Met waterpokken naar KDV

Myrthe heeft haar eerste officiele kinderziekte te pakken: waterpokken.

Ik zag het net toen ik haar in bed legde.

Ze is vandaag wel op het kinderdagverblijf geweest, maar daar hebben ze het blijkbaar niet gezien. Zou ze dinsdag naar het KDV mogen? OP de site van het RIVM en van het NHG zie ik dat het wel mag (omdat kindjes elkaar al lang besmet hebben voor ze vlekjes krijgen), maar volgens mij hebben kinderdagverblijven daar soms ook hun eigen beleid op?

Asl op die site staat dat het mag dan mag het gewoon!!



Als ze toch moeilijk doen dan moet je ze er maar even op wijzen ofzo :think:

ZE is niet meer besmettelijk en als ze er verder niet ziek van is mag ze gewoon komen…

idd 2 a 3 dagen voor de waterpokken verschijnen ben je al besmettelijk.

de besmetting is over als de blaasjes zijn ingedroogd.

ik zou zelf gewoon heen laten gaan ze krijgen het hoe dan ook toch wel en als ze het al hebben gehad dan krijg je het ook niet meer.

je kan natuurlijk altijdt even bellen met het kdv.

beterschap voor de kleine meid :hug: :hug:

heeft ze erveel last van?

Dat ligt wel aan het ziektebeleid van het kdv.

Wij hanteren de regels van de GGD en dan mag ze gewoon komen maar er zijn ook kdv’s die hun eigen ziektebeleid opstellen.



Zou toch ff bellen.



Beterschap met je meisje!

Tsja… volgens mij mag het met de pokkies wel…



wel de vraag of je kindje zich gelukkig voelt daar… met jeuk en soms toch ook naar voelen… maar da’s een andere kwestie he?

Ik zal maandag inderdaad even bellen.

En tot nu toe voelt ze zich gelukkig prima. Af en toe zegt ze dat het kriebelt, maar ze krabbelt er -heel netjes!- niet aan. Ik merk alleen dat ze 's avonds wat eerder moe is, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ze geen middagdutje meer wil doen.

Toen ik onze boef vorige week dinsdag ophaalde van het kdv zat hij onder de waterpokken, smorgens had hij nog niets. Ik heb toen meteen gevraagd of hij op vrijdag mocht komen. Dat mocht zolang hij er niet “ziek” van was (verhoging, hangerig etc.)

Mijn mannetje heeft nerens last van gehad en is dus gewoon naar het kdv gegaan op vrijdag.

Bleek dat er al zo’n 7 kinderen met waterpokken rond liepen de agelopen weken, geen probleem dus hier.

Hoe is het nu met Myrthe? In het begin voelde Hadewijch zich namelijk ook prima, maar toen het echt doorzette is ze er zo ontzettend ziek van geweest. Ik zou daarom er niet vanuit gaan, dat als ze 's ochtends nog ok is, ze dat daar ook zal zijn.

Het gaat nog steeds OK. Gisteren leek ze soms wat warmer te zijn dan anders, maar dat was alles. Er komen wel steeds meer vlekjes bij, dus we zijn er nog niet. Ik hoop dat ze niet zo ziek wordt als Hadewijch. :cry: Hoeveel dagen duren de waterpokken eigenlijk? En wanneer is de piek?

Hm :think:… nu gaat het toch wat minder. :frowning:

Koorts begint te komen en ze is heel moe.

Eens even zoeken naar wat meer info rond de waterpokken.

Mijn buurmeisje van 6 heeft nu voor de 2e keer waterpokken, haar huisarts heeft het bevestigd en vond het ook vreemd, maar het kan dus! Ik wilde Lotte gewoon met haar laten spelen in de hoop dat ze het dan ook zou krijgen (dan heeft ze het in ieder geval 1x gehad), maar zover is het niet gekomen. Het komt nu wel goed uit als ze het zou krijgen. Over een paar maanden begin ik hopelijk met een nieuwe baan en dan komt het natuurlijk slechter uit! Begrijp me niet verkeerd dat ik m’n dochtertje ziek wens, maar ze kan het maar gehad hebben, want krijgen doet ze het toch wel een keer!



Groetjes,



Viratine

@Viragootje wrote:

Begrijp me niet verkeerd dat ik m’n dochtertje ziek wens, maar ze kan het maar gehad hebben, want krijgen doet ze het toch wel een keer!



Groetjes,



Viratine


Ja en als ze ouder zijn, zijn ze er veel zieker van begreep ik. Maar het duurt 3 weken voor je weet of het raak is hoor (weet niet of het al zolang geleden is).

Bo heeft net de waterpokken gehad. Hier mogen ze gewoon naar het kdv, maar ik zou even bij jouw kdv informeren. Ik heb haar 1 dag thuis gehouden, een hangerig ziek kind is veel liever thuis. Ze was toen inderdaad wat koortsig en werd vooral aan het einde van de dag hangerig.



Hoe gaat het nu met Myrthe?



Toen ze het 5 dagen had is ze wel naar het kdv gegaan, maar heb ik haar bijtijds opgehaald. Ze had toen geen koorts meer. Het halve kdv liep toen met de waterpokken. Overal van die gespikkelde kindjes :mrgreen:



Succes ermee!

Ik heb net het KDV gebeld. Ze mag inderdaad gewoon komen als ze zich goed voelt. En ze is waarschijnlijk de eerste. Als ze zich morgen nog zo voelt als vandaag, blijven we maar gewoon allebei thuis.

Ze ligt nu net heel moe in bed. Terwijl ze normaal geen middagdutje meer doet. Ze heeft ook pijn in haar mond en haar keel. :frowning:

Arm meiske…

Ben benieuwd waar ze het heeft opgepikt. Ik ken niemand die de afgelopen weken waterpokken had.

Hoe is het gegaan met Myrthe?

@Gerry wrote:

Hoe is het gegaan met Myrthe?


Het si prima gegaan. Ze is die dinsdag niet naar het KDV geweest, maar vooral omdat ze wat meer aandacht nodig had dan anders. Ze heeft nog een paar kleine korstjes, dat is alles. En ze heeft zo goed niet gekrabbeld! Ik was er echt van onder de indruk.

Lief dat je er nog naar vraagt!