mijn hart slaat over!!

hellup, ik heb sinds de laatste anderhalve week elke keer dat mijn hart over slaat,tenminste zo voelt dat,soms wel een keer of 6 per dag, heeft iemand hier ervaringen mee??? :shifty:

Hoi,

Ik voel me hart al de hele zwangerschap kloppen…hahaha dat is de bedoeling dat hij klopt natuurlijk :lol: maar je begrijpt vast wat ik bedoel :wink:

Mijn vk zegt dat het zo lijkt,je lichaam werkt harder,ga maar eens na wat er allemaal aan het gebeuren is daarbinnen :mrgreen:

Het werd bij mij erger toen ik verder in mijn zwangerschap zat door het bloedvolume wat ook nog eens toeneemt.

Het hoort erbij dus…

Nu heb ik het ook,voel het soms letterlijk,helemaal als ik het warm heb of in bad zit ofzo.

Je kan het altijd aan je vk vragen,iig melden!

Maar volgens mij is het niets om je zorgen over te maken!!

Genietse van je zwangerschap!!

ja ik had het ook bij mijn vorige zwangerschap!!! heb het toen ook gevraagd aan de vk en deze zei me dat het heel normaal is… je hart “klopt voor twee” je lichaam moet wel wat moeite doen om de boel daarbinnen “draaiende te houden” weet je wel.



maar als het zo fel wordt dat je er wat bang van wordt of heel erg ongerust bent zou ik het toch maar even melden hoor! al is het maar om je gerust te laten stellen!



veel succes nog!!!

ok bedankt voor jullie reacties, ik had namelijk gister ook in de winkel kreeg ik het in 1 keer benauwd leek wel of ik opvliegers had,hahahaha heb ik normaal nooit want ik heb het altijd koud,maar ik denk dat het kwam omdat het buiten best koud was en in de winkels met die warme lucht en dan een dikke jas aan,dat ik het daarom kreeg,raar hoor :think:

Dat is allemaal heel normaal hoor! Je hart moet extra hard werken omdat er een aantal liter meer bloed je lichaam doorgepompt moet worden. Het overslaan van je hart is ook heel normaal. Dit gebeurd bij ieder mens een aantal keren op een dag. De een voelt het de ander niet! Dus maak je niet te veel zorgen en geniet lekker van je zwangerschap!!! Er gebeurd tenslotte heel wat daar in je lichaam!!!

Ik ben geboren met een lichte hartafwijking, een lekkend hartklep, dit heb ik nog steeds. Hierdoor heb ik altijd last van hartkloppingen en inderdaad sinds ongeveer 2/3 weken heb ik er meer last van dan normaal. Met grote regemaat krijg ik ook een soort van opvliegers en zetten de aderen op mijn handen heel erg op. Ja ja wij vrouwen moeten er wat voor overhebben… Maar net wat de rest zegt, als je het niet vertrouwd toch gewoon er met de vk overhebben.



Snoepje