Kletsen jullie kindjes ook zoveel in zich zelf maar dan wel hard op. Alles wat hij denkt zegt ie ook. In de speeltuin staat zijn kwekkie niet stil. En hier thuis komt er ook altijd geluid uit in de zin van liedjes nurien en kletsen.
Als hij drinken wil hoor ik hem al zeggen "even drinkeen"en dan komt ie bij mij om drinken vragen.
Vreemde eend :mrgreen: :inlove:
Yep, hier ook!
Maar ik benoem voor hem ook alles wat ik doe, dus dat kan er mee te maken hebben.
Maar ik denk eigenlijk dat het verder gaat: dat het voor hem een manier is om de wereld te structuren en te snappen. Het is misschien een beetje projectie van mezelf, maar ik ben een enorme denker, zit heel erg ‘in m’n hoofd’. Ik denk dat wat hij doet, hetzelfde is, maar dan hardop omdat het ‘denken’ nog niet zo gaat als bij een volwassene.
Maar goed, is mijn eigen ‘huis tuin en keuken’ theorie dus :mrgreen: . Herken je toevallig jezelf of je partner in de ‘denker’?
Oh ja zeker. Mijn man LOL
Maar daar komt misschien ook bij dat souf laat begon te praten en ik het misschien heb over gestimuleerd.
Maar nu zou ik willen dat ie een uitknop heeft soms. :mrgreen:
Oooh herkenbaar!
Zo’n zelfde theorie had ik dus ook, ik zit in mijn hoofd ook tegen mijzelf te praten van ‘nu ga ik eerst even stofzuigen en dan lekker niks doen…goh wat is het warm zeg…wat zit Nancy lekker te spelen in de zandbak’
Nancy praat dus ook tegen haarzelf ‘poes nog even aaien en dan gaan slapen, oke? ja oke!’ of zelfs ‘kom ie mee spelen in de zandbak, ja ik kom!’
Luna praat niet echt met haarzelf 8) :lol:
die pakt gewoon een willekeurig voorwerp of bij gebrek daarvan houd ze gewoon haar hand tegen haar oor en gaat dan “telefoneren”
hele gesprekken voert ze de hele dag en af en toe krijg ik “de telefoon” :lol: :lol:
en als ze weet dat opa en oma thuis zijn pakt ze de echte telefoon en gaat opa en oma bellen (ze weet hoe die werkt :shifty: gelukkig bellen wij “gratis”)
Hier ook een peuter die de hele dag aan het bellen is. En hij heeft hele verhalen tijdens het spelen met zijn auto’s en duplo. Alle poppetjes hebben een eigen stem. En ik hoor mezelf steeds terug … “dat mag jij niet doen”, “ach kom maar liefie”, “gaat het liefie?” … “jij moet eerst je melk opdrinken” …“nee je mag geen snoepje”