Mijn dochter van bijna drie verveelt zich zo snel

Mijn dochter van bijna drie kan zich heel slecht zelf vermaken en als ze al eens bezig is met bijvoorbeeld tekenen, dan gaat ze zo weer ergens anders mee aan de gang, of ze loopt achter mij aan als Zwaan kleef aan…



Met name de laatste paar weken lijkt ze wel aan mn achterste vastgekleefd. Ze wil overigens vaak ook alleen maar helpen, maar dat is meestal alleen maar lastig. Ik probeer haar wel tegemoet te komen door haar dan iets van dezelfde strekking te laten doen, maar dat is volgens haar toch iets anders dan MIJ HELPEN!



Toen ze wat kleiner was kon ze uren met boekjes bezig zijn. Nu verveelt dat ook heel snel. Al kan voorlezen haar wel rustig houden, maar ja, daar heeft mams natuurlijk niet de hele dag tijd voor.



Ik hoef maar even uit t zicht te verdwijnen, ondanks dat ik gezegd heb waar ik naar toe ga en wat ik ga doen, of ze is al aan t roepen. Onze jongste dochter zit ook in de verlatingsangstfase…kan t zijn dat zij dat overneemt?!

En ze heeft nu ook het woord “waarom??” uitgevonden…

kinderen van 3 hebben een korte concebtratie.

ze willen niks missen van wat er gebeurt.

het willen helpen hoort er ook nog eens bij.

misschien kan je een kookwekker gebruiken?

wanneer de wekker gaat, ga je iets samen met haar doen. bijv boekje lezen.

dan zet je de wekker weer en gaat zij iets alleen doen en jij ook.

en zo afwisselen.





en het waarom hihi

is heeeeeeel vermoeiend. :mrgreen:

Das misschien wel een idee van die kookwekker. Moet ik er echter wel nog eentje aanschaffen, maar dat kost je de kop niet.

Ja ik was echt blij dat joleen op die leeftijd twee keer een dagdeel naar de speelzaal ging.Op een gegeven moment merk je ook echt dat ze er aan toe zijn om naar school te gaan.Hier had je in het buurthuis ook een ouderkind ochtend/middag.Dan kon je dan naar toe met je kind.De kids lekker met elkaar spelen en de ouders lekker kleppen.

Samila was voor haar 2e eigenlijk al toe aan de PSZ. Ze mocht echter met 2,5 pas heen.



Soms denk ik wel eens dat ik haar misschien te weinig te bieden hebt nog, aan vermaak e.d. Ik bedoel, ze kan hier lezen, knutselen, muziek luisteren, tv kijken als ze dat wil. Ze is stil als ze voor de tv zit (maar dat wil ik ook niet teveel) en als ze voorgelezen wordt. Ja, dat werkt ook niet.



Heeft iemand misschien anders nog ideeen wat ik haar kan bieden? Misschen vaker een leeftijdsgenootje op bezoek?!