Mijn arme moppie :-(

Yasmin en ik waren zaterdag lekker aan het stoeien en rennen en doen. En toen ineens viel ze met haar gezicht tegen de leuning van de bank. Huilen en gillen en bloeden. Meteen een dikke lip.



Toch maar even kijken of ze geen tand gebroken had, nee, maar wel een tand naar achteren geklapt. Die staat nu een stukje scheef naar achteren.

Ze heeft er heel veel pijn aan, en we zijn maar naar de tandarts geweest. Drama! Ze wilde er niks van weten! Toch geconstateerd (met veel gevecht) dat haar tandje dus idd naar achteren geduwd is en los is. Tandvlees flink gescheurd.



kans dat ie zwart wordt is groot, maar hopelijk blijft het daar bij. Als ze er namelijk last van blijft houden moet ie getrokken worden. (Zie je het voor je, een meisje van 2 jaar die ze een verdoving willen geven en het niet snapt?!)



Morgen moeten we weer naar de tandarts, dan worden er foto’s gemaakt (ben benieuwd hoe ze dat willen klaren) om te kijken hoe groot de schade is, of haar kaak onbeschadigd is en of ze zo door kan lopen.



Nu ziet het er nog normaal uit, alleen d’r tandje staat dus ietsje naar achteren. Ik hoop dat het zo blijft. Ik zou het zo zonde vinden als ze met een zwart tandje, of een tandje minder moet lopen een tijdje. Maar het belangrijkste vind ik nog dat ze gewoon snel van die pijn af moet! Ze kan ook niks meer afhappen (doet nog zeer).



:frowning: :cry:



Heeft iemand hier ervaring mee?

he bah arme meid

en wat een schrik zeg !!!



ik heb er geen ervaring mee.

mijn neefje is deze zomer raar met de fiets over de kop gegaan en heeft nu dus een voortand minder.



succes !!!

Nou meid ik heb der geen ervaring mee, wel erg sneu voor die kleintjes ze snapper er geen hol van,

maar toch moet wat het beste is,

hoe is het de nacht gegaan? Wel goed geslapen? Je mag bij erge pijn best iets tegen de de pijn geven hoor zetpilletje, kan geen kwaad.



Vandaag ws heen naar de tandartts, heel veel succes en sterkte met de kleine en beterschap voor het tandje!!



groetjes bianca81

Ieee…arme Yasmin. Hopelijk valt het allemaal mee. Beterschap en sterkte!!

Thanks. Vannacht heeft ze goed geslapen. Heerlijk met een Taz knuffel van 60 cm groot :shock:



“auw” doet het nog wel, maarja… ze heeft dan ook een flinke klapper gemaakt.

gelukig dan is het toch ws goed afgelopen uiteindelijk ,maar ja de schrik zit er zo in he?



Nou hopelijk alles goeds meid

Arm meissie!

Gelukkig is het nog maar haar melkgebitje, dus als de tand zwart wordt, komt er uiteindelijk weer een nieuwe voor terug.

Ja, maar het is beter als alles gewoon blijft staan tot het er vanzelf uitvalt… Je melkgebit houdt namelijk ook je kaak “op maat”, zodat de echte tanden straks allemaal passen…

uhm,…

ik heb een jongen op de groep gehad die had geen melkgebit,…

was er gewoon niet !!!

hij at gewoon alles hoor, appel etc, kauwde hij met zijn kaken.



op zijn zesde heeft hij een gebitje gekregen.

men was bang dat anders de kaak zo hard was dat het volwassen gebit er niet door zou kunnen komen,…



het gebitje is genaakt nav het gebit van zn broer.

dus met wat scheve, missende en halfdoorgekomen tanden

inderdaad, als de tand zwart zou worden zou hij getrokken moeten worden volgens de tandarts die we gisteren hadden. Omdat de zenuw dan aangetast zou zijn.



Tandartsen houden het liefst het gebitje intakt omdat als het tandje getrokken wordt, het nóg langer duurt voordat het vaste tandje komt.



Maarja, hij had dus even gekeken toen we haar in de houtgreep hadden.

Hij zat flink aan de tand te wiebelen, die opzich nog wel netjes zat en vaster dan ik dacht. Hij zei dat er geen foto nodig was. Dat we gewoon twee weken af moesten wachten. Verkleurd te tand, dan moeten we terug komen. Gebeurt er niks, dan groeit ie vanzelf vast en is alles weer in orde. Staat ie alleen een beetje schever.



Dus twee weken nog even kant en klare happen voeren :wink:



Hopelijk komt alles goed!

Nou hoop ik ook mee hoor,



:pray: :pray: :pray:



en succes!!!