metformine

zoals jullie weten ben ik gestart met merformine om mn insuline resistentie te behandelen ivm pcos.

Ik gebruik het nu een tijdje en heb last van hypos en erge diaree… wie van jullie heeft dit ook gehad en hoelang durt dit?

Ik wilde sowieso morgen de gyn bellen maar als jullie me nu kunnen helpen zou dat wel top zijn.

ik ken het medicijn wel maar gebruik het niet.

staat het in de bijsluiter dat deze verschijselen erbij horen?

het is toch zeker verstandig als je even de gyn belt idd want het moet er juist voor zorgen dat je suiker stabiel blijft.

sterkte :hug:

dat betekend dat je of teveel metformine binnen krijgt(dus zelf meer insuline aanmaakt dan gedacht) of dat je eten er niet bij klopt.

ik heb zelf diabetes type 2 en heb in het begin metformine gebruikt en ik had toen bijna nooit last van hypo’s nu met insuline is dat wel anders maar ja vaak is het dus omdat je teveel hebt binnen gehad en met diaree moet je oppassen dat je niet uitdroogt, maar of dat met de metformine te maken heeft weet ik niet want ik was vaak gewoon ziek als ik dat had.

ik wens je iig sterkte en bespreek het wel met een arts want het is niet goed en slecht voor je lichaam op de lange duur.

hoi, ik heb gebeld en moet direct stoppen met de metformine en heb een afspraak gemaakt om te bespreken hoe nu verder.

bedankt voor julie reacties.

Ik gebruik het ook, heb ook de eerste 2 weken diarree gehad.

Goed dat je toch even je gyn hebt gebeld.