Miepen

Mijn dochter is nu 17 maanden maar s’morgens is ze een beetje mieperig. dan miept ze regelmatig en vooral als we naar de opvang/oppas moeten, niet omdat ze niet wil maar alles gaat dan wat sneller en mama moet zich ook aankleden. En dan als ze s’avonds weer thuis komt is ze vaak ook niet te genieten omdat ze dan bekaf is van de opvang/oppas. Mijn vriend vind het zo jammer dat hij haar voornamelijk sjago meemaakt terwijl ze ook gewoon lief en rustig is. Alleen s’morgens heeft ze moeite met opstarten en s’avonds omdat ze slaap heeft (gaat altijd om half 7 naar bed)



Herkennen jullie dit?

Ja dat is heel herkenbaar :frowning: En ht slechte nieuws is dat dat voorlopig ook nog niet over is… We hebben er hier nog steeds mee te maken.

Hier ook hetzelfde verhaal!

Daardoor is mijn man laatst in het weekend al eens volledig van de kook geraakt en in tranen uitgebarsten, waar de kids bij waren…

Hadden een leuk uitje gepland op zondag, maar het was vanaf opstaan al ruzie en vervelen enzovoorts.

En toen was zijn grens bereikt.

We hebben de kids heel duidelijk uitgelegd waarom papa zo emotioneel ervan werd, dat hij het zo jammer vindt dat hij eigenlijk altijd alleen maar moet mopperen 's morgens en 's avonds, en dat hij zich erg verheugd had op ons leuke dagje uit, en dat hij het gevoel had dat dat zo in de soep liep…

Huilende papa maakte ERG veel indruk, hebben poeslieve kindjes gehad! :wink:

Ik vind het zo grappig om zoveel dingen te lezen en te herkennen… Mijn kleine draak heeft dat ook… De ochtende dat hij naar de creche gaat is hij niet te genieten!!! Normaal blijven we lekker in onze pyama zitten en doen we rustig aan… Op zich doen we op de creche dagen ook rustig aan alleen dan moet hij natuurlijk gelijk aangekleed worden … enz enz…



Maar dan stap ik in de auto en dan is het in de ochtend al goed… Bij thuiskomt moeten we snel gaan eten, anders gaat er niks meer in… Dan wil hij niet en is hij verdrietig boos en vooral erg moe! Daarna lekker douche of in bad en dan lekker op tijd naar bedje…



Dus ik denk dat vele kindjes dit hebben! Net zoals vele andere dingen waar wij moeders tegen aan lopen :mrgreen: Misschien voel je je een beetje gesterkt nu…

Hier ook een vervelend meisje, maar hubbie heeft een papadag, dus maakt dr ook mee als ze niet vervelend is :wink:

ja hoor. op de 3 dagen dat onze oudste naar het kdv gaat zie ik gewoon maar weinig van hem. 's ochtends is hij gelukkig meestal wel vrolijk maar 's avonds gewoon erg moe en regelmatig niet te genieten. niet willen eten, huilen, drammen, zeuren. en dan MOET de pyama aan en MOET tandentoetsen en alles is eigenlijk teveel dan voor het mannetje. niet gezellig nee.

hub en ik hebben allebei een papa/mamadag en natuurlijk het weekend.

de andere dagen heb ik me erbij neergelegd dat ik dan gewoon niet teveel van hem moet willen.

Goed om te lezen dat we niet de enige zijn. Eigenlijk weet je het wel maar het is toch fijn om dit te lezen.



Groetjes

Karlijn