De titel zegt het al: ik heb een enorm jeukende buik. Vooral het bovenste deel en vlak onder mijn navel jeukt het ontzettend. Zwangerschapsolie van Weleda (met amandelolie, tarwekiemolie en arnica) en mentholpoeder geven maar heel even verlichting.
Komt dit alleen door het oprekken van de huid? En heb ik nu ook meer kans op striae?
Ik heb geen bultjes ofzo en handpalmen en voetzolen jeuken niet. Maar heb wel het idee dat ik ook op andere plekken jeuk krijg (gezicht, nek, borsten, rug).
Zit nu op een waddeneiland en hier is niet veel te koop qua mentholgel oid. Zaterdag ga ik weer naar huis en woensdag weer een afspraak bij de gyn.
Graag info over wat het zou kunnen zijn en hoe ik de jeuk kan verlichten…
Ik had het ook met de olie. Nu gebrui
k ik de bodylotion van weleda en heb er geen last meer van!
Ik heb ook met vlagen heel erg jeuk aan mijn buik.
Zelfs zo erg dat ik een natte koude theedoek op mijn buik moest leggen, geeft echt verlichting.
Ik had ergens gelezen dat het komt door het oprekken van je huid :think:
Ow en ik gebruik ook Zwangerschapsolie van Weleda.
Dacht een x een andere olie erop te smeren, en daar ging heel mijn huid van branden, waarschijnlijk omdat ik zo had gekrabt :think:
Ik kreeg het ook door olie ( verschillende merken gebruikt)
Gewone balsem ging prima.
Ik heb na 2 zwangerschappen overigens geen enkel streepje
Bedankt voor jullie reacties!
Een natte theedoek ga ik proberen!
Het komt bij mij niet door de olie denk ik, want die had ik niet meegenomen. Vandaag een klein flesje gekocht om te kijken of het hielp en vanwege mijn strepenangst. De afgelopen week alleen bodylotion en zonnebrandcreme gebruikt, maar niet elke dag. Bodylotion werkt ook niet echt verzachtend…
Ben blij dat jeuk niet meteen betekent dat je striae krijgt
ik kan je niet helpen alleen deze kan ik je geven :hug: :-*
alleen buik??? want ik heb het OVERAL en dat was een teken om toch even bloed te prikken (nou ja… ziet het hele verhaal in ons eigen topic )
Het enige wat bij mij nu ongveer een half uur verlicht is toch die mentholcreme… je bent ondertussen weer thuis, dus gauw naar de apotheek… :thumbup:
het kan wel degelijk aan de olie liggen omdat olie wel vet is maar de huid er van uitdroogt…
Ik had bij de eerste ook overal jeuk werd er helemaal :sick: van. Krabde mij een ongeluk…ijsblokjes hielpen ook.
Ze zeggen dat hetkindje dan geboren wordt met haar en dat klopte wel :inlove:
Ik denk dat je je vooral afvraagt of het nu gewoon zwangerschapsjeuk is (of misschien zelfs PUPP) of iets ergers, toch? Ik had zwangerschapscholestase en dat begon idd echt voornamelijk met voetzolen, lippen, handpalmen, en niks bracht verlichting omdat het het eigenlijk vanuit je bloed jeukt, en niet je vel om even zo uit te leggen. Je kan evt. even googlen op cholestase of ICP, maar je geeft zelf aan dat je niet die andere typische jeuk hebt, dus ik denk van niet. Mocht je nu meer jeuk gaan krijgen en ook juist op die plaatsen, dan is sowieso voorleggen aan vlos en/of gyn een goede optie, welke je dan zullen laten gaan bloedprikken.
* Vermeld dan voor de zekerheid wel dat ze ook op ASAT, ALAT, Gamma-gt en bilirubine laten prikken. De eerste drie prikken ze niet altijd omdat zwangerschapscholestase relatief weinig voorkomt en niet alle gyns en vlossen erop bedacht zijn.
Hoe dan ook: Hoop dat je jeuk snel over is en goed uit te houden blijft. Laatste loodjes!
Psies Beebie! Ik heb inmiddels wat gesurft en volgens mij valt het reuze mee (gelukkig!!!). Ik heb het nu ook niet de hele dag meer, maar vooral 's avonds en 's nachts. Ook maar op een plek, onder mijn borsten/op mijn bovenbuik. Daar heb ik ook een doof stuk vel. Dus het zal wel een geirriteerde zenuw zijn ofzo.
Woensdag kaart ik het ook wel ff aan bij de gyn.
Thnx! :thumbup: