mijn bv is teruggelopen :(

Fijn Marjolein!!! :dance: Goed dat je zo doorzet!! :thumbup:

Venkel thee drink ik ook, deels voor de bv maar ook gewoon omdat het lekker is.

Ik heb op een gegeven moment een borstontsteking gehad en heb daar via de HAP toen een AB-kuurtje voor gekregen… maar mocht volgens de arts dan geen BV geven :think: . Ik moest dan maar gaan kolven, mijn zoon KV geven en de BV weggooien. Als ik het AB-kuurtje had afgemaakt, mocht ik pas weer beginnen met BV geven.

Omdat ik mijn kind dus absoluut geen KV wilde geven, heb ik wel de AB opgehaald, maar ben het niet gaan gebruiken. Toen ik thuis kwam, ben ik eerst flink gaan kolven, om mijn borsten zo leeg mogelijk te krijgen en toen kreeg zoonlief honger, en heeft m’n borsten leeg gedronken. 's Avonds was m’n koorts weg en ook de pijn in m’n borsten.

Nu kolf ik (ondanks dat ik fulltime live voed) nog regelmatig een keertje “voor” (heb inmiddels, ondanks dat ik maar af en toe kolf, ongeveer 7 liter in de vriezer liggen). Ik heb de indruk dat hierdoor m’n productie dusdanig is, dat zoonlief ook altijd genoeg heeft en hierdoor ook niet zo snel last van een regel-dagje heeft. De afgelopen 4 weken is hij op mijn melk… 1020 gram aangekomen en sinds zijn geboorte (9,5 week geleden) al ruim 2,5 kilo :roll: :roll:

Misschien dat “voor-kolven” vóór het live voeden jou kan helpen om je productie op peil te houden…

gik heb nu net ook tussen 2 voedingen in gekolft, re (die het gister niet deed) 50cc en li 35 ik hou dat er nu gewoon nog even in! S ochtends misschien ook tussen de 1e en 2e voeding een keer extra kolven… Wil ook niet marlynn dr 4 uur schema helemaal in de war schoppen want ze komt zelf echt stipt om de 4 uur (alsof ze klok kan kijken)

ik hoop dat ik de productie lekker kan opkrikken zo!

@icl

hier ook dus een bo gehad maar heb niet gebeld voor ab ook omdat ik wilde dat mijn lichaam het zelf oplost zonder medicijnen! Ik heb hier ook al een flink voorraadje in de vriezer, altijd handig voor noodgevallen!

Jouw mannetje groeit dus lekker op mama’s melk, super!

donker bier… ik weet niet of het echt werkt hoor, ik drink af en toe een flesje… maar wel pas na de voeding van 21.00 uur zodat de volgende voeding pas weer om 7.00 uur is en de alcohol al lang weer eruit is. mocht je binnen anderhalf uur na inname van alcohol voeden dan heeft dit een slechte invloed op het toeschietreflex. fijn dat marlynn zo goed is aangekomen! waarschijnlijk een regeldagje gehad.

Meis, wat fijn dat ze weer ‘op springen’ stonden! :thumbup:

En super dat M. het zo goed doet! Ga zo door! :clap:

laatste update het gaat hier helemaal goed vanmorgen had ik me toch een stuwing, goeiedag! Ik denk dat mijn borsten weer helemaal de oude zijn, gelukkig! Alleen nu wil mw nog mindervaak aan de borst… Zie mijn nieuwe vraag…lastig allemaal zeg :?

Ondanks de domperidon loopt mijn borstvoeding terug. Ook geen toeschietreflex meer.

Maar ik kolf fulltime vanwege forse tepelkloven tot bloedens toe in de eerste 2 weken. Niet aan meer durven te leggen.

Heb een neusspray gekregen van de huisarts gister maar helaas, krijg geen toeschietreflex :frowning:

Iemand zei: Ach, bouw het toch af, met kv worden ze ook groot hoor :shock: Waardeloze opmerking.

Ik leg weer aan sinds eergister, eerst alleen de ochtenden en hoop dit uit te breiden. Hopen op geen tepelkloven meer maar merk dat hij stukken minder krachtiger drinkt als na de bevalling. Toen was het een piranja!

Mijn wens is om weer volledig op bv uit te komen, het liefst aangelegd.

Hoop dat iemand hier mij hoop kan geven dat dit een haalbare actie is.

Ik zal een gat in de rug springen als het gaat lukken, werkelijk waar.

fijn om alles eens te lezen want mijn 1e borst is leeg (zo voelt ie)

en ik voedt ook met tepelhoedje

ik ga nu proberen te kolfen en dr dan aanleggen maar steeds lukte het niet ze liet los want me tepel zakt weer terug in de oude vorm

maar ik wil perse blijven voeden dus ik ga weer volop zonder hoedje proberen :pray:

kan wel janken als de productie lager wordt maar ik houdt me aan het verhaal van marjolein vast die voed al heel lang

nog steeds met hoedje??

waa ze drinkt :dance: zonder hoedje wel f wennen is wel f gevoelig :shifty:

Bianca hou er rekening mee dat die gevoeligheid nog wel even blijft hoor. Kijk ook of ze goed aangelegd is hè :slight_smile:

Wel super dat je het probeert. En meid… ik geef nu bijna 8 maanden bv en merkte dat mijn productie de afgelopen dagen terugliep… maar Madelief heeft het vannacht en vandaag opgelost door weer vaak aan de borst te willen. Echt die kindjes regelen, als ze eenmaal bv krijgen, het toch zelf.

ja maar ben door die hoedjes bang dat terug loopt

Pf net ging goed aan linker borst zonder hoedje ze was alleen moe

en viel in slaap nu rechter borst zonder hoedje ging goed kwam melk uit

en hoorde dr slikken wordt ze vet boos gillen nou ja

zet hoedje erop en ze drinkt rustig hoe bedoel je ik hou van dat stukje vertrouwde

plastic :lol:

jammer voor haar dat we het elke x gaan proberen.