een voeding is normaal. Was dat maar zo, ja, maar hij wordt 3 tot 4 keer per nacht wakker! :shock: :shock: :shock:
En komt dan alleen in slaap aan de borst. Gelukkig heb ik niet veel slaap nodig maar 6 maanden lang niet doorslapen gaat zijn tol eisen. Het langste wat hij geslapen heeft is van 23.0 uur tot 04.30 uur. Nu is hij verkouden en wordt elke 2 uur wakker. Drinkt niet uit een fles dus dikke avondvoeding lukt ook niet, :snooty: :snooty: :snooty: al probeer ik dat wel al enkele dagen.
Wie oh wie heeft pedagogisch verantwoorde oplossingen, want laten huilen, daar begin ik liever niet aan…
Gr sascha
Haha, dit is MIJN verhaal…Helemaal niet grappig, maar goed, ontzettend herkenbaar…Micah kreeg ook bv en sliep ook lang niet door…Hij kwam 3-4 keer per nacht en het was echt zo vermoeiend…
Ik kan niet meer zeggen dan dat het over gaat…
Op een gegeven moment ging hij naar 1 a 2 voedingen en toen sliep hij opeens door met bijna 7 maanden :shock:
Dat was erg fijn :dance: :dance: :dance:
Dus meid, hou nog even vol, dat is mijn pedagogisch verantwoorde antwoord…probeer te slapen wanneer je kan, het komt goed… :hug:
Hay,
Bedankt voor de respons. Bedankt voor de tips. Afgelopen nacht was het drie keer. Half elf eindelijk in slaap, wakker om 2 , 5 en 7. En ja meneer heeft echt echt honger. Maar meestal niet nee. Dan drinkt hij dre slokken en is hij alwer vertrokken. Hij is altijd een baby geweest van het lichaams contact. Kon uren op schoot, uren op de rm, naast me in bed, dat vind hij gewoon heerlijk. Dus ik had maar weer eens een kruik naast hem gelegd. En dat heeft een beetje geholpen, vooral marlous, hihi. In ik ga jullie tips uitproberen, hou rekening met zijn sprongetje en over een weekje kom ik met een update.
Sascha
Wacht even hoor…ik ben lui… 8)
Ik ben aan het kopieeren van mijn eigen geschreven stukje in het bv stuk van Celiza en haar 6 maanden doorslaapoefeningen
1e kopie;
vannacht is ze zelf na even huilen om 4u weer in slaap gevallen…ze moét leren zelf naar haar remslaap te gaan zonder slokje van mij…
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik op de klok kijk als ik haar hoor ik geef het 5 min. en ik hoor natuurlijk aan haar huil of het geen pijn o.i.d is anders wijk ik van mijn idee af
Maar ik doe dit nu een nacht of 5 (vanaf dat ik weet dat madam dus 8,5 kilo weegt…mag genoeg zijn om zonder nachtvoeding te doen dacht ik zo!) en vannacht is ze voor het eerst in haar bed geweest…verder weg…
Tot nu toe is ze wél iedere nacht rond 4u wakker (laatste voeding 22.30/23u) maar valt ze zelf weer in slaap,afgelopen nacht zelfs zonder contact met mij :shifty: :oops:
Ook gaat ze nu op de avond naar bed :shifty: Deed ik ook niet…hele avonden zat ze bij ons :eh:
Dus nu rond 20u de (.) en naar bed…soms huilt ze,meestal slaapt ze al als ik haar weg leg.
De eerste 2 avonden heb ik haar een paar keer even horen mekkeren en heb ik haar gelaten…viel ze zó weer in slaap…
Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar helemaal niet los wilde laten…
Maar door een trees bij het CB toch wel aan het denken werd gezet…(zal ik nooit toegeven daar maar goed :silenced: ) en eerlijk is eerlijk…CEliza gaat er beter bij en ik uiteindelijk ook…
Al vind ik nachtvoedingen niet erg en een beeb die bij ons zit de hele avond ook niet…
Ze moet léren zelf te gaan slapen anders zit ik straks wél de eerste 3 jaar van haar leven met de gebakken peren…en eerlijk gezegt is dat voor mij het moment geweest dat ik dacht nú moet het!!
We kunnen het…
Nu of nooit??! :shifty:
Ik weet niet of je er wat aan hebt…ieder kindje is anders…maar dacht zeg het toch ff :mrgreen:
:-
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
volgende kopie;
Hier ook op de goede weg…
meestal nog 1x rond 5u wat klaagzang maar vannacht zelf weer ingeslapen binnen 5 min. zonder erheen te gaan.(dan mopperd ze alleen hoor geen huilen met tranen!)
Ze doet nu zonder de (.) van 20.30/21u tot eergister 5.15 gister 6.30 en vanmorgen 7.30 :shock: :o :shifty:
Zomaar…we zijn nu 1,5 week ''bezig met afbouwen…
Eerst deed ze van 22.30 tot 5 a 6u.
Toen heb ik haar niet meer wakker gemaakt na de voeding van 20u/21u dan drinkt ze nu dus wel allebei mijn (.)(.) leeg,voorheen altijd maar 1.
En ze eet ondertussen goed fruit en groente…
Soms valt ze wel na 1 (.) in slaap voor een half uur en drinkt ze daarna de ander…
Maar ik sta te kijken ervan…nou mocht het wel met haar spekkies maar zo zonder échte strijd… :thumbup: …bevalt het haar toch ook wel dat slapen…alleen nog die 5u…als ze echt door gaat slapen zonder die ene klaag…dan gaat de vlag uit!!
Want nu ben ik wel wakker en lig ik te kijken of ik er wel of niet heen zal gaan…en als ik dan mijn dekbed open sla dan stopt ze net :roll:
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Binnen 2 weken sliep ze door…ze moest zelf leren haar remslaap in te gaan!
Troosten doe ik altijd maar nooit meer voeden/slokje troost!
Nu slaapt ze dus alweer een maand ofzo door…meestal netjes van 20u tot 7u :thumbup:
Succes!! :- Sas
Wow,
Ik ben het helemaal met je gedachtengang eens,. Ik moet hem ook langer laten liggen. Even uitproberen. Gisternacht ging het goed. Geslapen van 22.00 tot 05.00. Ik dacht hehe eindelijk… Vannacht… weer helemaal mis… Ben moe, gaan vrijdagnacht op vakantie, moet nog zo zo zo veel doen en een stuk rijden naar Frankrijk omdat manlief ook overrvermoeid is. Ik probeer overdag te slapen als Julian slapen gaat. Helaas vergeet mijn andere zoon dat regelmatig(9jaar) en die stormt regelmatig de kamer op, haha. Kan hij niks aan doen, is nogal impulsief…
Nu nog eens het Badje en Babymassage in de avond proberen…