middagslaapje?

Mijn zoontje is nu 5,5 week oud. De laatste week slaapt hij soms een nacht door, en is hij overdag steeds meer wakker. Vandaag zelfs de hele dag.

Ik vraag me af of ik een middagslaapje zou moeten invoeren, en hoe lang dat dan zou moeten duren.

Hij is vandaag vanaf 11 uur 'smorgens tot 7 uur 's avonds klaarwakker geweest. Na het eten zijn we wezen wandelen, en hij viel in slaap in de kinderwagen. Om een uur of 8, toen we weer thuis waren schrok hij wakker en begon ineens te huilen, het is nu 10 uur geweest en hij is net een beetje gekalmeerd.

Volgens mij oververmoeid na zo’n lange dag…

Wat zijn jullie ervaringen?

dat lijkt mij ook

als kyano weinig slaapt is hij s’avonds ook huilerig

dus probeer hem zoveel mogelijk te laten slapen

meestal op goede dagen slaapt hij in de ochtend 2 uurtjes en in de middag ook

Toen mijn dochter zo oud was, ging ze meestal na de fles nog half uurtje spelen en dan weer naar bed tot de volgende fles…

En dat heeft best lang geduurd.

Als je een half uurtje na de fles nog even lekker speelt met hem en daarna in zijn bedje legd ?

Hoeft niet te slapen lekker ontspannen in zijn bedje niet zoveel prikkels is ook goed !!!

Zo’n kleintje is inderdaad vaak maar 3 kwartier tot een uur wakker, dus ik zou dat gewoon proberen…

Waarschijnlijk is het zoals jij al zei gewoon oververmoeidheid geweest, en ‘vraagt’ hij erom om vaker op bed te worden gelegd.

Probeer eens goed op de vermoeidheidssignalen te letten namelijk; staren, oogjes wrijven, bleekjes worden, naar oortjes grijpen en natuurlijk gapen. Als je dat ziet kan je hem het beste meteen op bedje leggen voordat hij weer over z’n vermoeidheid heen is.

Succes!

Dat was het hem nou juist gister, hij vertoonde geen enkel teken van vermoeidheid… Hij lag lekker om zich heen te kijken, te pruttelen, en hield alles in de gaten wat ik deed. Zijn oogjes stonden ook heel vrolijk. :slight_smile:

Vandaag heb ik hem om half elf naar beneden gehaald, om twee uur na de voeding weer op zijn bedje gelegd, het is nu drie uur en hij slaapt net, hij heeft bijna een uur om zich heen liggen kijken…

Nou ja, maar even volhouden zo, we moeten allebei nog even ons ritme vinden…

Als hij lekker om zich heen kijkt en niet huilt, dan is hij tevreden. Het geeft hem dan ook even de kans om alles wat hij wel al meegemaakt heeft daarvoor te verwerken.

Het voelt vreemd aan (ik had het in het begin ook met Rayen) omdat je zoiets hebt van… “da’s toch ook niet gezellig voor 'm…”, maar als ze het niet meer leuk vinden zijn die kleintjes heel goed in staat om je dat duidelijk te maken :mrgreen: .

Ennuh :think: Probeer ook eventjes te genieten van de tijd die je dan voor jezelf hebt :wink: