Miele vaatwasser na 2 jaar en 5 maanden defect

Hoihoi,

Even een peiling wat jullie zouden doen bij het volgende:

Wij hebben 2 jaar en 5 maanden geleden een Miele vaatwasser gekocht van ruim 900 euro. De verkoper zei nog zo mooi (waar onze toen 3 jarige dochter bij stond) niet piele koop een miele. Dus gekocht aangezien we geen zin hadden om de zoveel jaar dat ding uit de keuken te moeten slopen.

Nu is ie dus stuk. Sprong donderdag op storing.

Er zat 2 jaar fabrieksgarantie op, maar na telefonischcontact met de consuwijzer is mij verteld dat ik recht heb op gratis herstel.

Vandaag een monteur hier gehad die de storing niet goed kon uitlezen (hij is hier dik 2 uur geweest :wall: ), dus moet Miele inschakelen. Ik was blijkbaar helderziend geweest want ik had Miele al gebeld en voor donderdag staat er een afspraak. De monteur zei dat dat mooi was, want anders duurde het zeker tot volgende week.

Nu heb ik ook consuwijzer gebeld waar de monteur bij was (hij geloofde niet, en haalde de gegevens van hun site erbij, dat hun gratis moeten repareren). Consuwijzer zegt dat ze pas iets in rekening mogen brengen als ze kunnen bewijzen dat het aparaat een langere levensduur erdoor krijgt. Die knul zegt, tja ik heb geen glazen bol, das wel heel makkelijk door jullie gezegd.

Maar goed nu komt Miele donderdag dus en die zeiden me aan de telefoon al dat het maximaal 200 euro zou gaan kosten. Wij zijn het daar dus niet mee eens. Een aparaat als deze hoort minstens 10 jaar mee te gaan en het is niet dat ie al heel lang buiten zijn garantie zit.

Nu sta ik er donderdag weer alleen voor met de monteur van Miele om mn recht te krijgen en gratis reparatie van mn vaatwasser (als het onze eigen schuld was was het iets anders natuurlijk)

Wij blijven bij ons standpunt en willen doorgaan voor gratis reparatie, maar ik vraag me af hoeveel mensen er bebruik willen/durven maken hun hun consumentenrechten.

Dus vertel: houden jullie voet bij stuk, of betaal je gewoon?

(even meetellen dat het geen vaatwasser is van 300euro)

Hier heb ik een whirlpool vaatwassen en deze was vorige maand stuk. Bleef maar piepen en pakte geen water meer.

Nu hebben we een witgoed reparateur gebeld en deze is gekomen en de slang bleek kapot te zijn daar zit ook geen garantie op dat komt gewoon door het vele gebruik.

Dit viel dus ook buiten de garantie. En was “maar” 79,- en mijn vaatwasser doet het weer.

BTW bij ons is het echt een technische storing (daar was de monteur dan wel achter gekomen) en niet bv een slang die versleten is of een filter dat vol met troep zit, ik noem maar iets.

tja… ik heb exact hetzelfde meegemaakt, maar dan met een computer…

en ik stond op mijn strepen… maar ja… toch verloren en kunnen dokken… :?

ik zou proberen om niet te betalen of een coulance regeling te treffen… maar ik weet helaas dat het jouw woord tegen die van (in jullie geval) miele is…

miele kijkt niet op 1 persoon meer of minder…en die van consuwijzer kunnen wel zeggen dat je er recht op hebt, maar als het bedrijf niet meewerkt kun je niks…

hoop voor je dat ze het gratis maken… :pray:

Tja dat hopen wij ook…al hebben we al 1 keer eerder met iets een advocaat ingeschakeld en alleen al dat hij een brief had opgesteld hebben we ons recht gekregen. hoop dat het nu niet zover hoeft te komen. Een euro of hooguit 50 willen we nog wel betalen, maar zeker niet meer.

