Kan iemand mij vertellen wat het nut is van metaalgaren in kleding?
Ik heb een blouse waar dat in zit. Aan het einde van de dag dacht ik echt dat mijn bovenarmen in de brand stonden.
Er zitten nu 2 grote rode plekken die niet lekker aanvoelen.
Waarom stoppen ze dat in kleding? Ben er gewoon nieuwsgierig naar nu.
in dat jottumblousje Lydia???
Ja :wall: :roll:
Ik word er knettergek van dus he… Zit lekker, staat leuk maar ik kan m gewoon niet aan houden de hele dag. Zonde he…
:think: :think: :think:
hm…
Metaalgaren… zal wel glimglim zijn… voor de mooi dus… maarre blijkbaar reageer je er net zo op als sommige mensen op wol of zo…
geen idee maar ik moet mijn oksels vrij houden anders word ik glimknettergek ervan… zijn nu gewoon allemaal bultjes met vuur er in ofzo…
@lydia wrote:
geen idee maar ik moet mijn oksels vrij houden anders word ik glimknettergek ervan… zijn nu gewoon allemaal bultjes met vuur er in ofzo…
zonde hoor… leuke blouse zeker, Jottum…
ja hij is heel leuk 8)
stom ding.
Metaalgaren is idd voor de glans erin, en kan ook zijn om een kreukeffect erin te houden. Sommige stoffen met metaalgaren kun je vormen zeg maar.
Heb je schuurplekken van de grote stukken stof, of van de naadjes?
Vaak worden de naden namelijk afgewerkt met een bandje niet-metaalstof, omdat je anders continu de uiteinden van dat metaalgaren in je lijf voelt prikken.
't Is trouwens wel een super leuk blousje!
oo das niet helemaal niet fijn zeg…
zoiets snap ik nou ook niet…
Ik heb ook een blouse waar metaal garen in zit, en daar heb ik ook altijd last van bij mijn oksels.
dat is een special effect vand e stof! dat soort kleding mag absoluut niet gestreken of te warm gewassen worden… dan gaan die draadjes kapot en gaan ze in je huid prikken!
@konijn wrote:
dat is een special effect vand e stof! dat soort kleding mag absoluut niet gestreken of te warm gewassen worden… dan gaan die draadjes kapot en gaan ze in je huid prikken!Nou ik heb mijn blouse op 30 graden gewassen en toch prikt het

@Mama_jeanet wrote:
@konijn wrote:dat is een special effect vand e stof! dat soort kleding mag absoluut niet gestreken of te warm gewassen worden… dan gaan die draadjes kapot en gaan ze in je huid prikken!Nou ik heb mijn blouse op 30 graden gewassen en toch prikt het![]()
dan zou ik er toch mee terug gaan! mij is geadviseerd om idd ook op 30 graden te wassen of kouder, en zeker niet strijken, dan gaan ze niet prikken! de mijne prikt niet…
das trouwens ook een rok…misschien zit daar het verschil!
Ik heb een jas met metaaldraad erin en ik word gestoord van het gepik in mijn nek waar de kraag is omgeslagen. Heb hem nog niet gewassen. Hij hangt nu ongebruikt aan de kapstok. Misschien dat ik hem maar eens was als dat helpt.
Ik heb ook een jas met metaaldraad. In het begin was er niets aan de hand, maar na een paar weken was de voering al helemaal kapot. En ook ik krijg helemaal schrale armen van het metaaldraad :? Ik heb hem laatst naar een kleermaker gebracht met de vraag om een nieuwe voering in te maken. Maar volgens hem gaat hij dan snel weer kapot omdat het metaaldraad de voering kapot maakt. Het is een heel mooie jas, maar ik vind het materiaal dan niet echt geschikt voor kleding :think:
maar waarom gebruiken ze dat toch??
Wat vreemd zeg :think:
Echt nog nooit van gehoord.
Kan je er geen shirtje onder dragen?
ja maar ik heb graag blote armen als het lekker weer is…
Het zit dan ook in jouw rok denk ik? Al wat van gemerkt?
Die hangt nog nieuw in de kast :oops:
Ik zal vanavond als ik klaar ben met werken eens kijken.