Mijn dochter slaapt door!!!!

Eindelijk na bijna 14 maanden slaapt mijn dochter door! Wat ben ik toch trots op haar!



Ik heb ruim 1 jaar borstvoeding gegeven en ben daarna over gestapt op de fles. Elke keer als ik haar hoorde huilen gaf ik haar te drinken.

Elke keer vroegen ze op het cb of dat ze al door sliep, en elke keer zei ik nee. Ze vonden het raar en zeiden dat ze allang door hoort te slapen, en al zeker toen ze bijna 1 jaar was. Het was volgens hun gewenning! Als ik vroeg wat ik eraan kon doen, zei ze; laten huilen!!!

Ook in mijn omgeving zeiden ze dat.



En wat ben ik toch blij en trots op mezelf dat ik dat nooit! heb gedaan en mijn gevoel heb gevolgd dat er ooit een dag komt dat ze door slaapt! En jawel, de afgelopen nachten heeft mevrouw doorgeslapen.



Of het nu komt omdat ze weer in de slaapzak ligt, of ze er nu aan toe is om door te slapen, doet er niet toe. Ze slaapt door!



Dus meiden, slaapt je kleine nog niet door, laat ze niet huilen, ooit komt er een dag dat ze doorslapen!



Zo dat lucht op, heerlijk gevoel!



Groetjes

Wow, wat moet je opgelucht zijn zeg! :mrgreen: Ben trots op je meisje! :inlove:



Mijn meisje van bijna 3 maanden slaapt nu al de nachten door :slight_smile:

Wat heeeeerlijk is dat dan he!



Mijn zoontje van 15 maand slaapt af en toe wel door en af en toe niet.

Maar als die het doet, ben ik zo trots op hem!



Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd!



LIefs Suzanne

wat goed van jullie meid :inlove:



ik ben er ook niet voor om een kleine dan maar te laten huilen. gelukkig sliep ella al vrij snel door, schaam me bijna om het hier te zeggen, namenlijk na twee weken :oops:

@lonneke1980 wrote:

wat goed van jullie meid :inlove:



ik ben er ook niet voor om een kleine dan maar te laten huilen. gelukkig sliep ella al vrij snel door, schaam me bijna om het hier te zeggen, namenlijk na twee weken :oops:




Zo zo, dat is snel! Heerlijk hoor! Geniet ervan :wink:

Hier ook zeer late doorslapers (en nu geregeld dat ze wakker zijn 's nachts) maar wij hebben ze ook nooit laten huilen!



Super, geniet ervan!

@Fryskefaam wrote:

Hier ook zeer late doorslapers (en nu geregeld dat ze wakker zijn 's nachts) maar wij hebben ze ook nooit laten huilen!



Super, geniet ervan!




In mijn omgeving heb ik het wel vaak gehoord. Dan zeiden ze ‘je ligt wel even met kromme tenen, maar daarna slapen ze wel door’!

Of dan waren ze het zat dat de kleine om 5 uur s’morgens wakker werd om te drinken, dan lieten ze hem huilen tot hij stil was, 2 ochtenden ofzo. En toen was het over!



Ik begrijp niet dat mensen dat kunnen!

Ik ook niet, verschrikkelijk! En ja, logisch dat het kindje stil is op een gegeven moment, van uitputting en ‘mama komt toch niet’ gevoel.

Fijn dat ze doorslaapt meis… scheelt echt he…



Ik heb het trouwens wel gedaan… laten huilen… :shifty:

Mijn zoontje was ook rond de 13/14 maanden…

Hij had zn voeding gehad… zn kusjes… zn knuffels… hij wilde gewoon opgepakt worden… ik had daar eigenlijk gewoon geen zin meer in… en ik heb em de eerste nacht 20 minuten laten huilen… tenenkrommend hoor… zat met een kok/muts vriendinnetje op msn… als steun… :angel: de 2e nacht was het nog 10 minuutjes… en de 3e nacht sliep ie door…

Zal niet zomaar zeggen dat je het moet doen… maar ik voelde me na dat jaar helemaal niet bezwaard om het toch zo aan te pakken… :angel:

Er is dus hoop!

Nynke slaapt ook nog niet door, komt nog 2x per nacht. Soms wil ze drinken (bv) en soms is ze gewoon klaar wakker.

Ze is dan wel vrolijk, maar laten huilen zou ik ook niet zo snel doen, ook omdat dan iedereen wakker wordt!

Maar nu slaapt ze na 5 minuutjes weer verder, dus ja, ik vind het niet zo erg.

