Omdat mijn fiets echt op is zo langzamerhand, mag ik van mijn man een nieuwe uitzoeken Maar nu zit ik met een dillemma; Noud is bijna 5 en kan nog absoluut niet zonder zijwieltjes fietsen. Op de eerste plaats durft hij helemaal niet en op de tweede plaats heeft hij totaal nog geen verkeersinzicht. Hij kijkt meer om zich heen dan dat hij op de weg (of in zijn geval op de stoep :mrgreen: ) let. Ik merk dat de fiets die ik nu heb eigenlijk berekend is op mijn gewicht + 2 kinderen. Moet ik nu bij het uitzoeken van een nieuwe fiets ervan uitgaan dat ik voorlopig nog wel 2 kinderen op mijn fiets zal hebben of kan ik er op rekenen dat Noud toch wel vrij snel zelf zal gaan fietsen? Ik vind het zo lastig om in te schatten. Mijn idee is nu dat het nog wel eventjes duurt voordat hij echt zelf een eind mee kan fietsen, maar misschien verkijk ik me daar wel heel erg op. Wat zouden jullie doen???
Michael was vijfenhalf toen hij zelf ging fietsen. Daarvoor durfde hij het niet
echt denk ik, tot we hem toevallig op het schoolplein keihard voorbij
zagen fietsen op een tweewieler :shock: :lol:
We hebben toen een wat grotere fiets voor hem gekocht en daar reed hij
meteen op weg. :think:
Ik zou denk ik wel rekenen op 2 kinderen.
Dit omdat het ook gewoon soms handiger is om hem nog niet te laten fietsen ook al kan hij het wel (met spelen na school enzo).
En het is ook handig als je zo nog een vriendje mee kan nemen.
Hier dus kinderen die allemaal heel laat zijn met zelf fietsen (5 tot 6 1/2 jaar). Nu is de een na jopngste zeven en fiets behoorlijke afstanden gelukkig zelf. Maar je wil toch niet weten hoe vaak ik de jongste van net 5 nog in het voorstoeltje frommel om de tweede jongste snel achterop te nemen. Of inderdaad om een vriendinnetje van de jongste of vriendje van de een na jonste mee uit school te nemen voor een speelafspraak.
Zou dus voorlopig nog rekening houden met twee kinderen op de fiets.