middagslaapje

Het zit eraan te komen…

het middagslaapje verdwijnd.

Het was voor mij zo’n momentje om ff door het huis te vliegen, dan een bak koffie en dan LIanne weer uit bed.

Heb dr vanmiddag voor het eerst opgehouden omdat het de laatste tijd een strijd was om smiddags in bed te gaan.

Had het graag nog ff gehouden maar zie de voordelen er dan ook wel weer van in.

Maar nu, hoe bouw ik een rust momentje in??

Ik heb nu de tv aan en ze ligt op de bank met dr tut, ik hang er naast.

Maar nu kijkt ze vrij veel tv, na het ontbijt en nu dus.

Ben ik geen voorstander van…

'sochtend doen we al creatief, kleien, tekenen etc.

Dus hoe doen jullie dit??

Luc en Stan doen sinds 2 a 3 maanden geen middagdutje mee, althans niet meer thuis. Op het kdv (di, do en vr) doen ze vaak wel een dutje.

De kids kijken graag Dora of Diego op tv, dus 's ochtends om 10.00 gaat Nick jr aan voor Dora en dan krijgen ze ook een koekje en wat drinken.

Ik ga 's middags meestal naar de winkel of naar de geitjes en dan zitten Luc en Stan in de duowagen en hebben ze ook even een rustmoment. Rond 17.30 komt Diego op tv en dan ga ik alvast wat voorbereiden voor het eten, omdat we meestal rond 18.00 a 18.15 gaan eten.

Hier hebben ze ook 2 (soms 3) tv-momenten, maar vaak duurt zo’n aflevering 20 minuten en zet ik daarna de tv weer uit. Ik heb er niet zo moeite mee, omdat ze ook veel leren van deze series, o.a. tellen en engels.

Bedoel je een rustmomentje voor jezelf of voor je kind?

@Tedski wrote:

Bedoel je een rustmomentje voor jezelf of voor je kind?

Ik heb genoeg rust momentjes voor mezelf… dat bedoel ik dus niet

@sassie1980 wrote:

Luc en Stan doen sinds 2 a 3 maanden geen middagdutje mee, althans niet meer thuis. Op het kdv (di, do en vr) doen ze vaak wel een dutje.

De kids kijken graag Dora of Diego op tv, dus 's ochtends om 10.00 gaat Nick jr aan voor Dora en dan krijgen ze ook een koekje en wat drinken.

Ik ga 's middags meestal naar de winkel of naar de geitjes en dan zitten Luc en Stan in de duowagen en hebben ze ook even een rustmoment. Rond 17.30 komt Diego op tv en dan ga ik alvast wat voorbereiden voor het eten, omdat we meestal rond 18.00 a 18.15 gaan eten.

Hier hebben ze ook 2 (soms 3) tv-momenten, maar vaak duurt zo’n aflevering 20 minuten en zet ik daarna de tv weer uit. Ik heb er niet zo moeite mee, omdat ze ook veel leren van deze series, o.a. tellen en engels.

Vandaag heeft ze vanochtend ome willem gekeken, na de middag hebben we een boodschap gedaan en een stuk gefietst.

Om half 5 heeft ze nog ff dora gekeken.

Maar ze was om 5u echt op… dus dit trekt ze nog net niet zeg maar…

Lastig is die overgang van wel slapen naar niet slapen. Ik zit even te denken wat ik nou deed bij Josephine. Aan het einde van de dag samen een boekje lezen of inderdaad even de tv aan, maar die staat overdag niet aan dus dat scheelt dan (als je liever niet nog een keer de tv aan zet). Maar overdag creëert ze ook zelf rustmomentjes daar hoef ik niet altijd voor te zorgen.

lianne is echt een stuiterbal… :lol:

vanavond nog ff een puzzel gemaakt, dus komt goed…

Sinds onze dochter geboren is is hier het middagdutje ook over, op een heel enkele keer na. Maar hij kijkt sowieso altijd pas om 5 uur een half uurtje tv/dvd, dus dat houden we er gewoon in. Nu ik eraan gewend ben dat hij de hele dag om me heen is, pas ik hem gewoon in, in mijn bezigheden. Dus hij poetst mee, maakt mee de bedden op, zeemt mee de ramen. Of ik zeg dat hij even in zijn speelhoek zichzelf moet vermaken en dat ik dan als ik klaar ben even meespeel. En dat werkt hier prima.

Ja met Lianne kan ik ook duidelijk afspraken maken en inderdaad mee laten helpen is leuk!! :inlove:

Maar ff zien hoe we het gaan doen, op zich vind ik het ook best gezelig de hele dag mn peuter om me heen.

Na de zomer dus mooir uimte voor peutergym :inlove:

het grote voordeel was vandaag wel… geen strijd om savonds in bed te gaan :inlove: ze was moe en wilde slapen…

mama niet voorlezen… lianne slapen… zei een wijs peutertje om 1815

:angel:

het grote voordeel was vandaag wel… geen strijd om savonds in bed te gaan :inlove: ze was moe en wilde slapen…

mama niet voorlezen… lianne slapen… zei een wijs peutertje om 1815

:angel:

Ik zeg ook vaak dat ze even op de bank mogen liggen als ze tv gaan kijken en soms vallen ze dan in slaap.