Bij ons op het cb zeiden ze dat het pas een probleem is, als ik het een probleem vindt!

Tot die tijd lekker doen wat goed voelt zeiden ze :thumbup:

@alyt wrote:

Er is dus hoop!

Nynke slaapt ook nog niet door, komt nog 2x per nacht. Soms wil ze drinken (bv) en soms is ze gewoon klaar wakker.

Ze is dan wel vrolijk, maar laten huilen zou ik ook niet zo snel doen, ook omdat dan iedereen wakker wordt!

Maar nu slaapt ze na 5 minuutjes weer verder, dus ja, ik vind het niet zo erg.

Bij ons op het cb zeiden ze dat het pas een probleem is, als ik het een probleem vindt!

Tot die tijd lekker doen wat goed voelt zeiden ze :thumbup:




Dat zei ik zelf ook altijd. Ben het er dus ook helemaal mee eens.

@faizaa wrote:

Fijn dat ze doorslaapt meis… scheelt echt he…



Ik heb het trouwens wel gedaan… laten huilen… :shifty:

Mijn zoontje was ook rond de 13/14 maanden…

Hij had zn voeding gehad… zn kusjes… zn knuffels… hij wilde gewoon opgepakt worden… ik had daar eigenlijk gewoon geen zin meer in… en ik heb em de eerste nacht 20 minuten laten huilen… tenenkrommend hoor… zat met een kok/muts vriendinnetje op msn… als steun… :angel: de 2e nacht was het nog 10 minuutjes… en de 3e nacht sliep ie door…

Zal niet zomaar zeggen dat je het moet doen… maar ik voelde me na dat jaar helemaal niet bezwaard om het toch zo aan te pakken… :angel:




Ik denk dat het idd heel belangrijk is om je gevoel te volgen.

Ik ben blij dat het voor jou en je kindje heeft gewerkt.

Mijn meisje van 17 maanden sliep na een paar maanden keurig door, maar toen haar kiezen zich begonnen te melden werd het een ander verhaal…



Inmiddels maakt ze ons alweer een aantal maanden wakker. Soms drie keer per nacht, soms één keer. Het is moeilijk om te bepalen wat het nu precies is… Als ze drie keer per nacht wakker wirdt is het echt drama en krijsen dus dan is er ook echt pijn, dat is gelukkig wel helder, maar als het één keer is??



De tijden zijn ook niet regelmatig. Het varieert tussen 23:00 uur en 5:00 uur… Vanaf 6:15uur noemen wij het overigens geen nacht meer, dan gaat onze wekker ook zo ongeveer af.



Wat we wel gedfaan hebben inmiddels is haar fles melk minder ver vullen. We begonnen met 220 ml. en dat is nu nog maar 60ml. Daarop protesteert ze gelukkig niet, dus ik zit er veel minder lang naast…



Oh ja: tegen de kiespijn geven we haar overdag chamodent, dat lijkt wel te helpen.



Ik hoor graag of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen…

Mijn dochter wordt 25 januari 2 en de nachten dat ze heeft doorgeslapen zijn op 1 hand te tellen.



Ze slaapt redelijk is en rond 1.00 is ze helemaal hysterisch. Ze denken dat ze hoog begaafd is, en daardoor de prikkels niet kan verwerken. Ik doe het overdag erg rustig aan, ze gaat niet naar een kinderdagverblijf en toch droomt ze en praat ze in haar slaap over alles wat ze die dag gedaan heeft. Als ze zo wakker wordt hou ik haar strak tegen me aan in ons bed en dan slapen we met zijn 3en verder. (meestal valt ze na een uur in slaap)



Iedereen heeft ook hierover een mening, maar ik denk maar zo, volg je gevoel. Er komt vast ook hier een tijd dat ze door slaapt!

Succes!

en hier een jongetje van 15 maanden die ook nooit doorslaapt. Hij wordt standaard tussen 12 en 1 wakker.

Ik haal hem dan hij drinkt een paar slokken bij me en we slapen met z’n alle weer verder in ons bed. Op deze manier hebben we allemaal de meeste slaap te pakken. Het voelt goed, dus zo doen we het. Er komt vast een tijd dat het anders gaat :slight_smile:

Ik ben van mening dat je heel vaak op je eigen gevoel moet afgaan ondanks wat ze op het consultatiebureau zeggen. Als moeder voel je je kind meestal goed aan en natuurlijk is alle informatie welkom waardoor je je eigen gevoel ook kan verfijnen.



Dus goed dat je het zo gedaan hebt.