Metworst eten??

Hallo,



Ik dacht donderdag lekker ik koop een groningermetworst :drool: maar toen ik een stuk op had dacht ik ineens mag ik dit eigenlijk wel eten :think: Ik heb het opgezocht maar word er niet echt wijzer van.



Wie weet het?



Esmie

Geen idee maar volgens mij kan je dat gewoon eten.

Ik heb het tenminste wel gegeten toen ik zwanger was en ik heb 2 prachtige kinderen :lol:



Maar wat moet daar dan inzitten dat het niet zou kunnen als je zwanger bent???

Volgens mij is het gekookt, gedroogt en ws wat aan de zoute kant, maar zolang je bloeddruk niet te hoog is lijkt het me helemaal geen probleem.

Ik lust bv graag de Fuet worst van de AH die eet ik ook gewoon. :thumbup:

Ja hoor waarom zou je het niet mogen eten?

Je mag geen rauw vlees (rosbief, filet americain, ossenworst etc)

maar metworst wordt toch nergens vermeld? dus JA je mag het eten.

(het is geen rauw vlees namelijk) :wink:

Metworst is wel rauw vlees…

Ik werk in een slagerswinkel en mijn werkgever(de slager dus) vind het erg vreemd dat metworst niet in de "verboden lijstjes"staat… :think:



Dus nu eet ik het maar niet meer voor de zekerheid.

Bij de eerste zwangerschap(toen ik daar nog niet werkte)at ik geloof ik dagelijks zo’n hele worst op,haha.

metworst is wel degelijk rauw vlees.

Worst met ontzettend veeeeel kruiden.

Het is gedroogd.

Of het wel/niet mag kan ik ook nergens vinden.

Ik heb dit weekend ook 1 stukje gehad en heb er toen niet bij stil gestaan :mrgreen:

tis wel rauw maar zeer sterk gedroogd dus het mag gewoon! ik had een echte gedroogde worst tik in mijn zwangerschap en heb het dus nagevraagd bij de gyn :thumbup:

Moet zeggen dat dat voor mij ook nieuw is, dat het rauw is.

Ik ging gewoon uit van gerookt/gedroogd.

Vind het toch anders rauw, dan filet american rauw, zeg maar…



Maar snijworst en cervelaat, is dat hetzelfde dan?

Want dat eet ik gewoon op brood.



Wij vieren manlief zijn verjaardag vandaag en ik heb een cervelaat worst gekocht, zo eentje van Stegeman met zo’n velletje erom.

Dat is dan ook rauw? :think:



Want nu durf ik die niet meer te eten…

gewoon eten het is wel bewerkt namelijk :thumbup: (dus echt rauw is het niet meer hoor , geldt dus ook voor droge worst.

Oké, lekker… :drool:

@Karin1981 wrote:

@Pumba wrote:
Wij hebben weleens Spaanse fuet, dat is een soort droge worst. Mag dat wel? Er zit nl. een wit laagje om en mijn man zegt dat dat een soort schimmel is en ik zeg van niet.






die heb ik laatst ook gehad :think: ga ik nu erg over twijfelen






deze dan mag die wel

Gelukkig wel! :drool: Er hangt al weer eentje te drogen, ik vind zet het lekkerst als ze lekker hard zijn :mrgreen:



Over fuet heb ik inmiddels gevonden dat er een schimmellaagje om zit, maar nergens of je het mag hebben of niet :?

dus die mag gewoon? het witte laagje haal ik er toch af

Ja hoor die worsten mag je gewoon hebben hoor!

Brie mag je toch ook gewoon hebben (en daar zit ook een

schimmellaag op) en dan bedoel ik de gewone (niet au-lait-cru)

brie!

Joepie! :drool: :mrgreen: Ik eet ze trouwens gewoon met vel, die is toch zacht en ik vind dat gepeuter niet handig.



Oja en salami mag je natuurlijk ook gewoon en die heeft ook zo’n laagje.