Hallo allemaal,
Mijn dochtertje die net 2 is geworden weegt maar net 9,5 kilo.
Ze is gewoon klein voor haar leeftijd.
Maar toch twijfel ik enorm want ze moet nu toch wel een beetje dikker worden lijkt me.
Heeft iemand ervaring hiermee? of adviezen?
Ik hoor het graag.
Als ze haar hele leventje al aan de lichte kant is en verder haar eigen lijntje volgt zou ik me er verder niet druk om maken.
Je zou haar kunnen volproppen zodat ze aankomt, maar naar mijn mening komt ze dan niet volgens haar lijntje aan en creeer je een ongezonde groei.
Wat zegt het cb ervan?
Ik zal snel denk ik bericht krijgen van het cb om langs te komen.
Ze is inderdaad altijd wel licht geweest maar als ik haar dan zie lopen is ze zo breekbaar in mijn ogen omdat ze gewoon een kleintje is.
Haar eetgedrag is ook gewoon dramatisch.
Nu heb ik wel eens gehoord dat er druppels bestaan die de honger opwekt??
Ik ben niet van plan me kind vol te gaan proppen dat lijkt me alleen maar averechts te werken.
Maar als het nou op een manier kan waardoor ze toch wat aankomt voel ik me wat meer op me gemak.
Ze zit nu al een paar maanden op het zelfde gewicht.
sowieso altijd proberen om strijd met eten te vermijden. Als ze niet willen, doen ze de mond toch niet open. Op het cb hebben ze mij super tips gegeven… gezellighouden, zelf beetje op laten scheppen, zelf laten eten en experimenteren… niet kijken of ze vies wordt :? dus ik heb haar hier nu altijd ff een oud shirtje aan, geen slap… en ze smeert lekker zelf! ze is nu al zover, dat ze het eigenlijk helemaal zelf doet! :dance:
en ons meiske is ook niet de zwaarste, maar je kan ze moeilijk zwaarder maken. Als ze lekker in dr velletje steekt, goed slaapt en vrolijk is… tja… kan je er niks aan veranderen. Je hebt eenmaal ook magere en dikke volwassenen en dat heb je ook bij peutertjes!
als je het echt niet vertrouwd zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of ze gluten heeft… maar hoe dat werkt weet ik erder niet.
Ik sluit me volledig bij de woorden van Joseetje aan. :thumbup:
Ik zou er dus niet bewust iets aan proberen te doen, tenzij ze echt ongezond mager is. Ik weet niet hoe lang je dochtertje is, maar op het CB kijken ze ook vooral naar de verhouding lengte-gewicht.
Mijn oudste dochter is ook zo’n smurfje, zij woog met 2 jaar net 10 kilo en nu met 3 jaar weegt ze 11,7 kilo. Erg licht inderdaad, maar ze is ook maar 92 cm lang en dus qua lengte-gewicht wel gewoon mooi in verhouding. Gewoon een fijn popje dus, maar ze is verder kerngezond en heeft energie voor tien.
@Mamsie88 wrote:
Hallo allemaal,
Mijn dochtertje die net 2 is geworden weegt maar net 9,5 kilo.
Ze is gewoon klein voor haar leeftijd.
Maar toch twijfel ik enorm want ze moet nu toch wel een beetje dikker worden lijkt me.
Heeft iemand ervaring hiermee? of adviezen?
Ik hoor het graag.
??
het word pas echt een probleem als het buiten proporsie raakt.
dat lichaamsgewicht en lengte ver uit een lopen.
mijn kinderen waren op die leeftijd ook ligt.
later waren de lengete en gewicht niet gelijk dat wilde ze even aan keken achteraf was daar ook niks mee aan de hand.
het zijn nog kleintjes in vergelijking met leeftijdsgenootjes.
hier ook 3 kids die altijd onder de gemiddelde lijnen hebben gezeten
zolang ze gewicht en lengte samen goed groeien dan is het niet zo ernstig hoor
dat gemiddelde moet toch ergens vandaan komen.
onze jongste dochter is nu 2,5 en weegt 10,5 kilo dus ook niet veel dan
onze oudste dochter is 6 en weegt nu 16,5 kilo
niet zo druk maken is volgens mij nergens voor nodig
en ik zou persoonlijk niet met druppels gaan werken voor eetlust op te wekken
zou ik toch wel eng vinden en niet helemaal vertrouwen
Haar dochtertje is inmiddels overleden…
ow hoe weet jij dat :oops:
want ik had voor de zekerheid al naar haar geschreven berichten gekeken bij profiel maar daar zie ik niks staan
zoja sorry voor mijn reactie
@24tamara24 wrote:
ow hoe weet jij dat :oops:
want ik had voor de zekerheid al naar haar geschreven berichten gekeken bij profiel maar daar zie ik niks staan
nou deze gebruiker is inmiddels beblockt…omdat haar verhaal aan alle kanten rammelde (zie het topic ‘zielig’)
oke bedankt fiep
bij deze slaat mijn reactie dan nergens meer op
beetje vreemd idd dan
ow nee dit is een terug gehaald bericht waar ik dus ook op heb gereageerd zonder te beseffen waar het dus werkelijk om gaat.
het spijt me dat ik gerageerd heb op dit toppic :oops: .
ik begrijp nu waar dit om gaat.
@fiep klophout wrote:
@24tamara24 wrote:ow hoe weet jij dat :oops:
nou deze gebruiker is inmiddels beblockt…omdat haar verhaal aan alle kanten rammelde (zie het topic ‘zielig’)
correct.
ik sluit het topic maar…
:-*