Hallo Moeders ,
Ik heb een advies nodig van jullie.
Mijn dochter is nu bijna elke ochtend drijfnat van de urine.Haar slaapzak en pyama en romper ook. Haar luier is ook goed vol.
Ik gebruik pampers 4+. Ik heb de luier ook al achterstevoren gedaan.
Ze ligt altijd met haar knieen omhoog op haar buik.
groetjes anita
Misschien nog een grotere maat luier gebruiken ??
Of een ander merk proberen.
Ja dat probleem ken ik.
Ik heb het met Quinten ook gehad en heb verschillende luiers geprobeerd.
Een drama.
Het begon bij hem toen hij 8 maanden was en ik we hebben er zeker tot bijna 2 jaar mee gezeten.
Ik ben toen de drynites vanaf 4 jaar gaan proberen en dat was het enige wat hielp.
Misschien een tip.
Ze zijn wel verschikkelijk duur 10 luiers voor ik geloof bijna 9 euro.
Ze vallen niet super groot en als ze wel wat ruim zitten moet je er even een broekje over heen doen.
Iig heel veel succes!!
Maatje 4+ nog maar?
Marit heeft 5+ (pampers baby dry) en dat gaat prima!! Ze weegt denk ik zo`n 13 kilo en is =- 90c lang…Wellicht dus een maatje groter nemen inderdaad?
Ik zou inderdaad een maat groter pakken. Pampers heb ik ook wel eens gehad en in de nachten gaven die hier ook problemen. Je zou ook een ander merk kunnen overwegen. Ik gebruik zelf AH en dat gaat prima!
Spuit 11 komt ook even aanzetten met een maatje groter in de luiers…
En misschien zou je idd eens een ander merk kunnen proberen, mijn dochter is nl als ze eens pampers draagt zo doorgelekt…
Hier ook een meisje die elke ochtend nat uit bed kwam. Ook een maat groter hielp niet…
Wat af en toe hielp was haar verschonen als wij naar bed gingen…
Wat weegt je dochter dan? Mijn dochter zit ook in 4+ en is een stuk jonger. (12 kilo nu)
Ik heb ook het idee dat je een te kleine maat gebruikt?
wij hebben mischa ook een tijd verschoont als wij naar bed gingen. Maar een maat groter of ander merk wil idd ook vaak helpen
Mijn dochter heeft totaal geen billen en heupen.
Ik heb al een grote maat geprobeerd en die zit zo wijd dat het mijn inziens niet de goede maat is
groeten Anita
Mijn schoonzus gebruikte van die inlegluiers erin…
Dat ving genoeg op…
Lenn is jonger maar zit al maaaanden in maat 5 van pampers. Niet blind staren op het aantal kg’s dat erop staat hoor. Dat hoor ik ook zo vaak van ouders op mn werk. Kijk gewoon naar de pasvorm en bij lekken zou ik (helemaal met pampers baby dry) een grotere maat nemen!
@wesselsem wrote:
Mijn dochter heeft totaal geen billen en heupen.
Ik heb al een grote maat geprobeerd en die zit zo wijd dat het mijn inziens niet de goede maat is
groeten Anita
Hoe kan een luier wijd zitten :think: Hij is langer maar dan laat je hem toch gewoon hoger sluiten? En je doet m bij de taille toch zo strak als je wil? En als je bijv makkelijk een vinger tussen luier en bil krijgt, dat klopt hoor, een luier hoort niet helemaal strak te zitten in droge toestand…
@Affie wrote:
@wesselsem wrote:Mijn dochter heeft totaal geen billen en heupen.
groeten Anita
Hoe kan een luier wijd zitten :think: Hij is langer maar dan laat je hem toch gewoon hoger sluiten? En je doet m bij de taille toch zo strak als je wil? En als je bijv makkelijk een vinger tussen luier en bil krijgt, dat klopt hoor, een luier hoort niet helemaal strak te zitten in droge toestand…
Dat dacht ik ook al idd, hier een lief maar tenger jongetje, laatst per ongeluk een maatje 5 mee genomen, dat zit ook prima hoor :thumbup:
Etos luiers zijn vrij smal misschien vind je dat wat?? :think:
@pooh wrote:
Etos luiers zijn vrij smal misschien vind je dat wat?? :think:
Nou als er toch 1 merk is wat er lekt dan zijn het wel de etosluiers hier :thumbdown:
haha… kun je zien hoe persoonlijk luiers zijn… :mrgreen:
Ik heb c1000 voor de nacht omdat die breed zijn en etos voor overdag.
Hier ook dat probleem gehad, hier alleen pampers. Bas kreeg met 2 jaar ook maat 4 of 4 +, maar in de nacht kreeg hij maat 5. Toen hij naar maat 5 ging overdag is hij voor de nacht 6 gaan gebruiken. Nu ben ik 6 aan het opmaken, maar 5 is voor hem nu voldoenden. Bij Sanne heb ik voor de nacht ook een maatje meer en dan gaat het goed, al zijn de pampers wel drijfnat van binnen.
Hier lekt mijn dochter sinds 2 dagen ook door de luier heen, heel de kleertjes/rompertje/slaapzak zijn dan nat :wall: .
ze draagt nu 4 van pampers, ga vanmiddag even maat 5 halen voor de nacht, dus even kijken hoe het dan gaat.
Maar mijn dochtertje slaapt ook best lang, 13 a 15 uur aan 1 stuk dus misschien dan ook wel normaal dat ze erdoor heen lekt.
Mijn dochtertje had dat ook een tijdje. Sowieso een maat groter nemen, daar kan meer in en voor 's nachts oefenbroekjes was hier de oplossing. Als ze gaat slapen is haar buikje namelijk dik en rond, maar 's ochtends is het plat en gewone luiers zaten dus bij het slapen gaan goed, maar halverwege de nacht begonen ze te ruim te zitten en zo lekte ze door.
Die oefenbroekjes hebben helemaal rondom elastiek. Ik gebruik daarvan gewoon maar wat in de aanbieding is, Huggies, Pampers en anders die Toujours van de Lidl, werken allemaal goed.
Mocht ze nog nat blijven, bij sommige supermarkten (Emté bijv.) verkopen ze ook inlegluiers, misschien is dat nog een optie.