Ik hoop dat er iemand is van jullie die ook methyldopa heeft gebruikt en daar bijwerkingen van had.
Wij zijn al een tijdje aan het klussen en ik heb een verhoogde bloeddruk, medicatie gestopt op advies van mn arts maar bloeddruk ging weer omhoog. Heb ik methyldopa voor gekregen.
Ik had erg last van bijwerkingen die ik niet gelijk in verband heb gebrcaht met de methyldopa. Waaronder het uitblijven van mn menstruatie.
Ik ben na overleg met mn arts gestopt en heb nu labetalol gekregen.
Maar mn lijf voelt nog niet helemaal oke, ben nu wel ongesteld maar het zet niet door. Ik weet dat iedereen verschillend is maar hoelang heeft het bij jullie geduurd dat de cyclus weer normaal op gang was?
Ik kon namelijk de klok erop gelijk zetten.
Toen ik met de pil ben gestopt heeft het 4 maand geduurd dat mn cyclus goed ging. Zal dat nu ook weer zo zijn?
Mijn arts kon daar niet goed een antwoord opgeven.
Ik hoop echt dat iemand van jullie dit weet.
je stelt 3 vragen tegelijk
*methyldopa werd ik letterlijk ¨gek¨ van…hallucinatie enz. snel mee gestopt…maar is eerste keus voor zwangerschapschap.
uitblijven menstruatie is ook in mijn ogen geen bijwerking van de bloeddruk medicijnen en is het in mijn ogen (maar ik ben geen arts) ¨toeval¨ dat je menstruatie wegblijft terwijl je (weer)/andere medicijnen gebruikt.
het lijkt me dan ook verstandig een afspaak te maken met een gyn EN een internist voor je bloeddruk -wat te doen-en je menstruatie.-wat is de oorzaak-
ik heb ook hoge bloeddruk van mezelf en heb zeer strenge controles gehad en nu -tom is 16 mnd- nog steeds.
stoppen met medicijnen is echt geen goed idee, juist rust en stabiliteit tav je bloeddruk is super belangrijk.
*stoppen met de pil…lan soms wel een jaar duren voordat je cyclus weer normaal is :shifty:
- niet doorzetten van je ongi…heb je al een zwangerschapstest gedaan? dat kan ook een reden zijn
en…niet iedere maand is je ongi even sterk/zwaar. dat ligt eraan hoeveel baarmoederslijmvlies er wordt opgebouwd.
suc6!