Fedde krijgt vanaf dat hij 6 maanden is, bijvoeding. En dat gaat eigenlijk super. Hij eet smorgens en tussen de middag een broodje. Krijgt tussendoor fruit en savonds warme hap. Hij lust er wel pap van :inlove:
Naast dit alles krijgt hij eigenlijk alleen nog bv te drinken.
Nou wil ik eigenlijk de middagvoeding vervangen door iets anders.
Maar wat dan?
Teutebel als ik ben, wil ik die voeding niet vervangen door kv.
Maar krijgt hij dan wel genoeg melk over de dag heen, als ik hem tussen de middag water thee of diksap geef?
En hoe krijgt ik die voeding op een goede manier afgebouwd?
Ik heb wel al wat geprobeerd, maar Fedde is het er niet helemaal mee eens om die voeding op te geven, geloof ik :shifty:
Kortom, graag jullie adviezen en ervaringen.
groetjes Myrella
ik geef smiddags fruit en daarna wil ML nog een paar slokken BV drinken, BV zou jij dan kunnen vervangen door een bekertje diksap/water oid?
Hier zijn we nog niet met brood begonnen eigenlijk ze is nog geen 7 maand…
Mag ik vragen waarom je die middagvoeding wil vervangen? Is niet nodig omdat je dus na de boterham een slokje kunt geven voor de dorst.
Als je het echt graag wil is water of thee een prima alternatief natuurlijk maar je melk past zich aan in principe.
Mellie, na mijn vakantie heb ik op mijn werk geen recht meer om te kolven. Fedde is dan 9 maanden.
Ik red het niet om een voeding bij elkaar te kolven in mijn half uur pauze. Ik heb minstens een uur nodig om tot rust te komen en te kunnen kolven. En dan is het nog echt minimaal wat ik produceer met de kolf. Ik ben er dan ook wel een beetje klaar mee.
Maar ik wil niet overstappen op kv :eh: dus vroeg ik me af of Fedde genoeg zal hebben aan een broodje met daarnaast thee of diksap.
Als ik thuis ben dan drinkt hij nu nog wel bij mij hoor. En ook de rest van de dag drinkt hij nu nog bij mij.
Maar ik wil het zo langzamerhand wel af gaan bouwen.
Ja hoor, daar zal hij genoeg aan hebben, tegen de tijd dat hij 9 maanden is zou de bijvoeding helemaal goed moeten zijn en adviseerd men in principe 300ml melkproducten per dag.
Dus met de voedingen die je zelf nog geeft (en denk aan toetjes e.d) red hij dat makkelijk :-*
dank je voor je antwoord Mellie.
okee, 300 ml melk per dag dus, dat wist ik niet. kon het ook nergens vinden vandaar dat ik begon te twijfelen.
Heleen, jij ook bedankt voor je antwoord.