Migraine voor miskraam?

Hallo dames,



Ik ben de afgelopen anderhalf jaar twee keer zwanger geweest, maar beide keren werd het een miskraam, de eerste keer een zogenaamde ‘missed abortion’ en de tweede keer een spontane miskraam. Bij beide keren had ik een dag of vijf van tevoren een heel zware migraineaanval, hoewel ik daar eigenlijk nooit last van heb (heb het een jaar of 8 geleden een keer of twee, drie gehad). Het was een aanval met alle toeters en bellen: slecht zien, tintelend gevoel in hand en lippen en daarna barstende hoofdpijn.

Herkent iemand dit? Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Een tekort van het een of ander?



Alvast bedankt.



Groetjes,



MamaSte

eerst een dikke :hug:



ik had telkens ook hoofdpijn (heb 3 mk gehad)… maar weet niet of het ermee te maken heeft, want heb het deze keer ook gehad op 7w… was toen bang dat het mis ging gaan…



denk wel dat het met hormonen te maken heeft, maar met mk weet ik niet…



veel sterkte

Bedankt!!

Ik heb het vandaag tegen de dokter gezegd en die heeft nog even mijn bloedwaarden gecontroleerd (prolactine), maar die waren in orde.

Vond het eerlijk gezegd nogal een onnodige actie, want ik heb het alleen een dag of vijf voor een miskraam. Ik vermoed dat er dan iets misgaat en ik daar migraine van krijg.

migrene kan met hormonen te maken hebben toch??

dus misschien dat het daar weg komt, ik heb geen idee, ik hoop iig dat je nooit meer een migrene aanval krijgt!!