Mijn dochter van 5 weken spuugt heel veel na de voeding soms komen er zelfs halve voedingen terug. Matrasje schuin e.d. werken niet zo goed, bij het boertje laten gaat het meestal al mis.
Als zij kunstvoeding bij krijgt (friso comfort, speciaal tegen spugen) gaat het wel goed, daar blijkt iets in te zitten dat het spugen tegen gaat.
Mijn vraag is hoe ik dit op kan lossen, is er iets dat ik zonder problemen aan de voeding toe kan voegen, welke hoeveelheid het ik dan nodig en waar kan ik het kopen?
Alvast bedankt!
Na mijn weten is er niks wat je kan geven tegen dit probleem.
Sommige baby’s spugen nou eenmaal vaker dan andere baby’s
Mijn kindje spuugt ook. Met name als ik bijvoorbeeld chinees heb gegeten zoals gister dan spuugt ze de volgende dag meer dan normaal.
Wat je kan doen als je de fles geeft is vaker een pauze inlassen voor een boertje.
Gooi maar eens een eierdopje met water om en zie hoeveel dat is. Je kindje spuugt echt niet zijn halve voeding uit hoor…
Nutriton. Verkopen ze bij bv. de Etos. Daarmee kun je een papje maken wat je voor en na de borstvoeding geeft of je kunt het toevoegen aan kv of aan gekolfde bv, staat op de verpakking hoe het moet. Ik zou beginnen met een klein beetje (als je het toevoegt aan een fles bv. één schepje op 100cc) en dan, als ze er niet te veel last van heeft (het kan verstoppend werken), zo nodig opbouwen.
@Nienke123 wrote:
Nutriton. Verkopen ze bij bv. de Etos. Daarmee kun je een papje maken wat je voor en na de borstvoeding geeft of je kunt het toevoegen aan kv of aan gekolfde bv, staat op de verpakking hoe het moet. Ik zou beginnen met een klein beetje (als je het toevoegt aan een fles bv. één schepje op 100cc) en dan, als ze er niet te veel last van heeft (het kan verstoppend werken), zo nodig opbouwen.
tnx!! :thumbup: :-*
Johannesbroodpitmeel…zelfde manier van gebruik als nutriton (wat voornamelijk uit Johannesbroodpitmeel bestaat).
idd als je met de fles geeft zijn er wat opties…
@marjolein98 wrote:
idd als je met de fles geeft zijn er wat opties…
Niet alleen met de fles, je kunt het papje ook met een lepeltje geven
@Mellie wrote:
@marjolein98 wrote:idd als je met de fles geeft zijn er wat opties…
handig, wist ik niet! Heb ik ook weer wat geleerd
@marjolein98 wrote:
@Mellie wrote::oops:@marjolein98 wrote:idd als je met de fles geeft zijn er wat opties…
handig, wist ik niet! Heb ik ook weer wat geleerd zie nu dat nienke dat ook heeft geschreven
yep nutriton gebruik ik ook voor T.ygo Marda!
Het kan overigens zowel verstoppend als laxerend werken…hier vooral dat laatste de eerste twee weken van gebruik! Echt spuitluiers
@marjolein98 wrote:
@marjolein98 wrote:@Mellie wrote::oops:@marjolein98 wrote:idd als je met de fles geeft zijn er wat opties…
handig, wist ik niet! Heb ik ook weer wat geleerd zie nu dat nienke dat ook heeft geschreven
Haha, geeft toch helemaal niet?
Bij een heel jonge baby denk je gewoon niet gauw aan een lepeltje :-*
Hoi,
ik heb even het een en ander nagezocht.
Even een paar vragen: groeit ze goed?
En heeft ze er zelf last van?
Wat er terugkomt aan melk lijkt al snel heel veel, maar is het echt een halve voeding? Ik kan het vanaf hier natuurlijk niet zien maar als je twijfelt, kiep dan (voor de gein) eens een halve fles (gewone) melk ernaast uit en kijk eens of het evenveel is.
