Mexicaanse rundvlees stoofschotel met kaas

Wie heeft hier een heerlijk recept voor ?

Ik heb vorige week een magnifieke schotel gegeten bij de Mexicaan. Alleen met rundvlees en kaas en misschien wat tomatensaus. Ik ben zelf wel handig in de keuken dus ik freubel zo wat in elkaar maar ik ben op zoek naar dát smaakje.

Het is me uiteindelijk zelf gelukt :shifty:



Ik heb 500 gr sucadelappen helemaal murw gestoofd :slight_smile:

Met sjalotjes en 200ml rundvleesbouillon.



Hierbij versgemalen peper, knoflook, chilipoeder,bonenkruid, dragon, kurkuma en tomatenpoeder (Jamie Oliver) gevoegd,blokjes gegrilde winterpeen,ontvelde bleekselderij in blokjes,mais en een gegrilde paprika in kleine blokjes. 2 kleine blikjes tomatenpuree en olijfolie gevoegd

Dit nog een tijdje laten sudderen en daarna in een ovenschaal gedaan.

Bestrooid met gerapste parmezan en een half uur op 180 graden hetelucht. Vervolgens onder de grill afgebakken.



Volgende keer maak ik een kaas-room-mosterd saus voor erover en dan afgrillen.



Het was heerlijk!

Klinkt heerlijk!

Ik ga het opschrijven, en ook eens maken.

Ben benieuwd wat je ervan vindt, vooral van de gerapste kaas :smiley:

Klinkt goed Karin.

Maar die groente en kruiden tomatenpuree enzo, doe je die bij het vlees als het al is gesudderd of sudder je dat samen of voeg je dat halverwege toe ofzo?

Wat eet je erbij, rijst of patat zeker.



Heb je er nog een blogfoto van :angel:



:-*

@Karin2 wrote:

Ben benieuwd wat je ervan vindt, vooral van de gerapste kaas :smiley:




:lol: :lol: het was je zelf al opgevallen :mrgreen:



Maar wat klinkt dit heerlijk zeg!! Zonder de kaas dan dat gaat er bij mij niet in :sick:



Leuk he zo zelf wat prutsen in de keuken en het achteraf nog lekker vinden ook.

hmm ik denk dat het n.a.v. jouw topic is geweest.

Ik heb vannacht dus gedroomd van Tortilla chips in de tomatensaus en kaas in de oven… :drool: Ff husselen en dat zat ik heerlijk op te eten.



OWWWWWWWWW wat heb je mij aangedaan :naughty:

Blog staat helaas even stil :wink:



Vlees in reepjes aanbraden, sjalotjes, knoflook erbij en als deze ook glazig zijn, alles afblussen met hete bouillon totdat de inhoud bijna onder staat. Je hebt ws 200-250ml bouillon nodig.

Dan 2-3 uur laten sudderen.



Tegen het einde van de suddertijd de rest van de ingredienten en kruiden klaarmaken/grillen en half uurtje van te voren toevoegen.

Daarna nog een half uurtje in de oven.



We hadden patat erbij. Maar zwarte bonen met rijst erbij is ook lekker! En natuurlijk een salade met guacamole :drool:

karin kan je het ook per post versturen :slight_smile:



jeetje wat klinkt dat lekker zeg…



ga het ook maar eens proberen.

alleen ik ben hier de enigste die kaas lust…

Ik heb het recept gekregen van de kok!! Whaaaa hihi :smiley:



Ik heb gevraagd of ik het recept mag delen. Dus dan post ik die tzt als het mag.

Bij dezen dan een recept van El Castillo Valkenburg:



(kopie-plak:)



“Recept Ropa Vieja



1 kg mager rundsvlees (mag mager soepvlees zijn).

Dit opzetten in ruime hoeveelheid water…

geheel aan de kook brengen en vervolgens erbij doen…

1 middelgrote ui klein gesneden, een stengel gesneden prei, 2 rode en 1 groene paprika (klein gesn.), 2 laurierblaadjes, 4 tomaten (kl. gesn) 1/2 knoflook (uitgeperst) evtl. wat groentebouillon erbij.

…en ook nog een handje Yalopeno-pepers (gesneden) erbij.

Hier kun je evt andere groenten (b.v. wortel, sellerie etc.) ook in bijvoegen (is alleen maar lekkerder in smaak daardoor)

Als het geheel enkele uren op een laag pitje heeft gekookt (denk aan zeker 3 a 4 uur…) doe je er ongeveer 500 gram tomatenpuree bij en roert het los door de bouillon heen.

Na ongeveer een half uurtje moet je 'n stukje vlees eruit halen en proberen geheel los te trekken in draadjes. Lukt dat is je vlees gaar en kun je 't vocht afgieten (is lekker als beginbouillon voor b.v. Mexicaanse bonensoep) en het vlees in een schaal doen, waarna je het met 2 vorken geheel losmaakt (in draadjes trekt)

In een aparte bak doe je ongeveer 1/2 kg gemalen kaas, 1/2 ltr koksroom en 1 of 2 eetlepels mosterd.

Dit meng je goed totdat een soort dikke, net vloeibare pasta ontstaat en die doe je vervolgens over het vlees.

Het geheel even overbakken in de over (totdat de kaas ietswat bruinig wordt) en het gerecht is klaar om opgediend te worden”

Recepten staan bij El Castillo altijd gewoon op de site, dus lijkt me niet zo’n

probleem als je ze plaatst.

@janet76 wrote:

Recepten staan bij El Castillo altijd gewoon op de site, dus lijkt me niet zo’n

probleem als je ze plaatst.




Ah, je kent Ilse dus ook?

oke ik snap een ding niet, jullie komen beide uit Drenthe en toch kennen jullie allebei dit restaurant wat in Limburg ligt?? :shifty:



Karin, is het mogelijk dat ik dit gerecht als Burrito ken, bij de Mexicaan?

Klinkt goed, toevallig vanmiddag bij de ah sucadelapjes gehaald bij de ah.

Dus ik weet wat we maandag of dinsdag gaan eten.

@mamma van sharondenise wrote:

oke ik snap een ding niet, jullie komen beide uit Drenthe en toch kennen jullie allebei dit restaurant wat in Limburg ligt?? :shifty:

.




Ik ken het restaurant idd en kijk regelmatig eens op de site…Ik weet dus dat er wel eens recepten op de site staan, ook weet ik dat je ze mag mailen als je graag een recept zou willen als ze deze hebben willen ze je die graag mailen…Vandaar mijn reactie dat het vast niet zo’n probleem zal zijn.

Zuid-Limburg ken ik al vanaf mijn kindertijd erg goed… van vakantie’s en nu nog steeds van vakantie’s en weekendjes weg, ik kom er erg graag!

Ze kan er toch wel eens geweest zijn?? :shifty:



Ik kom ook vaak in die streek van het land :mrgreen:

Maar nog zit ik met die tortilla’s in saus met kaas!! AArghhh



Maar je heb gelijk ik eet dat soort dingen gewoon met gebakken aardappelen of frietjes… Te lekker!!





OWWWW nu heb ik trek!!!

@nachtvliinder wrote:

Ze kan er toch wel eens geweest zijn?? :shifty:



Ik kom ook vaak in die streek van het land
:mrgreen:


Dan zou ik zeker eens gaan eten bij El Castillo.., maar er zijn zoveel goede restaurants daar :drool:

Mmmmmm, dit klinkt errug lekker :drool: !!

Ik ga het zeker een keer uitproberen.