Of ik ga even knuffelen met een van de twee (degene die het meeste moe is) en dan valt hij ook vaak in slaap en rol ik hem daarna van me af.

Riley heeft heel vroeg het middag dutje geweigerd, hij gaat nu vaak alshij moe is ( rond 11 uur ) op de bank liggen tv kijken. Daarvoor staat de tv niet aan, ja van 6 tot 8 op cbeebies maar vaak speelt hij dan gewoon, hij valt soms in slaap maar vaak niet en dan gaat de tv om half 12 uit. Hij gaat dan meestal in zijn hoekje op een bankje lezen.

Vaak zit ik daarbij want alleen doet hij dat niet, om 12.30 +/- gaan we broodje eten ( ligt aan Luna die word vaak wakker voor wat eten) en na het eten gaan we boodschappen doen, en soms naar de diertjes of wandelen, speeltuin of binnen koekjes bakken, knutselen, wij doen dit soort dingen in de middag omdat hij dan wat energie opbouwt zodat hij het langer trekt dan 16 uur want anders valt hij in slaap op zulke dagen ligt hij ook echt uiterlijk half 7 op bed want hij trekt het echt niet anders. Op kdv dagen word hij wakker, speelt even , ontbijten we, gaan we samen wat leuke dingetjes doen in de ochtend ( hij heeft veel voorbereiding nodig tot kdv om huilen enz te voorkomen ) en om half 12 lunchen we en gaan we om 12.45 weg…rust moment heeft hij dan dus niet.

@sassie1980 wrote:

Ik zeg ook vaak dat ze even op de bank mogen liggen als ze tv gaan kijken en soms vallen ze dan in slaap.

Of ik ga even knuffelen met een van de twee (degene die het meeste moe is) en dan valt hij ook vaak in slaap en rol ik hem daarna van me af.

Ja schattig is dat hè, leg je ze op de bank kijken ze even tv draai je je om liggen ze volledig knock out… :inlove:

't Is alweer een poos geleden voor mij, maar hier heb ik het snoezelen van het kdv ook thuis ingevoerd. Dus even rustig liggen met knuffel, we lagen dan meestal op het grote bed. Ik ging dan voorlezen, en daarna zette ik nog een rustig cd’tje of voorleescd op. Als ik echt geen puf had, dan zette ik de tv aan, maar liever niet.

Heb LIanne na de middag op de bank gelegd met dr knuffel en een dvd.

Maar inmiddels ligt ze op bed :zzz:

Noa is nog wat jonger, maar die wilde soms ook al niet meer naar bed… Nu zeg ik, we gaan even lekker uitrusten in bedje (ipv slapen) en dat vindt ze erg grappig. Ze gaat lekker liggen en is zo vertrokken. Soms ligt ze ook nog wel een poos te zingen/ spelen met haar pop, maar ze rust wel!

Ik vind het eerlijk gezegd nog erg lekker dat ze een poosje slaapt!

Het is idd lastig. Mijn zoontje is al 3,5 maar pas sinds een maand niet meer toe aan een middagslaapje. Hij gaat 's avonds er om 19.30 in en slaapt dan tot 7.00 uur. Hij mag 's middags als zijn zusje in bed ligt voor d’r middagslaapje een dvdtje kijken en tegen half vijf, als hij het net niet trekt, ga ik ff weg voor of een boodschap, ommetje of even naar het speeltuintje om de hoek. Dat breekt net en dan om 18.00 eten en om 19.00 uur naar bed. Mijn zoontje wordt echter hyper van moe zijn, vandaar ff uitrazen.

Ik ben er wel blij van, hij gaat over een half jaar naar school, zag het al voor me.

Dochterlief slaapt veel minder, grappig vind ik dat. Zij is net 1 en slaapt ‘maar’ 2 korte slaapjes van 1,5 uur.

Succes ermee dames!

xLuna

@Liesbeth wrote:

Nu zeg ik, we gaan even lekker uitrusten in bedje (ipv slapen) en dat vindt ze erg grappig. Ze gaat lekker liggen en is zo vertrokken. Soms ligt ze ook nog wel een poos te zingen/ spelen met haar pop, maar ze rust wel!

Zo gaat dat hier ook.

Onze grote vent gaat 's middags even “een tukkepukkie doen” :inlove:

Soms is dat met slapen, soms is dat gewoon lekker een uurtje in bed wat spelen, knuffelen met zijn leeuw, boekje lezen etc.

Voor hem een rustmoment, en mama heeft even har handen vrij :wink:

Kleine vent moet echt 's middags slapen, dus wij gaan altijd 's morgens op pad (wandelen, naar de winkel, fietsen oid)

@pooh wrote:

lianne is echt een stuiterbal… :lol:

Hihi, hier ook een stuiterbal die soms niet meer wil slapen. Gelukkig vaak ook nog wel, want hij trekt het eigenlijk net niet als hij niet gaat slapen. Meestal is hij dan tussen 16.00-17.00 uur compleet opperdepop. TV doet hier zowiezo wonderen dus dan maar een keer extra voor de buis. Maar Lars gaat ook wel eens naar bed met speelgoed. Zo heeft hij toch minder prikkels en een lekker rustmomentje.

Het is en blijft een lastige overgang!