Ik hoop dat er iemand is van jullie die ook methyldopa heeft gebruikt en daar bijwerkingen van had.
Wij zijn al een tijdje aan het klussen en ik heb een verhoogde bloeddruk, medicatie gestopt op advies van mn arts maar bloeddruk ging weer omhoog. Heb ik methyldopa voor gekregen.
Ik had erg last van bijwerkingen die ik niet gelijk in verband heb gebrcaht met de methyldopa. Waaronder het uitblijven van mn menstruatie.
Ik ben na overleg met mn arts gestopt en heb nu labetalol gekregen.
Maar mn lijf voelt nog niet helemaal oke, ben nu wel ongesteld maar het zet niet door. Ik weet dat iedereen verschillend is maar hoelang heeft het bij jullie geduurd dat de cyclus weer normaal op gang was?
Ik kon namelijk de klok erop gelijk zetten.
Toen ik met de pil ben gestopt heeft het 4 maand geduurd dat mn cyclus goed ging. Zal dat nu ook weer zo zijn?
Mijn arts kon daar niet goed een antwoord opgeven.
Ik hoop echt dat iemand van jullie dit weet.
je stelt 3 vragen tegelijk
*methyldopa werd ik letterlijk ¨gek¨ van…hallucinatie enz. snel mee gestopt…maar is eerste keus voor zwangerschapschap.
uitblijven menstruatie is ook in mijn ogen geen bijwerking van de bloeddruk medicijnen en is het in mijn ogen (maar ik ben geen arts) ¨toeval¨ dat je menstruatie wegblijft terwijl je (weer)/andere medicijnen gebruikt.
het lijkt me dan ook verstandig een afspaak te maken met een gyn EN een internist voor je bloeddruk -wat te doen-en je menstruatie.-wat is de oorzaak-
ik heb ook hoge bloeddruk van mezelf en heb zeer strenge controles gehad en nu -tom is 16 mnd- nog steeds.
stoppen met medicijnen is echt geen goed idee, juist rust en stabiliteit tav je bloeddruk is super belangrijk.
*stoppen met de pil…lan soms wel een jaar duren voordat je cyclus weer normaal is :shifty:
- niet doorzetten van je ongi…heb je al een zwangerschapstest gedaan? dat kan ook een reden zijn
en…niet iedere maand is je ongi even sterk/zwaar. dat ligt eraan hoeveel baarmoederslijmvlies er wordt opgebouwd.
suc6!
hoi heksje bedankt voor je reactie!
Ik klooi zelf niet aan met mn medicijnen hoor gaat allemaal in overleg met mn arts.
Methyldopa staat erom bekend dat je menstruatie erdoor uitblijft door de stijging van prolactine spiegel.
Ik heb nu labetalol en voel me stukken beter!
Mn cyslus is weer op gang en mn lichaam voelt gelukkig ook weer zo.
Ik kan aan mn lichaam zien en voelen hoe laat het is (;-))
Mn bloeddruk is zelfs alweer aan het zakken, mn arts is tevreden!!
ik zie het net bij de bijwerkingen staan
welke arst heb je dan als ik vragen mag?
een internist?
en weet jij wat de oorzaak is van je hoge bloeddruk?
fijn dat je je beter voelt :dance:
Ik heb al diverse onderzoeken gehad en er is geen oorzaak gevonden van mn te hoge bloeddruk. De arts staat ook voor een raadsel.
Zolang hij niet (weer) gevaarlijk hoog word houden we het hier eerst bij.
Ik mocht me niet teveel zorgen maken van mn arts, doen we dan ook maar niet! We mogen weer verder klussen dus niks meer aan het handje
ja maar WELKE arts heb je dan?
een huisarts?
een internist?
of een andere arts?
want hoge bloeddruk is een sluipmoordenaar omdat je organen het opgeven…en een oorzaak vinden is dus ECHT belangrijk, zeker als je een zwangerschap in wilt gaan.
ben je wel voorgelicht op sypmtomen en gevaren in de zwangerschap?
ik heb de laatste 5/6 weken in het ziekenhuis moeten liggen, heb veel bloedingen en andere ellende gehad…en ik was nog wel heel erg goed voorbereid en begeleid door internist en gyn.
een zwangerschapsvergiftiging is heel iets anders dan dat je eigen bloeddruk al hoog is en dat die dan omhoog gaat he,…daar kan je dan zwangerschapsvergiftiging overheen krijgen ( wat ik dus had) of zelfs hellp…dat zijn 2 zeer ernstige dingen bovenop elkaar…en een kind in je buik…
ik gun je echt een goede en veilige zwangerschap maar denk er niet te ligt over :shifty:
@Heksje wrote:
je stelt 3 vragen tegelijk
*methyldopa werd ik letterlijk ¨gek¨ van…hallucinatie enz. snel mee gestopt…maar is eerste keus voor zwangerschapschap.
Dit was ook de bijwerking die ik kreeg, gelukkig was mijn bloeddruk weer acceptabel en heb ik snel mogen stoppen met dit middel.
Uitblijven menstruatie geen last van aangezien ik toen al zwanger was
Sterkte!
Liefs Marieke
ben hier al een tijdje niet geweest… sta onder controle bij een internist.