"mevrouw & heel soms meneer" zien..?!

Onze oudste wordt in december 3 jaar.

Hij “ziet” dus soms een meneer en vanavond was het echt heel duidelijk een “mevrouw”.

Als ik er naar vraag waar hij of zij dan zit, kijkt hij rond en wijst hij naar een plek. “Levi zit mevrouw daar nog steeds?” Nee mama is nu weg…,

Echter dan is hij weer rustig en gaat hij weer slapen en 15 minuten later een hoop gekrijs en als ik op zijn kamer kom een rillende Levi die helemaal onder de deken is weggekropen…,

Ik hem troosten (rillend rietje was het, met verschrikte ogen) en daarna was het weer oke. Met slapen gaan pakte hij een knuffel dicht tegen zich aan, tussen zijn armen geklemt en ging weer slapen…,

Wie herkent dit? Het is dus niet zo dat hij “monsters” ziet of iets, hij benoemd echt het als een persoon en vaker ook echt naar specifieke plekken op zijn kamer :think:

ja hoor, mijn dochter hoort en ziet ook personen. Samen vragen we ze of ze weg willen gaan en haar met rust willen laten. Ze ziet o.a. overleden familieleden en de mevrouw die hier vroeger heeft gewoond en weet ook veel over hen te vertellen.

Lev rent soms door de kamer omdat er een man achter hem aan zit. Doodsangst, verstijfd idd.

Je kunt als Levi ze ziet vragen of ze weg willen gaan en zeggen dat Levi graag rustig wil slapen.

Ook kun je in elke hoek van het huis zeezout strooien, dat houd negativie energie en entiteiten weg.

Je kunt eens googlen op huis reinigen met witte salie, daar zul je ok veel tips vinden :wink:

hmm fijn dat meerdere het herkennen!

Zal er eens op googlen :thumbup:

Annemieke had/heeft het ook.

Elke avond (en toen ook nog middag) als we haar naar bed brachten, zeiden we inderdaad tegen haar dat ze moesten zeggen dat iedereen weg moest gaan, omdat zij moest slapen. Sindsdien sliep ze heerlijk! Geen nachtelijke krijspartijen meer gehad :dance: .

Het belangrijkste is, is dat ze het in hun hoofd zeggen, dus niet hard op. (Waarom weet ik ook niet hoor :wink: )

Ze heeft het nu alleen nog regelmatig over spoken die onder de trap zitten, maar of er daar ook echt wat zit, weet ik niet. We blazen ze altijd maar weg, naar buiten. Dan is het ook goed.

Ik heb het ook gehad als klein kind…ik zag een engel…mijn moeder dacht een vliegje ofzo maar nee ik hield vol dat ik een engel zag…ik denk gewoon een vrouw in een doorzichtig achtige versie ofzo… ik kan me het niet meer herinneren…

Wat wel helpt is met levi praten erover wat zie je…wat wil die mevrouw. vaak is het zo dat als hij vraagt of ze weg willen of vraagt wat ze willen dat ze daar op in gaan en hem met rust laten… het klinkt in ieder geval als een "goed"persoon.

Mijn nichtje heeft het in erge mate… daar is een meneer op de kamer die veeeeel tegen haar praat en schreeuwt ze durft er niet meer te slapen…

ook daar tegen is geadviseerd om aan die meneer te vragen om als ze gaat slapen haar met rust te laten…

meestal zijn ze tot een jaar of 5 erg gevoelig …omdat ze nog met 1 been in een andere dimentie/leven zitten enz…

waarschijnlijk gaat hij ook vertellen over wat hij is geweest hiervoor.!

je hebt wel een heeeel byzonder kind!!!

Bijzonder is het zeker, Maar voor veel kinderen blijft het vervelend.

Ik zelf zie en hoor mensen die er niet meer zijn, ook voel ik dingen, en ruik ik dingen die anderen niet ruiken.

Nu weet ik bij velen qua geur wie er op bezoek is, Vaak als ik me rot voel komt er een everweldigende geur langs van caramel pijptabak, dan weet ik dat mijn opa op bezoek is en dan groet ik hem ook, mijn oma ruik ik aan de 4711 en ook haar groet ik :inlove:

Toen mijn oma overleed wist ik dat ze dood was omdat ze afscheid is komen nemen, toen mijn vader smorgens belde om het te vertellen wist ik het al. Er zijn meerdere familie leden op bezoek geweest toen ze overleden.

Ik droom ook vaak dingen, die dan ook nog uitkomen, daar word ik niet bepaald blij van. Heb een hele rare droom gehad een aantal jaar geleden over iemand die bekend was van tv, voor dat het op t nieuws was wist ik in detail wat er gebeurd was, vele mensen vinden dat verhaal heel raar, ik zelf ook, maar weet ook vaak niet wat ik er mee aan moet.

Maar vaak zijn er ook vervelende bij, die idd bv schreeuwen of schelden, of me gewoon gek proberen te maken, zelf zeg ik dan dat ze weg moeten gaan, negeren werkt niet, want dan word het erger bij mij.

Savannah heeft t ook al van kinds af aan, nu nog. Vaak is ze doodsbang terwijl ze toch al 15 is, ook haar heb ik geleerd dat ze ze moet vragen om weg te gaan.

nou ja we hebben al vaker het idee gehad dat Levi wat meer ziet.

We staan er ook gewoon voor open, en willen hem dus ook hierbij wel helpen.

Hij is alleen 2,5 (of ja in december wordt hij 3) en hij praat nog niet zo “intens - vlot”…,

En dat is soms dan vervelend om er achter te komen.

Gisteren gaf ik al aan dat oma Koos* bij hem kwam kijken, en dat ze nu ging slapen (ergens anders)…,

Daarna was het dus wel “oke”…,

Iemand heeft een keer een fotoreading gedaan mbt Levi (via hier op KOK, de mama van iemand) en zij gaf ook al aan dat Levi een oude ziel had…,

Alles wat ze aangaf klopte zo precies met Levi!

Mijn man heeft wel zoiets vanne: is dat niet ontzettend eng allemaal voor Levi e.d.?

En daar zijn we dus ook een beetje bang voor, vooral na gisteravond. Zijn reactie was zo heftig!

Bedoel hij “speeld” ook weleens verstoppertje, met de meneer van de kast :think:

over die dromen komt me ook bekend voor… heb ik ook wel eens gehad…oa over de koersk in rusland…

Eergister had ik ook weer een hele rare droom… als er een schaatser in mei/juni vader word nou dan weet ik het al hihi… ps vriendin hockeyd…

idd het lijkt me heel eng om bepaalde dingen mee te maken…

ik ben blij dat ik het maar zelden heb en dan alleen met dromen of iets aanvoelen…

wat ik wel ooit heb gezien is mijn schoonmoeder en toen ik net een relatie kreeg met mijn man zag ik een meisje…(na het fietsen :wink: ) en toen zei ik gelijk ik heb mijn dochter gezien… en je ziet het… ik heb een dochter hihi

als ze ooit blonde krullen krijgt dan weet ik het zeker!!!

cin ik hoop dat je straks meer duidelijkheid hebt en ben super benieuwd of hij er over heen groeit of dat het bij hem blijft en zoja dat hij er goed in begeleid word zodat hij er wat mee kan gaan doen en hij er niet bang van blijft ofzo…

tamara ik geloof zeker dat het voor kinderen vervelend is…zoals ik al eerder over mijn nichtje sprak die durft niet meer alleen te slapen…

en tja wat kan je er dan aan doen…

wel byzonder trouwens dat je dochter het ook heeft… het is dan vast ook erfelijk aangelegd ofzo?

Mijn dochter ziet niet zozeer ‘spoken’, maar wist soms dingen te vertellen die ze niet kan weten.

Voorbeeld: we zijn in het voorjaar naar Parijs geweest (mijn broer woont daar). We hadden de kids beloofd dat we ook de Eiffeltoren op zouden gaan. Mijn dochter verklaarde heel beslist dat dat niet hoefde omdat ze daar al eens op was geweest. Dat kan helemaal niet, want wij zijn nooit met haar naar boven geweest. Toen ik dat ook zei, vertelde ze ook dat ze er eens geweest was toen wij nog niet haar papa en mama waren. :shock:

Zo heeft ze vaker van die opmerkingen gehad, die suggereren dat ze zich nog dingen herinnert uit een ander leven. Heel bizar vind ik dat, maar ik sta er wel voor open.

hmm dat is ook enorm apart en bijzonder zeg!

kico ben je dan niet geneigd om uit te horen? om te kijken of je evt iets kan achterhalen ofzo??ik zou heeeel nieuwsgierig zijn…

Wij hebben heel lang PEPE in huis gehad… ik heb het zelfs een keer gefilmd, mijn dochter danste met PEPE, schoof naast haar nog eenstoeltje voor Pepe, en ze hadden ook vaak ruzie, dan begon ze te huilen en te rennen en zei dat pepe haar pop af wilde pakken…

pff de eerste paar keer dat ze dat deed, ik vond het maar niets… dacht dat er spoken waren, maar ze heeft er ook veel aan gehad, zo kon ze als ze verdriet had om weer naar de epilepsiekliniek te gaan, pepe meenemen, dan was ze niet alleen…

nu zijn we 3 jaar verder, en het word steeds minder… heel af en toe heeft ze het er nog over…

Ja ik schreef net bij een ander topic, dat ik me kan herinneren dat mbt die fotoreading, die vrouw toen ook schreef dat Levi inderdaad meer zag…,

Die informatie was ik al helemaal vergeten :oops:

Oessie. En was het echt dat ze iemand zag, of echt een verzonnen kameraadje?

Ook apart zeg, zou ik in het begin ook wel hmm vinden denk ik, maar als je ziet dat je kind er wel veel aan heeft…,

Dat is dan ook weer mooi.

Ik heb hier niet echt iets mee, maar het verhaal van Oessie is in mijn ogen gewoon overduidelijk gevalletje van fantasievriendje… Niks bijzonders aan.

Ik zie het nu ook al fantasievriendje hoor… wat ze is heel goed in dingen verzinnen …

ik heb hier een beetje op film staan

http://www.youtube.com/watch?v=HzJFDYeQzXg

let niet op die schreeuwerd erdoorheen… fenna is ook dol op aandacht namelijk :wink:

:lol: lief.