meten babyvoet

Ik heb Emma’s voetjes gemeten, omdat ik van die slofjes voor haar wil. Alleen, ik kom al op 12,5 cm, maat 18 volgens een tabel!!! :shock:

Dus ik vraag me af of ik wel goed meet. Tel je alleen de onderkant, dus het gedeelte wat de grond raakt of echt voet van voor naar achter. Daar zit dus lengte verschil in.

Welk gedeelte telt?

kan best hoor , sil was net 10 maanden toen ie zelf kon lopen en ik dacht oeeeeehhhh leuk minischoentjes kopen!

nou niet dus he meneer had al maat 22 :shock:

juul heeft wel minivoetjes dus voor haar worden het echt kleine schoentjes ze heeft nu maatje 17…

enne je meet echt van voor naar achter!

dus echt van het stuk hiel wat t verste uitsteekt tot aan punt verste uitsteeksel tenen…??

Dan is haar voet echt al 12,5 cm…tjeempie!!

Merlijn heeft ook al maat 19 :wink:

Lucas had met 13 maanden (toen hij kon lopen en we echte schoenen moesten kopen ook al maat 24)

Pepijn had met 16 maanden (toen hij net kon lopen) ook al maatje 23

Ja maar jij hebt jongens… :wink:

Emma heeft dus net als mams grote voeten!! Hihi!

Hier ook 2 kindjes met verschillen hoor… Tessa had toen ze ging lopen maatje 18 ( 11 mnd) en met ruim 1 jaar eerste schoenen gekocht maatje 20…

Joyce heeft nu al schoentjes aan maatje 18…Nou ja schoentjes hihi…van die zachte dingen om de sokken op zijn plek te houden haha…

en dan ga ik je nog laten schrikken ook :mrgreen: slofjes moeten ook nog een maatje groter :lol: :lol: :lol:

ahum…kom er net achter dat het niet klopt… ik denk hoe kan dat dan en ga nog eens nameten…vond t al zo groot, maar ja t stond er echt.

Ik had op de site van bobux in de tabel het gemeten voetje op papier gehouden en daar gaf ie 12,5 cm aan…zo’n afstandstabel moet toch kloppen??? (dus ik was niet zo slim om meteen boven de liniaal te gaan zoeken) Nu meet ik het net na, toch dat ding gezocht… met een echte liniaal…slechts 10 cm…oeps…maar dan klopt die site echt voor geen meter!! Heb ze dus al een mail gestuurd, wel lullig had al bijna slofjes besteld vanuit hun maattabel…hadden mooi niet gepast!!

10 cm , dan valt t nog mee haha!!

Gelukkig maar!!

Wees maar blij dat ze niet al te kleine voetjes heeft. Als ze dadelijk gaat lopen met ienieminie voetjes en goede schoenen moet hebben :eh: Weinig winkels hebben de kleine maatjes. En als ze er dan zijn, heb je wel keuze uit 1 paar! En laarzen is helemaal een probleem, vindt die maar eens in maat 17 of 18!

Ik heb hier dus 2 dames met kleine voeten, Bo heeft nu maat 21 (ja, bijna 3 jaar en maat 21) en Nikkie haar voetjes heb ik toevallig vanavond opgemeten: 10,5 cm.

wowwwwwwwwwwwww en dana zat 3 wkn geleden al op 10 cm :shock:

Ik weet dat ze grote voeten heeft, maar als ik dit zo lees… slik…

Hoop zo dat ze geen megavoeten krijgt, dan heeft ze zo’n probleem met schoenen kopen :pray:

heeft die kleine van mij dan ook zulke grote voeten voor haar leeftijd? :shock: haar voeten zijn 9cm en ze draagt met schoentjes maat 16 maar die passen nog maar net moet al gaan kijken voor maat 17 :slight_smile:

Een maand geleden ofzo waren Emma’s voetjes geloof ik ook 9 of 9,5 cm, dus dat is ongeveer hetzelfde als jouw kindje nu.

Femmie…heb je zelf grote voeten? Ik wel namelijk, 41, maar sinds Emma past dat soms niet eens meer als ik nieuwe pas…maar ja ben ook lang.

ja heb ook grote voeten wienie, maat 41/42 en dana heeft mijn voeten dus zullen ook wel groot worden helaas, maar hoop wel dat ze mijn maat niet voorbij gaat :pray:

Maar ja heb er toch geen invloed op he. :frowning:

Zal het je nog gekker vertellen… TEssa kon met haar maatje 20 niet in een Dure kinderschoenenzaak terecht maar wel gewoon bij de scapino… ook voor laarsjes.

Bij die dure kinderschoenenzaak begonnen ze pas bij 22 met echte schoenen…Daarvoor was het allemaal dat zachte spul… niet eerg handig bij natte ondergrond enzo…en een kind wat heeft ontdekt dat ze kan lopen en dus niet anders meer wil haha…

Het is wel zo dat er erg weinig keus is in die kleine maatjes hoor… En nu ook… alle leuke schoenen die ik in de aanbieding zie ofzo zijn vanaf 24… en Tessa heeft pas 23… haha…

mijn oudste van 8 jaar had met net 1 jaar maatje 25.

mijn jongste net 1 jaar heeft nu maatje 22/23.

De vader van de oudste heeft maat 49/50 en de jongste zijn vader heeft maat 43/44.

En ikzelf heb maat 42/43.

Ik leef ook op grote voet.