Hi,
Over een paar weken ga ik weer aan het werk en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om te gaan kolven. Nu zit ik erover te denken om de middagvoeding te vervangen voor de fles zodat mn lichaam vast kan wennen dat er dan geen melk aangemaakt hoeft te worden. Alleen ben ik bang dat mn BV terug gaat lopen en dat de BV helemaal stopt en dat is nu ook niet de bedoeling. Het gaat nu zo goed (bij mn eerste kindje veel problemen gehad) en ik geniet er erg van dat het nu wel goed gaat.
Wat is jullie ervaring hierin?
Suzanne
Ik heb dit zelf niet gedaan, maar heb in ‘mijn’ maandtopic andere moeders die fv en bv gecombineerd hebben en dat hebben ze nog een tijd lang volgehouden. Dus ik denk dat het zeker mogelijk is. Maar dan moet je denk ik op de dagen dat je vrij bent ook op dat tijdstip een flesje ipv de borst geven, zo heb je elke dag evenveel bv nodig.
ik ben flesvoeding en borstvoeding ook gaan combineren…
het kolven ging moeizaam op het werk en aangezien ik ook alleen op een groep sta (verstandelijk gehandicapten) werd ook de mogelijkheid om te kolven moeilijk. het kon en mocht wel hoor maar het was idd een heel gedoe waar echt de bewoners onder leden.
mijn borstvoeding liep niet terug, ik legde silve op mijn vrije dagen gewoon wat vaker aan en last van stuwing op het werk had ik ook niet… je lichaam went er op een gegeven moment aan.
ik heb tot bijna 11 maanden silve borstvoeding geven en tot 4,5 maand volledige borstvoeding. toen had silve er zelf geen zin meer in dus ben ik gestopt… maar ja… binnekort mag ik toch weer
succes ermee :thumbup:
Bij mij liep de BV ondanks kolven op het werk snel terug, doordat ik actiever was denk ik…Heb beide meiden dus 6 mnd volledig BV gegeven en daarna was het snel over. Succes!!
Ik ben met 8 maanden gestopt met kolven op het werk en voedde dus nog maar 2 x live, bij mij is de bv niet teruggelopen. Sanne heeft eerst de bv uit de diepvries gehad tussen de middag en daarna gewoon kv. Inmiddels wil ze ook niet meer tussen de middag mij hebben.
Ik weet niet hoe het zal gaan als je 2 maanden bv geeft en dan terug gaat naar 2 of 3 voedingen.
Ik heb er geen ervaring mee. Dus ws heb je niks aan mijn reactie :eh:
Maar mss kan je vanaf nu proberen om de ene dag een flesje kv te geven en de andere dag bv.
Dan kunnen je borsten wennen aan dat je niet elke dag meer bv geeft.
Om hoeveel dagen gaat het? En dan zo’n 3 kv voedingen per dag ongeveer?
Ik zou de bv langzaam afbouwen, dus eerst 1 flesje kv geven en dat opbouwen.
Wil je de dagen dat je niet werkt wel bv blijven geven?
Of mss kan je Yvonne Z. even een pb sturen.
Zij heeft wel veel verstand van bv , dus mss kan zij jou wel een goed advies geven.
