Meteen huilen/boos zijn

Ik heb er al een tijdje last van, als ik Jayden iets verbied of zeg dat iets niet kan (voorbeeld: hij wou een dropveter maar die heb ik dus niet in huis) dan gaat hij meteen huilen en “ik ben boos” zeggen, hij lijkt wel of hij de hele dag boos is, ik word er een beetje simpel van, hoe kom ik er vanaf, iemand nog tips hiervoor? Is het een fase? Ik probeer hem alles zo goed mogelijk it te leggen zo van die heb ik niet in huis en die moet ik in de winkel halen (die dropveter) maar dat helpt ook niet :roll: Ik word er in ieder geval heeeeeeeeeel erg moe van :zzz:

Heel herkenbaar helaas. Kan er ook verder niets aan doen hier. Laat het maar gewoon gaan. Ik moet zeggen dat het nu wel al een stuk minder is hoor.

Sterkte :hug:

Heel herkenbaar. Als mevrouw iets wil hebben, dan wil ze het NU! Ik kan haar dan wel uitleggen waarom het niet kan (het is zondag of de winkels zijn al dicht) maar daar heeft ze geen boodschap aan. Ze blijft gewoon erom zeuren. Soms helpt afleiding of een belofte dat ze het krijgt als de winkels open zijn. Hopelijk wordt ze als ze wat ouder is wat geduldiger en anders zit er niets anders op dan oordopjes kopen.

Ik maak daar niet te veel uitleg rond.

Je hebt die dropveter niet in huis PUNT…

Dan moet hij maar boos zijn, dat is pech voor hem…

Als hij lang zou huilen en vervelend zijn zou ik boos worden, ik zeg dan dat ik niet kan toveren en desnoods straf ik hem voor zijn overdreven gedrag… :hand:

Hier idem als bietje…

heb het niet in huis, morgen weer een dag.

en bij blijven zeuren en/of drammen mogen ze van mij kiezen.

of normaal gedragen of trap zitten(timeout).

vaak kiezen ze toch snel voor normaal gedragen.

Time-out boeit hem niet want hij gaat daarna gewoon weer verder met hetzelfde gedrag, word er onderhand moedeloos van :roll:

Hier is het jengelen en boos worden als ze haar zin niet krijgt begonnen toen ze ruim 3 jaar oud was. Nu is ze ruim 4 jaar en het is nog steeds niet over.

Één voordeel, je bouwt wel een eeltlaagje op hoor. Op je trommelvliezen, als ze weer eens een boze driftbui krijgt. Op je ziel, als je weer eens stomme mamma naar je hoofd krijgt gegooid.

En je geduld… ohw… je bouwt met de maanden een engelengeduld op. :wink:

hier ook zo’n peuter

die het op een gillen zet als ze haar zin niet krijgt

om moedeloos van te worden

ze zoekt soms echt gewoon punten om te jengelen

lijkt wel of ze alles wat niet kan opzoekt om maar te krijsen

probeer haar ook in de hoek te zetten om tot rust te komen en ga dan pas terug als ze rustig is, kan soms wel een kwartier duren

maar dan is het goed en knuffelen we en binnen 5 minuten heeft ze wel weer iets anders gevonden waar ze over gaat lopen jengelen

Heel herkenbaar, Bas is gelukkig net de fase voorbij, maar Sanne heeft het gezellig :roll: overgenomen.

Nu ik dus weet dat het echt een fase is kan ik het inmiddels wat makkelijker mee omgaan, maar leuk is anders. Ik probeer zoveel mogelijk uit te leggen, maar een keer is het over en dan is het bij ons negeren een uitkomst.

hier erkennen we wel de boze gevoelens van de kinderen.

" mama snapt heel goed dat je boos bent omdat die dropveter nog in de winkel ligt en niet in huis, doe maar even boos, dan lucht dat op" en meer woorden maken we er niet aan vuil.

Behalve dan dat boos zijn niet met gillen en schreeuwen gepaard hoeft te gaan, doen ze dat wel, dan gaan ze maar even boos doen op de trap.

Dat weten ze nu inmiddels wel en soms zijn ze echt boos en gaan ze zelf al naar de trap, als je dan vraagt waarom ze gaan, zeggen ze… omdat ik boos ben en wil schreeuwen… :lol:

Charity heeft dat al tijden soms is ze idd de hele dag boos en aan het huilen.

sinds kort zet ik haar op de trap totdat ze klaar is met huilen.

Ik zeg haar dan ook dat ze eraf mag komen als ze klaar is met huilen.

nu na dat ik dat een paar keer heb gedaan en ze begint weer te huilen zeg ik dat ze 5 tellen heeft om op te houden anders gaat ze op de trap.

meestal houd ze nu dus op voor ik bij 5 ben.

En anders moet ze op de trap totdat ze is uit gehuild.

Moet wel zeggen dat het een half jaar zo erg is geweest dat ze meer dan de helft van de dag op de trap zat en ik echt gek van haar werd.

soms had ik het idee dat Ik iets fout deed.

Ik had ook het idee dat het straffen totaal geen nut had en ik het voor niks deed maar nu begint het eindelijk te werken.

Hier ook zo nu en dan last van, ik leg t m wel uit waarom iets niet kan of gaat naar zijn zin, wat ie daarna met de informatie doet moet hij weten, gaat ie daarin te ver dan vliegt hij de gang op, boos zijn mag best, dat is een emotie en die hebben we allemaal, maar bijv met spullen gooien of mama slaan betekent straf.

Beetje zoals Cell dus.

hier ook gewoon gillen om alles kai zit daarom ook regelmatig op de gang

maar juul snap dat je er soms moe van word

ik ken het gevoel.

ben soms zo moe als de dag voorbij is gewoon omdat kai me zoveel engerie kost

@Bietje wrote:

Ik maak daar niet te veel uitleg rond.

Je hebt die dropveter niet in huis PUNT…

Dan moet hij maar boos zijn, dat is pech voor hem…

Als hij lang zou huilen en vervelend zijn zou ik boos worden, ik zeg dan dat ik niet kan toveren en desnoods straf ik hem voor zijn overdreven gedrag… :hand:

hier hetzelfde :thumbup:

de straf is dan op de trap / in de gang zitten … tot ze klaar zijn met gillen dan mogen ze weer binnenkomen…

@juulisjuul wrote:

Time-out boeit hem niet want hij gaat daarna gewoon weer verder met hetzelfde gedrag, word er onderhand moedeloos van :roll:

hier gebeurt het af en toe, dan moet hij op de trap zitten en pas als zijn ‘bui’ over is mag hij weer terug komen. en alles tot in details uitlggen gebeurt hier ook niet. hij moet ook leren dat Nee gewoon nee is.

dat maakt het voor jezelf ook minder vermoeiend.

Ja hier wordt de boosheid ook erkent. Ik zeg dan:“Ik begrijp dat je het heel jammer vindt dat mama dat snoepje niet heeft en daar mag je best boos om zijn.” Meestal moet daar noodgedwongen achteraan “Lenn je mag best boos zijn, maar gillen, dat mag niet” :lol: Doet hij daarna toch nog dat gillen dan moet hij even “nadenken”. Daarna bespreek ik waarom hij daar zat en wat er voorgevallen is en meestal is het daarna klaar. Gaat hij door, dan mag hij wat langer nadenken!

En soms heeft hij ook dagen dat hij continu zegt dat hij boos is, dan zeg ik óf niks, of dat iedereen wel eens boos is ofzo. Ik maak er zo min mogelijk een punt van, maar geef hem wel de ruimte om ook dat te kunnen uitten.