Mijn arme hondje...

is gisteren gepakt door de hond van de buren: een kruising Dobermann/Groenendaler, qua bouw helemaal Dobermann. Mickey is een Jack Russell. Een paar weken geleden vond ze hem opeens niet meer leuk en wilde ze hem pakken, dus de buurvrouw en ik hielden daar al rekening mee. Helaas wisten buurman en manlief dat niet, dus gisteren liep de hond van de buren los en ze zag haar kans. Buurman trok haar eraf en Mickey (aan de lijn) ging er nog eens op af dus toen pakte ze hem weer. Oorflap kapot en dat bloed behoorlijk, wonden in zijn hals, ze had niet veel harder moeten bijten denk ik. Maar toen een andere buuf 's avonds even wilde kijken en hij draaide zijn kop weg zag zij dus een gat waar zijn oor aan zijn kop vast zit wat ik gewoon niet gezien had ! :wall: Heb hem gisteren een aantal keer nagevoeld maar dat is een soort plooi. Voelde me echt een slecht baasje. Kon niet meer gehecht worden dus nu moeten we het in de gaten houden. Gelukkig nog een buuf die verpleegkundige is die helpt met schoon spoelen :sick:

Ach, zielig :hug: … hoop dat je hond er weer snel bovenop komt!



Mijn yorkshire terrier is bijna 20 jaar geleden zo gebeten door de pitbull van de buren dat ie het niet heeft overleefd :frowning: … heeft veel indruk op me gemaakt hoor (vind het daarom ook verschrikkelijke beesten :silenced: ).

@AnneK wrote:

(vind het daarom ook verschrikkelijke beesten :silenced: ).




want dat ligt natuurlijk aan de soort hond :silenced:



hopelijk komt het helemaal goed met je hondje :hug:

lijkt me verschikkelijk ls zoiets gebeurd :-*

Dat is altijd schrikken, waarschijnlijk zal hij er een “gaatje” aan overhouden.



Hier hebben we het andersom gehad, onze herder werd gegrepen door een Jack russel.

Daardoor loopt ze nu sinds een jaar met een mooi gat in de bovenkant van haar oor en mijd ze alle honden die klein zijn…

Jee, wat zielig! Maar ben je niet naar de dierenarts geweest met je hondje direct na de aanval?

Sterkte!

Dat vroeg ik me ook af??

Nee niet naar de da geweest omdat ik het gat gewoon niet gezien heb. Het zit in een plooi aan de achterkant van het oor, waar hij dus aan het koppie vast zit. In zijn andere oor zit een scheur aan het randje, dat bloedde best erg, bloed zit ook nog op straat waar het is gebeurd, dus daar heb ik me in eerste instantie mee bezig gehouden en daarna gaan voelen en zoeken. Maar dat gat kwam ik dus pas 's avonds achter en toen kon de da al niks meer doen. Het begint al een beetje aan elkaar te plakken. Zal dalijk eens kijken of ik een fotootje kan plaatsen, de buuf schrok en die is verpleegster op de vaatafdeling in het zkh hier dus wel wat gewend…

Misschien slim om na zo iets altijd even je hond goed na te laten kijken door een dierenarts :think:

Wat ontzettend vervelend dat dit gebeurd is zeg :frowning: Sneu voor jullie hondje hoor.



Toevallig is de hond van een vriendin van mij ook “gepakt” laatst tijdens het spelen, die dachten na een oppervlakkig wondje aan het oor ook alles gezien te hebben en kwamen er een dag of 2 later ook achter dat aan de onderkant van de ooraanhechting een erg lelijke plek zat. Is blijkbaar een plek die je niet snel bekijkt. Kan de beste overkomen dus. Goed dat jullie het nu in de gaten houden.



Beterschap!

Mijn hond is een keer gedomineerd door een andere hond, dus geen echte vechtpartij, maar gewoon even laten zien wie de baas is. Mijn hond gaf geen partij, dus het was heel snel over, maar helaas bleek die andere hond erg lange hoektanden te hebben…Au!



Je hond hoeft geen antibiotica? Ik neem aan dat hij/zij wel alle inentingen heeft gehad.

Ik even met je mee te denken, hoor.



Nog een reactie van je buren met die hond gehad? Een excuus en een bos bloemen lijkt me toch wel redelijk!

Bijtwonden kunnen ernorm ontsteken, dus wanneer je geen AB hebt gekregen, goed in de gaten houden hoor!!



Ik vraag me trouwens af wat de reden is dat ze niet meer hechten. Dat kan eigenlijk altijd nog wel, zelfs na 48 uur nog. Maar soms heeft een DA er gewoon geen zin meer in :?



Een knuffel voor je beessie :hug:

arm beessie :hug:

beterschap met hem

Het was weekend en behalve een sneetje in zijn oor en de wondjes op zijn keel was er gewoon niks te zien. Ik ga zelf ook niet in het weekend de hap lastig vallen als er niks aan de hand lijkt te zijn als er iets is voorgevallen. Dat was de reden dat ik niet gegaan ben. Ik heb al 13 jaar honden en wel al wat meer meegemaakt, dus ik weet wel zo’n beetje wanneer een beest echt ergens last van heeft, en daar liet ie niet echt iets van merken. Heb vooral zijn nekje en buikje bekeken omdat de plekken zijn die het meest kwetsbaar zijn als ze met zo’n grote hond in aanraking komen… Ik heb gisteren nog even met onze eigen da gebeld maar die meldde idd dat na 3 uur niet meer gehecht wordt omdat een eventuele infectie er dan niet uit kan omdat het dicht is. AB voorschrijven is blijkbaar niet standaard iets. Ik houd het gewoon goed in de gaten. Het is zelfs al weer aan elkaar gegroeid inmiddels, dus ik kijk dagelijks even of het er nog rustig uit ziet. Nog even een fotootje…

Ach gossie, die Mickey :hug:

Dikke knuf :hug:

Gossie, arm beessie! :hug:



Ik krijg uit je reactie een beetje het gevoel dat je je aangevallen voelt. Dat is echt niet mijn bedoeling geweest, hoor! Ik wilde zoals ik al eerder aangaf met je meedenken, vandaar mijn vragen.

ohh gossie,



je kan trouwens wel alles doorgeven aan de verzekering,

met de hond van mijn pa was 3 weken geleden ook gebeten in zijn heup, kosten plaatje 265 euro :shock:



maar met de eigenaar vd andere hond netjes kunnen regelen, en het geld is netjes terug gestort…



ook nu voor de verder kosten, ab kuur, en hechtingen eruit ect…



dikke knuf voor jullie… :hug:

Elka voel me niet aangevallen hoor :wink: . Heb alleen maar even uitgelegd waarom we niet meteen naar de da zijn gegaan en hoe het gelopen is.



Gab we hebben met de buren afgesproken dat als er kosten komen als het bijv. gaat ontsteken, dan leggen we het bij hun neer en dan geven zij het op aan de verzekering. Ik hoop dat het zover niet komt, we gaan best leuk met elkaar om, ook van onze kant geen boosheid naar hun toe of zo. (Hoop alleen dat ze het als het zover komt kunnen betalen tot de verzekering het vergoedt, want dat is nog wel eens een dingetje bij ze…)