Mijn dochter van 4 heeft sinds kort de vreselijke gewoonte om het op een gillen te zetten wanneer er iets tegen zit :shock: :shock: :evil:
Bijvoorbeeld: Als ze straf krijgt, begint ze keihard te krijsen, als ze valt ( huilen snap ik, krijsen niet ) als ze moet plassen, als we haar aanspreken op dingen die we niet willen zet ze ook een keel op. Ik wordt er he-le-maal gek van. Ik heb al van alles geprobeerd: Boos worden, op de gang zetten, rustig uitleggen dat ik dit gedrag niet accepteer maar niets werkt.
Negeren is het volgende plan, maar ja… Ik twijfel over deze methode. Als ze valt en krijst kan ik haar moeilijk negeren :shifty:
Uhm, iemand ervaring met krijsende kinderen? :oops:
hier hielp op de gang zetten , wel . maar wij hebben een afgesloten gang daar kan ze niks en is super saai voor haar
maar ik moet me dan ook echt zo doen als ik ga beschrijven , want doe ik een ding niet dan is ze meteen in de war , en gaat ze het weer proberen
zeggen wat ze fout doet
zeggen dat mama dat niet accepteerd
op de gang zetten ,de hoeveelheid min dat ze in jaren oud is , 2 jaar 2 min
dan na 2 min , de deur open maken , vraag ben je nou uitgekrijst
zegt ze nee , nog eens 2 min erbij en dan weer vragen od ze nou klaar is zo weer nee weer herhalen , zo ja dan ga ik op mijn knieen zitten , en zeg haar wta ze fout gedaan
heeft ze mmoet me altijd aankijken
en dan zeg ik dat ze dat niet meer mag doen ,
maar nou is alles weer goed,
knuffel kusje ,en sorry mama zeggen , en dan is het klaar ,
zo doe ik het altijd en dat heeft even een dag beproeven gekost maar darna was het afgelopen met het krijsen ,
dat heb ik ook gedaan zo met het janken om niks ,
als ik nee zei dan begon ze meteen te janken en een pruillipje op te zetten ,
en dat hoeft niet je zin doordrijven met janken , en dat ook zo gedaan en heb ik er ook zo uit gekregen , dat had ik op de tv gezien zo en bij ons werkt het :think:
en het kan zijn dat ze het ergens gezien heeft dat het voor dat kindje goed werkte dat krijsen , dat zij dat ook is gaan proberen :think:
Ik gebruik ook altijd de techniek die jij beschrijft voor andere probleempjes . Maar die werkt hier dus niet nu :?
Ik zal m toch blijven toepassen.
Ik hoop dat het een fase is. Die heel snel overgaat :shifty:
ik zou het ook gewoon blijven volhouden , misschien is dit een (de aanhouder wint fase )
ikhoop dat het een fase is die weer snel overgaat m, ik kan me heeel goed voorstellen dat je er gek van word dat had ik al , en bij haar is het weer overgegaan ,maar er zit wel 2 jaar verschil tussne ze misschien dat het als ze wat ouder zijn wat moeilijker is om het af te leren
succes meid , :-* peggy
Bedankt voor je antwoord Pegje :-*
Hoi Anita !
Dit was in mei, hoe staat het er inmiddels voor?
Hier op dit moment hetzelfde probleem en ben benieuwd wat je er uiteindelijk aan hebt gedaan !