Hoi Dames,
Even een vraagje:
Mijn dochtertje van 3 maanden oud heeft steeds zo’n honger.
Ze is onlangs van 5 naar 4 voedingen gegaan, 7 uur, 11 uur, 15 uur en 19 uur.
Ze krijgt 230 cc nutrilon per voeding. De laatste fles gebruiken we nutrilon voor hongerige baby’s maar we merken geen verschil met de gewone. Ze slaapt wel de nacht door omdat ze zo moe is maar overdag komt ze steeds eerder voor de volgende fles. Vooral nu ze steeds meer wakker is.
Bij haar geboorte woog ze 4000 gram en ze was 53 cm.
Nu zit ze rond de 6,5 kilo en is al 65 cm.
Ze stopt nu al van alles in haar mond en als ik wat zit te eten dan kijkt ze me vol interesse aan.
Ze mag nog geen rijstebloem of fruithapjes en meer melk geven lijkt me ook niet verstandig, maar hebben jullie misschien tips?
groetjes Conny
Hier geven wij dan Beba, da’s superdikke melk, krijgen ze lekkere spekbillen van ook! :mrgreen:
Nutrilon hielp ook niet bij ons… Beba is véél dikker …
Maar ik weet niet of ze dat bij jullie ook verkopen? :think:
Ik neem aan dat je voor hongerige baby de Forte bedoelt?
Waarom gebruik je die niet gewoon ook overdag?
Dat doe ik ook met onze zoon en dat gaat nu ontzettend goed.
Die is heel lang ziek geweest en toen dat allemaal eindelijk achter de rug was veranderde hij in een baby die nauwelijks wat dronk, in een baby die niet genoeg kon krijgen…
Wij zijn toen volledig overgestapt op de Forte en dat werkte heel erg goed
In sommige gevallen wordt er wel geadviseerd om al zo jong met rijstebloem door de melk te beginnen maar dat zou ik even overleggen met je cb.
@dragon wrote:
Ik neem aan dat je voor hongerige baby de Omneo bedoelt?
Ze bedoelde dan Nutrilon Forte volgens mij…
stom stom stom stom die bedoel ik ook :wall: (wij zaten op Omneo voor de Forte :oops: )
Heb het in mijn bericht aangepast
Ik zou ook de gehele dag door voeding voor hongerige baby’s geven en dan eerst gewoon 180+6 proberen om 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en dan eventueel nog een voor de nacht.
Je kan trouwens beter niet meer dan 200 ml per keer geven, bij 1 maand past er 70 a 90 ml in en bij 6 maanden 180 a 240 ml, dus met 3 maanden is 150 a 200 ml meer dan voldoende om een maag te vullen.
Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad kan proberen haar de hele dag door Forte te geven. Ik hoop dat het werkt.
Ik weet dat mijn dochter minder per fles moet drinken maar ze accepteert gewoonweg niet minder.
Ze heeft inmiddels kledingmaat 74 van boven en 68 van broekjes dus eigelijk lijkt ze wel een baby van 6 maanden, zo groot is ze. Ik denk daarom dat ze het ook wel nodig heeft.
Morgen moet ik weer naar het CB en dan zal ik het nog eens bespreken.
grt Conny
Denk dat je het beste ook de hongerige baby voeding overdag kunt gebruiken.
Wat ik me trouwens afvraag, hoezo ben je naar 4 voedingen gegaan? dronk ze de 5e voeding niet leeg?
Luc en Stan waren ook aan de grote kant, ondanks dat ze een tweeling zijn. Ze zijn pas met 40+1 geboren en hadden een geboortegewicht van bijna 7 pond per stuk en ongeveer 50 cm.
Met 3 maanden waren ze bijna 7 kilo per stuk en beide 62 cm, dus iets zwaarder als jouw dame en wel iets korter.
Ik weet hoe het is om hongerige baby’s te hebben, hoe graag je wil dat ze dan tevreden zijn. Het is alleen niet goed om grote hoeveelheden per keer te geven, je kan dan beter een fles extra geven. Het maagje kan nog niet teveel bevatten, omdat het anders gaat oprekken en je kindje altijd meer dan gemiddeld nodig zal hebben.
Ik zou dus helemaal overstappen of Forte en dan eerst flessen van 200 ml aanbieden en dit een paar dagen aankijken. Mocht ze dan nog steeds hongerig lijken, dan kun je bekijken wanneer ze de meeste honger lijkt te hebben en dan die fles wat ophogen, maar niet gelijk alle flessen op een dag.
Ik hoop dat het voldoende is om volledig Forte te gaan geven.
Ik ben bij het CB geweest en mijn dochtertje weegt nu 6830 gram en is 64,1 cm lang.
Bij het CB hebben ze mij geadviseerd om op 4 flessen te blijven en de 230 cc gewoon zo te laten. Met haar gewicht en lengte mag ze zoveel per keer wel hebben.
Ook is mij geadviseerd om Forte te gebruiken bij alle voedingen dus dat doe ik nu. Ik heb niet het idee dat het veel uitmaakt. Vaak komt ze wel een uur eerder voor een fles, vooral 's avonds maar dan probeer ik het nog zo lang mogelijk te rekken.
Donderdag moet ik weer naar het bureau toe omdat ze haar inentingen nog moet hebben en dan zal ik dit wel weer even aangeven.
kimmygirl, je vroeg waarom ik naar 4 voedingen ben gegaan.
Maaike sliep met 6 weken al door, ze was dan vooral 's avonds erg wakker en sliep dan na de laatste fles van 23.00 uur de hele nacht door.
Na een tijdje was ze ineens 's middags veel wakker en na de fles van 19.00 uur helemaal vertrokken en niet meer wakker te krijgen voor nog een fles.
We moesten de speen dan echt in haar mond proppen en dan dronk ze maar 30 cc om vervolgens weer in slaap te vallen.
Ze slaapt nu van 20.00 uur tot de volgende morgen 07.00 uur.
ik heb hier ook een kereltje van 3 maanden
voeding’s verleden :
begonnen met borstvoeding (ging niet meer)
begonnen met friso standaard 1
op een gegeven moment hongerig en friso extra 1 er bij door
gingen een aantal dagen overheen weer te weinig
steeds meer voeding in de flessen gedaan maar hielp op een gegeven moment ook niet meer toen helemaal over naar friso extra 1
van 5 naar 4 flessen met 2 maanden omdat meneer door sliep
toen 230ml per fles
07.30
12.30
17.30
22.30
m 3 maanden en dit was ook niet meer genoeg
Hebben we de extra opgemaakt en zijn we overgegaan naar :
terug naar friso standaard 1 met ruim een eetlepel friso rijstebloem
en voor de nacht 2 eetlepels
en dit gaat super goed maar nu is friso rijstebloem uit de handel omdat het niet genoeg verkocht word dus kunnen we weer overstappen naar andere rijstebloem
nu krijgt hij 230 ml niet meer op nu is het meestal 180 - 200 ml dus ook beter voor hem
en ik kreeg het advies van huisarts/cbarts niet meer dan 10 uur tussen de voedingen te laten omdat je dan met een te lage suikerspiegel zit voor de kleintjes en dat is ook niet goed
en anders een klein schepje nutriton erdoorheen , maakt het allemaal nog net iets dikker waardoor ze miss iets meer “gevuld” blijft tot de volgende voeding …