groetjes Myrella
Ik snap het niet zo goed… :mrgreen:
Je wilt 1 voeding laten vallen, zodat je borsten wennen aan minder melk maken maar je bent wel bang dat ze dan minder melk maken en de productie gaat dalen? Mijn idee: ja, als je 1 voeding laat vallen, ga je dus minder produceren en zul je dat wel merken aan je productie… je zult dan voldoende melk aanmaken voor je andere voedingen, maar sommige mama’s worden erg onzeker ervan en denken dan ineens icm slappere borsten dat ze niet genoeg melk meer hebben…
Dus BV icm KV kan zeker, je zult het wel iets merken denk ik… maar je kan gerust doorgaan met BV geven tijdens die andere voedingen… je borsten blijven aanmaken, voor wat gevraagd word van ze… :inlove:
Vaak merk je sneller iets aan je productie in de eerste maanden BV geven dan als je al wat ‘langer’ voedt… voorbeeldje, als je 1 jr voedt, dan merk je die ene voeding niet zo erg als jij em nu zult merken… zolang jij die andere voedingen blijft geven denk ik dat het wel goed zal gaan… :thumbup:
dank jullie wel voor jullie antwoorden :-*
ik ga deze week beginnen met om de dag de middagvoeding te vervangen voor KV. Als dit goed gaat dan vanaf volgende week elke 12uurs voeding vervangen vor KV. Heerlijk idee als ik niet hoef te kolven op mn werk entoch mn meisje BV te kunnen blijven geven als ze bij mij is :dance:
Hoi, ik geef combinatie fles en borst. Als sinds hij een week oud was. Hij krijgt smiddags rond 12 uur een fles en sávonds om 21:00 uur weer… Productie is veel niet teruggelopen, wel voel ik dat mijn borsten wat minder vol zijn maar eigenlijk past het zich gewoon aan . Ik heb nog voldoende melk om de in middag en ochtend te voeden en ook in de nacht. Ik zou het gewoon proberen .Hij zit zelf boven de groeicurve en komt niks te kort
Als je voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, en je kolft niet op dat moment, dan zal je lichaam minder melk gaan aanmaken.
Houd er rekening mee dat de eerste maanden een soort blauwdruk wordt gelegd voor de melkaanmaak in je borsten. Als je al vroeg voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, dan loop je het risico dat je daar later in de borstvoedingsperiode problemen door krijgt, omdat de blauwdruk dan niet goed gelegd kan worden. Het risico is dan dat de melk gaat opdrogen.
Als je op een later tijdstip (na een half jaar tot negen maanden) voedingen gaat vervangen dan zal je dat effect minder zien. De blauwdruk ligt er dan, en je borsten ‘weten’ dat ze melk moeten blijven maken.
Sinds donderdag geef ik nu de 2e voeding de kunstvoeding en het gaat goed. Zij vind het prima en mn borsten voelen steeds minder vol aan in de loop van de begin van de middag.
Ik voed haar nu rond 0730 uur (BV), ze krijgt rond 11.30 uur KV, 14.30 uur weer BV, 17.30 BV en dan soms om 20.00 uur BV en iig tussen 20.30 en 21.30 uur weer BV.
@Suzanne wrote:
Sinds donderdag geef ik nu de 2e voeding de kunstvoeding en het gaat goed. Zij vind het prima en mn borsten voelen steeds minder vol aan in de loop van de begin van de middag.
Ik voed haar nu rond 0730 uur (BV), ze krijgt rond 11.30 uur KV, 14.30 uur weer BV, 17.30 BV en dan soms om 20.00 uur BV en iig tussen 20.30 en 21.30 uur weer BV.
Nou dat is toch mooi
@Kiddo wrote:
Als je voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, en je kolft niet op dat moment, dan zal je lichaam minder melk gaan aanmaken.Ik combineer al vanaf de kraamtijd en mijn productie is niet opgedroogt.
Houd er rekening mee dat de eerste maanden een soort blauwdruk wordt gelegd voor de melkaanmaak in je borsten. Als je al vroeg voedingen gaat vervangen door kunstvoeding, dan loop je het risico dat je daar later in de borstvoedingsperiode problemen door krijgt, omdat de blauwdruk dan niet goed gelegd kan worden. Het risico is dan dat de melk gaat opdrogen.
Als je op een later tijdstip (na een half jaar tot negen maanden) voedingen gaat vervangen dan zal je dat effect minder zien. De blauwdruk ligt er dan, en je borsten ‘weten’ dat ze melk moeten blijven maken.
Maar ik ga ook met zes maanden stoppen en dan volledig over op Kunstvoeding. Dus waarschijnlijk heb ik daar geen last van hebben, maar begrijp wat je bedoeld.