Ik ben benieuwd voor donderdag…maar goed, Miele mag het dan oplossen met de winkel, aangezien de winkel het niet kon maken en hun Miele moesten inschakelen (die monteur heeft ook weet niet hoevaak met Miele gebeld en hij kwam er maar niet uit :wall: (o en met nog een hele reeks collega’s :? )

BTW Miele vind het coulance dat z eniet meer dan 200 euro in rekening zouden brengen :think:

Monteur van Miele is weer weg. Hij sluit de vaatwasser aan en wat denk je: hij doet het gewoon :o . Hij heeft heel het aparaat nagemeten etc, maar kan niks vinden. Die monteur van de winkel had alle codes gewist uit het systeem dus die van Miele kon niet achterhalen wat er dinsdag gevonden was en kon dus niet meer doen. Tja was voor ons en voor hem een verrassing :? . Nu is het hopen dat de stroring niet terug komt, ach het was wel gratis :wall:

Wat je nog kunt doen is zowel bedrijf als Miele, maar in ieder geval Miele want dat was de laatste monteur, een mail sturen waarin je precies vertelt hoe het gegaan is en dat je hoopt dat het probleem opgelost is en dat je er natuurlijk vanuit gaat dat er een garantie van … op deze ‘reparatie’ zit. Stel dat ie straks helemaal op tilt slaat en dan heeft geen van beide bedrijven schuld, zit je ook niet op te wachten.

Hoop dat ie het blijft doen natuurlijk :smiley:

Yvonne

Gelukkig deed het apparaat het gewoon.

Niet vervelend bedoeld, maar je weet dat een apparaat kapot kan gaan. En natuurlijk is dat altijd als het niet uitkomt, want het komt nooit uit.

Dat je een hoog bedrag betaald voor mede de naam + vermeende kwaliteit is een keuze.

De goedkope wasmachine van mijn schoonouders heeft beter gedaan dan mijn Miele droger. Die is al 6 keer kapot geweest en ik heb e’m echt nog maar 6 jaar en doe er niks aparts mee.

Bij ons valt het ook altijd nét buiten de garantie. Ik zou het niet aanvechten omdat het de verkoper zei dat het zo’n goede machine was en je nu gratis repartie wilt. Risico van’t vak. Maar wel vervelend :wink:

In de UK is de regel heel duidelijk. Alle witgoed apparatuur die “normaal” gebruikt wordt hebben een fabrieks garantie van 6 jaar. Dat is wettelijk vast gelegt.

Toen onze 3 jaar oude whirpool wasmachine kapot ging heb ik die wet regeling er acuut bij gehaald. De dame van whirlpool probeerde mij te vertellen dat er na 2 jaar geen garantie meer op zit. Winkel garantie. Wat dus heel anders is dan fabrieks garantie. Toen ik dat aan die dame uitlegde kregen we na veel weken hakken over en weer een gloed nieuwe wasmachine afgeleverd.

Dus ja…ik zou wel degelijk voet bij stuk houden en volhouden tot ik krijg waar ik recht op heb.

(excuses voor de taal fouten…ik zie het verschil niet meer :? )

klopt (het laatste bericht).

Al is de winkelgarantie verlopen. er is een fabrieksgarantie… PLUS dat redelijkerwijs een apparaat van dusdanig kwaliteit niet binnen 2 jaar kapot mag gaan.

Mijn zus had dat na 5 jaar… Een miele moet zeker 10 jaar meegaan was het antwoord dus ze kreeg een nieuwe.

absoluut niet betalen!!!

Ik heb een zelfde akkefietje hier gehad en no way dat ik betaal.

Er is jurispedentie over dat je als consument van een apparaat een bepaalde levensduur mag verwachten. En als dat niet conform die verwachting gaat dat de fabrikant dan toch echt wel degelijk verplicht is hier een oplossing voor te bedenken.

Dus no way betalen, goed uitzoeken dit en poot stijf houden!

Suc6

gr

Muts

Vooralsnog is ons probleem opgelost. De vaatwasser werkt, raar maar waar. Dus hopen dat ie niet opnieuw op storing springt. Als dat wel gebeurt heb ik nu bewijs dat ze voor eenzelfde storing al geweest zijn, dus beroep ik me op deze week voor als de storing zeg over een half jaar terug keert. Dus wij houden onze poot wel stijf. Ben benieuwd of ik nog iets van de winkel verneem qua kosten, maar bij hun zal t ook wel duidelijk zijn :twisted: