Is er iemand bekend met pijn aan je middenrif tijdens de zwangerschap? Ik had het gisteravond en vandaag alweer. Het is een heel naar gevoel in maagstreek en rondom ribben.
het is alsof er een riem heel strak om je borstkas wordt getrokken, je kunt niet goed doorademen en de pijn trekt op mijn rug omhoog richting schouderbladen. Hub heeft gister gemasseerd en dat hielp wel iets, vervolgens heb ik een pcm genomen en ben in een relatief fijne houding in slaap gevallen.
Het komt en gaat in golven, maar het is geen koliekpijn zoals galstenen.
Komt dit iemand bekend voor, heeft iemand de tip hoe ik hier het eenvoudigst weer van af kom?
in bad gaan of warme douche helpt allemaal niet helaas.
Kan het zijn omdat mijn buik een groeispurt maakt dat ik hier last van heb? ik kan me herinneren dat ik het op het eind van de zwangerschap van Yvan ook een keer heb gehad, maar toen was ik 39/40 weken… :think:
alvast bedankt voor reacties, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft…
groetjes, hazze
Ik schrik bij het lezen van de BAND om je middenrif…zoals je het omschrijft…
Dit kán een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging (HELLP)
Neem alstjeblieft even contact op met je gyn/vk om dit GOED te bespreken meid en wees duidelijk in je uitleg over het gevoel dat er een riem wordt aangetrokken!
eh… :o
maar ik heb geen andere klachten, geen hoofdpijn, vocht, bloeddruk is elke keer bij controle prachtig laag…
:think:
@hazze wrote:
eh… :o
maar ik heb geen andere klachten, geen hoofdpijn, vocht, bloeddruk is elke keer bij controle prachtig laag…
:think:
Die had ik ook niet…alleen mijn bloeddruk was wat hoger, maar niet verdacht hoog…
Ze wilden mij ook niet geloven toen ik met 16 weken dit al aangaf, want dat kán helemaal niet zeiden ze op die termijn…hetgevolg zie je in mijn ondeschrift wel staan: vroeggeboorte met 28 weken
Ik zeg het ook zeker niet om je bang te maken, maar juist het gevoel van die riem om je middenrif laat me schrikken, sorry :shifty:
ik heb zojuist toch maar even telefonisch mijn vraag voorgelegd aan mijn vk.
we hebben afgesproken om het even aan te kijken, wordt ik misselijk of krijg ik meer klachten in de loop van de dag dan kon ik altijd bellen, dan kwamen ze even langs.
@hazze wrote:
ik heb zojuist toch maar even telefonisch mijn vraag voorgelegd aan mijn vk.
we hebben afgesproken om het even aan te kijken, wordt ik misselijk of krijg ik meer klachten in de loop van de dag dan kon ik altijd bellen, dan kwamen ze even langs.
Goed gedaan meid!
Sterkte ermee :-*
Ook al denk jij van nmiet denk ik tovh aan galstenen, ik heb maar 2 x een koliek gehad en verder altijd zie zeurende pijn.
Begon ook in mijn zwangerschap en ben uiteindelijk een jaar na mijn bevalling ge-opereerd
Ik heb ook vanaf een week of 25 heel veel pijn aan mijn middenrif gehad. Alsof beebje probeerde mijn ribben omhoog te drukken. Ik vond het niet aanvoelen als een band maar het voelde wel heel vervelend. Af en toe had ik echt de neiging op dat hoofdje (ze lag in een stuit) te duwen zodat ze zich wat naar beneden zou verplaatsen :oops:
Ik weet niet of het hetzelfde is natuurlijk, maar als het hetzelfde is dan kan het verder geen kwaad maar is het alleen heeeeeeeel vervelend.
Kan ook maagzuur zijn, dus even een rennie proberen :think:
Hier ook vanaf week 25/26 hetzelfde gevoel. Ons mannetje lag in stuit en hield er van om zich volledig te strekken en lekker tegen mijn middenrif en ook lever aan te duwen.
Zelfs bij week 25/26 was ik er al kortademig van en was ik even heel erg benauwd soort van te stikken tijdens de zwangerschap! :shock: Gelukkig is dat allemaal goed gegaan en ben ik zelfs 40 weken en 6 dagen zwanger geweest.
Ik ging af en toe liggen/zitten en kromde mijn rug helemaal, zo kreeg ik even wat lucht.