Mijn kind heeft een hap komkommer gegeten

Ja ja…



Het begon vorige week, hij had een klein beetje bami met daarin stukjes ham en hij deed even zijn ogen dicht per ongeluk en nam toen niet alleen een stukje ham zoals gewoonlijk maar nam ook -weer per ongeluk- een stukje bami mee.

Helemaal perplex was hij dat hij een stukje bami op had en hij vond het nog lekker ook…!



Een paar dagen later aten we curry met rijst, en hij zei: als ik mijn ogen dicht doe, dan kan ik wel even de rijst proeven.

En dat deed hij, en weer was hij verrast dat het toch best lekker was.



Vanmiddag pakte hij een plakje komkommer, kondigde weer aan zijn ogen te sluiten en hapte zo een stuk komkommer weg.

Ook weer lekker.



Hij kreeg het niet weg trouwens, hij begon echt te kokhalzen, maar de smaak vond hij goed.





Hij heeft dus vanaf zijn tweede verjaardag geen enkele korrel rijst, geen hap groente, geen aardappel/pasta/etc. gegeten en nu ineens in 1 week 3 verschillende dingen.

Ik heb ineens weer hoop :smiley:

wauww

wat goed zeg

mooi is ook dat hij het eerst per ongeluk doet

en het dan vervolgens bewust weer gaat proberen

goed van hem zeg :clap: :clap: :clap: :clap:

Wauw!



( dat is wel van hele andere orde dan Help ons kind is te dik maar zeer waarschijnlijk niet minder zorgeloos. Als ouder kun je er van alles aan doen om je kind minder te laten eten maar een kind meer of uberhaupt te laten eten dat is een strijd die je verliest :hug: )



Komt goed!

super hoor! mijn dochtertje zit in een speciaal programma voor kinderen met overgewicht zie de topic over mijn kind is te dik

in dat programma hebben wij geleerd dat een kind gemiddeld een groente vijf keer gegeten moet hebben om aan de smaak gewend te zijn

een klein hapje is al genoeg,…en dan afspreken okee dat doen we vijf keer en als je t dan nog echt niet lust dan lust je t ook gewoon niet, dan hoef je niet meer

werkte hier super, onze dochter had niks met groente maar eet nu van alles…sommige dingen vond ze de eerst keer maar niks maar na verloop van tijd vond ze het best meevallen



ik wist dat dus ook niet maar zo werken je hersenen blijkbaar haha

:dance: YEAH! Go Lev, go Lev :dance: soms kunnen ze je nog best verbazen he?

jeeeeeeeeeh…



:clap: :clap: :clap:

Van zulke berichten wordt een mens weer vrolijk :dance: :dance:

Ik ben heel benieuwd wanneer die dag hier aanbreekt 8)

wauw wat goed! Dan is er hier ook nog hoop :smiley: En blijven we maar gewoon doorgaan met hem elke dag een bord eten te geven waarvan hij alleen het vlees op eet :smiley:

:dance: :dance: :thumbup:

Wat knap dat hij zo zelf een manier gevonden heeft om het makkelijker te maken :smiley:

Nu maar hopen dat het doorzet he!

wauw wat knap zeg!!En fijn ook voor jullie :dance: :clap: :inlove:



Hier een kind dat ook chronisch zijn avondeten weigert. :? Hij proeft het geeneens. En dat al sinds hij anderhalf a 2 is.

Maar goed het kan dus ineens veranderen, dat biedt hoop haha, ook al is hij reeds ruim 5 jaar :roll: .

wat goed!!! :clap:



Het echte genieten is dan natuurlijk vooral de inzet dat hij het nu met allerlei dingen gaat proberen :dance: Echt top om te lezen. Wat zijn kinderen toch vindingrijk :slight_smile: