meubeldecoratie

Heel fijn dat mijn derde kindje zich zo gezellig anders wil profileren dan de andere twee :? door overal met viltstift op te kliederen.

De eerste had niet zo vlot stiften natuurlijk, maar de tweede heb ik bijna nooit problemen mee gehad. Heel even in het begin maar toen ze wist dat ze een papiertje kon pakken of krijgen was het afgelopen met overal op kledderen. Yves weet óók dat er genoeg papier ligt maar presteert het dus constant om overal zijn handtekening achter te laten en als ie ziet dat ik het in de gaten krijg rent ie keihard weg, met stift en al.







Kijk, dat bedoel ik nou, ik let nu dus even niet op en mijn dochter zit nog even te kleuren, staat ie lief naast me en nu heb ik een streep van m’n bovenarm tot m’n elleboog (blauw) :wall: . Hij tekent zichzelf ook helemaal onder als ie de kans krijgt.

Ik ben dus NIET zo’n mama die alles goed en leuk vindt en ik word dan echt ‘boos’, dan kijkt ie heel schuldbewust en doet het 10 minuten later weer. Volgens mij heb ik een zeeeeeer eigengereid ventje gebaard, dacht dat ik het allemaal wel door had na de eerste 2 maarreh, dus niet blijkbaar, enige oplossing lijkt voor het eerst te zijn; alles wegleggen.



Oja, bij mijn moeder doet ie het dus niet en die legt ook niks weg, grrrrrrrrrr :twisted:

pffffff lastig!! weg leggen is idd een optie, maar goed als de oudsten willen kleuren…

Ow sjees wat een ellende…hier 1tje niet van mezelf zelfs die het leuk vind op de tafel te kliederen met pen.

Ook werkelijk geen idee wat ertegen te doen behalve alles wegleggen. Maar dat is ook weer niet leuk/handig/leerzaam/pedagogisch verantwoord?

Dussuh ik slinger je vraag/klacht door richting peuters…

Je kan ipv stiften kleurtjes geven! (op de muur zie je die net zo goed, maar is makkelijker schoon te maken :wink: )

Maar op de bank en op zichzelf kan je er niets aan zien, dus zal de pret snel over zijn denk ik!