Mijn kleinste gaat vandaag naar school...

… voor het eerst. Oefenen, en dan vanaf 6 juli voor het echie. Ze heeft er zo’n zin in! Het hele weekend vraagt ze al “mag ik vandaag naar school?” en ik heb al te horen gekregen dat ik wel “alleen boodschappen mag gaan doen, want zíj moet naar school”. Ze kijkt ernaar uit. Ik ook, naar het feit dat ik weer een stukje vrijheid terugkrijg. Na bijna tien jaar jonge kinderen om me heen, ben ik daar wel aan toe, als ik eerlijk mag zijn. Maar toch… zal ik haar missen! Het kleine-kindjes-tijdperk nadert nu toch echt met rasse schreden zijn eind…

Spannend! :smiley:



Fijn dat ze er zslf veel zin in heeft, dat maakt die stap ook weer makkelijker voor jouzelf.



En inderdaad, een nieuw tijdperk in je leven. Mijn jongste is inmiddels 6, en ik merk dat je echt in een andere fase komt. Veel meer vrijheid ook weer, wat gaat dat eigenlijk snel :shock: Zo zat je met baby’s, en zo zijn ze alweer bijna volwassen. (nou ja… :lol: )



Succes alletwee :thumbup:

wat leuk, zeker dat ze al heel de week ernaar vraagt :inlove:



heel veel succes vandaag :-*

wat leuk…spannend voor jou en je kleine meid.



maar een ander vraagje. laten ze de kinderen nu nog beginnen op school zo vlak voor de vakantie.

dat doen ze hier niet.

vanaf mei komen er geen kinderen meer, die gaan pas na de zomervakantie

Oh wat leuk zeg :inlove:

Hopelijk heeft ze een leuke dag…

wat leuk!!



Matteo wordt volgende week woensdag 4! maar hij mag pas 5 september beginnen :?

@knollie1 wrote:

wat leuk…spannend voor jou en je kleine meid.



maar een ander vraagje. laten ze de kinderen nu nog beginnen op school zo vlak voor de vakantie.

dat doen ze hier niet.

vanaf mei komen er geen kinderen meer, die gaan pas na de zomervakantie




Mij werd in eerste instantie verteld dat ze pas na de zomervakantie beginnen met wennen, dus nog niet eens echt naar school. Ik heb toen aangegeven dat dat ten eerst voor ons niet handig is omdat we ons werk, de opvang enzovoort zo hebben ingeregeld dat ze gewoon na de zomervakantie volledig gaat beginnen en dan voor de vakantie gaat wennen. Toen kreeg ik te horen dat het ook prima is als ze voor de vakantie begint, en ook meteen als ze vier is naar school mag, ook al is dat een paar weken voor de zomervakantie. Die regel van na de zomervakantie beginnen is meer voor de ouders, omdat veel ouders het vervelend vinden dat hun kind dan in zo’n volle klas komt. Maar als een ouder daar vanaf wil wijken is dat prima, dit is het beleid bij ons op school.



Ik heb hiervoor gekozen omdat ze er zelf ten eerste hard aan toe is, ten tweede begint ze meteen na de zomervakantie met zwemles én gaat ze voor het eerst naar de bso, dus driedubbelop wennen voor haar. School is ze in principe al gewend omdat ze al vanaf haar geboorte meegaat naar school om de andere twee weg te brengen. Drukte is ze ook gewend vanuit het kinderdagverblijf en thuis… dus ik zag geen bezwaar om haar al voor de zomervakantie te laten starten.



Als ze begin juli vier wordt laat ik haar overigens nog niet volledig naar school gaan, maar twee ochtendjes per week of zo. Ze gaat ook nog tot eind juli naar het kdv, dus dat is al druk genoeg. Tenzij ze zelf graag wil vind ik het ook prima, maar dat bekijk ik wel per dag.



Ik ben vanmorgen een half uurtje op school bij haar geweest, toen kreeg ik het vriendelijke verzoek van mevrouw om te vertrekken :D. Ze zit nu even bij haar oudere zus in de klas, die gaat volgend jaar naar groep 3. Dus die maakt haar wel wegwijs.

ok duidelijk :wink:

Spannend hoor…zal vast goed gaan





Maar hier doen ze het echt niet, ook niet als uitzondering, na de mei vakantie komen er geen kinderen meer bij…alleen verhuizers die dus al op een andere school hebben gezeten. Dus wel fijn voor jullie dat jullie school daar wel een uitzondering voor maakt.

Spannend!!!

Na 10 jaar kan ik mij best voorstellen dat je even gewoon vrouw tijd voor je zelf wilt hebben!!



Maareuuh hier gaat mijn zoon vandaag ook weer wennen ( 2e dag )

En 4 juni gaat hij naar school!

Dus hij mag hier gewoon beginnen!

Ik ga hem zo halen… Voor jouw is het niet je eerste maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt… Ik voel mij volgens mij zenuwachtiger als zoonlief zelf :inlove:

Ian gaat nu ook een paar weekjes en vindt het zo geweldig! Ik krijg ook het vriendelijke verzoek van meneer om niet meer mee de klas in te gaan maar voor het raam te gaan zwaaien 8) . Hij zwaait dan nog gauw even naar mij, draait zich om en gaat zijn eigen gang :lol:





Ik vind het zoooow stoer van mijn mannetje! :inlove: nDe eerste dagen moest hij nog een traantje laten en nu gaat het al zo :thumbup:





Veel succes voor jullie beiden :thumbup: want ik weet wat voor knoopje het in je buik het je toch geeft, het is zo’n dubbel gevoel als mama!

Spannend hé!



Hier is Sophie 7 mei 4 jaar geworden en gaat sinds 16 mei naar school.

Hier hebben ze een speciale instroomklas, voor alle kindjes die in mei, juni en juli 4 jaar worden en dat zijn zo’n 18 kindjes :inlove: :angel: