middenschool

Ik kwam op hyves wat tegen en ineens vroeg ik me af of hier ook mensen op de middenschool hebben gezeten 8)



Zo ja, roep dan even!

ik heb op de middelschool in heyhuysen(limburg)gezeten

uhhh was da?

Heb jij daar wat geleerd?



(ja stomme vraag hoor maar ik vraag me af of elke middenschool hetzelfde was…)



ik namelijk niks.



(vb. biologie: geslachtsdelenleer ofzo: pak een spiegeltje, hou m tussen je benen en beschrijf wat je ziet :shock: . Of bij plantenleer oid: ga naar buiten en kijk welke bloemen je ziet :wink: )



Alles wat ik heb geleerd heb ik mezelf geleerd volgens mij :wink:



Was benieuwd of er meer sneue middenscholers hier zijn :mrgreen:

niet veel :mrgreen:

heb drama,koken,wiskunde,handarbeid meer die kanten gehad biologie niks van gehad

zelf uitgevonden :slight_smile:

@mv2kids wrote:

uhhh was da?




Mislukt experiment

In de jaren zeventig meende links Nederland dat het onderwijs een middel kon zijn de grote verschillen tussen de bevolkingsgroepen te verkleinen door kinderen uit kansarme milieus te laten doorstromen naar hogere vormen van onderwijs.



Dat kon via de ‘middenschool’, een onderwijstype voor alle kinderen tussen 12 en 15, een soort verlenging van de basisschool. De middenschool moest het standenonderwijs definitief doorbreken. Ongeacht verschillen in achtergrond en capaciteit zouden leerlingen de eerste drie jaar gezamenlijk hetzelfde programma doorlopen. Door de middenschool konden beroeps- en studiekeuze nog even worden uitgesteld en zou later een betere keuze gemaakt kunnen worden. De middenschool is een zachte dood gestorven.



Héél kort samengevat.

ik had nog via kerstkaart nog contact met mijn leraar

helaas is hij vorige week gestorven

Zelf heb ik niet op een middenschool gezeten, maar mijn man wel. Hij wilde daar vroeger persé naartoe, hij snapt nu zelf niet meer waarom en noemt het een “knip en plakschool” :mrgreen:

Haha bij ons noemden ze het dus het buurthuis :wink:



Beetje rare vraag Pumba maar merk je dat hij daar op heeft gezeten :mrgreen:



Ik merk het vooral omdat ik echt hele domme dingen niet weet qua algemene ontwikkeling. Geschiedenis, dat soort dingen, heb ik echt van mezelf moeten leren want op school was het alleen maar feest :mrgreen:

:lol: Hij heeft uiteindelijk nog wel wat geleerd hoor en van de geschiedenis weet hij best veel, meer dan mij in elk geval, maar dat is ook meer de interesse denk ik :mrgreen: . Qua Nederlands en andere talen is hij niet zo goed, maar ik heb meer een talenknobbel, hij kan beter rekenen enzo. Hij zat ook op een Jenaplanschool die volgens mij naadloos aansloot met de ideëen van de middenschool. Terwijl ik ook op een Jenaplanschool zat die best goed was met Nederlands e.d. Mijn schoonzus kwam later ook op die school “van mij” en die liep in elk geval vreselijk achter.



Op die middenschool waren ze echt een beetje Alto/ hippie achtig en dat waren/ zijn mijn schoonouders ook :mrgreen:

hahaha mijn ouders dus ook.

En waarschijnlijk kan hij aardig creatief denken?



Ik volg namelijk nu dat onderzoek dat de commissie Dijsselbloem doet (ook omdat ik zelf binnen het competentiegericht onderwijs werk) en daar kwam de middenschool ook ter sprake.



En ik kan wel wat linkjes leggen tussen cgo en de middenschool.

Dus het houdt me ineens weer helemaal bezig :smiley:

Mijn broer heeft ook op de middenschool in Heythuizen gezeten, en er naar mijn idee helemaal niks geleerd :mrgreen:

ik zat ook op zo,n middenschool.

en ach ik heb best wel wat geleerd,maar het meeste toch via mijn vervolgopleidingen :wink:

@lydia wrote:

hahaha mijn ouders dus ook.

En waarschijnlijk kan hij aardig creatief denken?



Ik volg namelijk nu dat onderzoek dat de commissie Dijsselbloem doet (ook omdat ik zelf binnen het competentiegericht onderwijs werk) en daar kwam de middenschool ook ter sprake.



En ik kan wel wat linkjes leggen tussen cgo en de middenschool.

Dus het houdt me ineens weer helemaal bezig :smiley:




Klopt idd dat hij creatief kan denken is nu ook wel handig met zijn werk als accountmanager/ vertegenwoordiger en één van zijn vorige banen in een supermarkt als afd.chef.

Maar verder :think: :mrgreen:

wanneer heeft jou broer er gezeten op de middeschool in heytuysen

inkie

pfoe ik ben slecht in rekenen, maar hij is 36 jaar en is nooit blijven zitten…

@irry-me wrote:

ik zat ook op zo,n middenschool.

en ach ik heb best wel wat geleerd,maar het meeste toch via mijn vervolgopleidingen :wink:




ik ook hoor.

Niemand hier die in Utrecht de middenschool heeft gedaan?

1 jaar in Oosterbeek, en het was echt helemaal niets voor mij…Wel heel handig om beoordeeld te worden naar wat ze dáchten dat je capaciteiten waren, hoe vaak ik wel het toneelstukje heb opgevoerd dat ik écht heel erg mijn best had gedaan op iets wat ik snel afgeraffeld had…Dan kreeg ik gewoon een voldoende :mrgreen: . Ik denk dat het mijn geluk is geweest dat ik verhuisde en alsnog op een MAVO terecht kwam en ik niet ver kwam met mijn acteertelent :lol:.

Het was op zich wle leuk hoor, dat wel, maar dat iemands capaciteiten nou echt totaal aangesproken werden, neuh niet echt voor persoonlijkheden zoals ik die liever lui dan moe waren :angel: .

hahaha soleil, je slaat wel de spijker op de kop!!!



Onze examens, een eindproef: 5 minuten in een lokaal met een docent. Praten over wiskunde, Nederlands of Frans.

En frans wel in het frans natuurlijk :wink:

Wat je ook deed, als je het maar deed, het was toch wel goed.



Ik was ook veel te lui voor die school. Je mocht die examengesprekken pas voeren als je alle proeven van de voorgaande jaren had afgerond. Zat ik in de vierde nog met mijn wiskunde van jaar 1 en had ik Nederlands inmiddels op vwo-niveau klaar :roll:

Krijg je vreemde diploma’s van hoor :mrgreen:

heb er van 1983 tot 1987 gezeten op de middeschool word volgende week 38

daarna naar roermond naar school