Als ze goed groeit en ze heeft er geen last van, dan is het met name een schoonmaak probleem. De slokdarm werkt wat anders bij babies dan bij volwassenen en meestal zie je dat het tussen de 6 en 9 maanden verdwijnt.
Wat je nog kunt doen, is rechtop voeden en tijdens het voeden meerdere keren laten boeren. Ook als je een fles met (gekolfde) melk geeft.
Verder, als je zelf het zuur hebt kun je beter wat vaker kleine beetjes eten. Dit geldt ook voor babies. Je kunt dus proberen of vaker en korter voeden helpt.
Lees vooral dit stuk eens door. Het gaat over reflux. Mocht het echt een probleem zijn, dan kun je via het CB een verwijzing naar de kinderarts vragen.
Dank je wel Jannigje, ze komt inderdaad wel genoeg aan, maar ik vind het zoooo ontzettend zonde van mijn moedermelk dat ik ook niet altijd genoeg heb!! Zeker nu ik een keertje heb bijgevoed met friso comfort en ze daarna zoveel rustiger is, en niet spuugt vind ik het zo jammer en zoek ik naar een eenvoudige oplossing.
Of het een halve voeding is wat terugkomt weet ik niet maar het is veel meer dan een mondje, vaak komt het er echt met golven uit, soms nog 1,5 uur na de voeding, als ik haar even oppak ofzo.
Het is ook practisch onprettig, om na elke voeding haar volledig om te moeten kleden, elke nacht 2 -3 x haar bedje opnieuw op te moeten maken enz… Het is ook geen spuugvlekje maar alles (kleertjes, rompertje (bij nek), lakentje, hydrofiel, opliggend spuugdoekje) is dan nat, boertjes doen we ook, standaard komen er 2 boeren, de eerste is lucht en meteen daarop volgt altijd een hik met een mondje terug, pas later komt die golf, soms ook bij het boertje, heb zelfs 1x meteen mijn eigen haren moeten gaan wassen omdat alles onder zat.
Ik ga i.i.g die nutriton proberen!
Hier hetzelfde probleem… Spugen na de voedingen en zelfs na boeren nog in bed spugen. Er gaan hier elke dag een hoop truitjes de was in. Morgen heb ik een afspraak bij het CB dus ik zal eens vragen wat zij adviseren. Als ik namelijk na de voeding schone kleren aan moet trekken gaat ze juist nog meer spugen. Vind het zo sneu voor haar.
@Naatje wrote:
Hier hetzelfde probleem… Spugen na de voedingen en zelfs na boeren nog in bed spugen. Er gaan hier elke dag een hoop truitjes de was in. Morgen heb ik een afspraak bij het CB dus ik zal eens vragen wat zij adviseren. Als ik namelijk na de voeding schone kleren aan moet trekken gaat ze juist nog meer spugen. Vind het zo sneu voor haar.
Als ik erg volle borsten heb, dan kolf ik eerst wat af. Hierdoor spuugt ze ook minder. Voeding spuit dan minder snel eruit. Misschien ook wat voor jou?
Nutriton zorgde hier voor veel krampjes.
Ik kom net bij het CB vandaan. We gaan vanaf morgen Nutriton proberen… even kijken of ze er idd krampjes van krijgt. Als dat zo is stop ik er weer mee want ik heb liever een hoop natte truitjes dan dat ze pijn krijgt. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!
succes met de Nutriton JBPM! ik heb het ook geprobeert te gebruiken want heb ook een Reflux kindje, maar mn meisje werkt het gelijk weer naar buiten :? ze wil het gewoon niet hebben, eigenwijs ding :lol: Dus heb het spugen en kleertjes verschonen maar geaccepteerd.
Maar het is erg vervelend hoor ik bleef dr maar schone kleding aandoen en 2x per dag dr bedje verschonen. Ze spuugt nu nog steeds maar het is nu minder dan een paar maandjes geleden.
Ik heb het ook met nutriton geprobeerd maar het vermengt zich in het maagje niet waardoor alles er evengoed uitkomt. Ik ben het maar gaan accepteren, het is veel gedoe, veel wassen e.d. (hier komt het er nog steeds met golven over bed, bank, vloer enz heen uit) maar het is niet anders.