met ruim 9 maand stabiel genoeg om stress te doorstaan?

Dan heb je voor de 3e keer een kind (ruim) 9 maand aan de borst en dan toch nog wel vragen en onzekerheden.

Op het moment zitten we hier een stressvolle tijd en die is voorlopig nog niet voorbij. Ik voed over het algemeen nog op verzoek, maar ik heb de jongste niet altijd bij me nu met weer een ritje naar het zhuis etc en dus is op verzoek de laatste dagen/week ver te zoeken.

Vanavond was ik zelfs helemaal niet voorhanden en is meneer na een hele banaan wegwerken ook gaan slapen.

Ga hem straks nog wel even wakker maken als hij zelf niet komt, maar ik ben toch wel een beetje bang voor mijn produktie op deze manier :shifty: en ik wil toch graag lang doorvoeden (helemaal omdat ik denk dat ik de komende tijd juist ook nog veel troost kan putten uit die momenten met mijn ventje).

Maar hoe stabiel is een produktie nou na eigenlijk na 9 maand voeden op verzoek?

met 9 maanden moet het op zich stabiel genoeg zijn. Zolang je maar op voed verzoek blijft geven…

bij emi ben ik rond de 9 a 10 maande niet meer gaan kolven en ze kreeg alleen maar bv…en dat ging redelijk goed! Soms een dipje, maar dan kwam ze een andere dag in halen of vooral 's nachts, maar dat was geen probleem voor mij.

Ze zeggen meestal dat zo rond de 9 maanden je bv zo op je kind is afgestemd dat als je volledig op verzoek blijft voeden dat het goed stabiel blijft…

sterkte met je stress periode :hug:

‘probleem’ is nu natuurlijk dat ik niet altijd aanwezig ben om op verzoek te kunnen voeden.

Als ik thuis ben wel en de jongste is veel mee op sleeptouw, juist vanwege de borstvoeding, maar wil hem ook een beetje in een ritme proberen te houden en dus ook afentoe thuis in zijn bedje te hebben en lekker kunnen spelen op de grond etc.

Maar we zullen het wel merken/zien de komende tijd.

Hoop dat het idd stabiel genoeg blijkt te zijn nu.

Geen ervaring, maar wel even een knuffel…

En als je afleiding nodig hebt, roep maar!

Kan je dan ook wat kolven? Want dat zou wel een uitkomst zijn, als je een keer ‘overslaat’’ dat je gewoon wat kolft, puur om de vraag te blijven stimuleren…

Effe wat anders: mijn jongste is bijna drie, geef al anderhalf jaar geen bv meer, maar toch toen ik laatst aan mijn tepel zat, kwam er wat melk :angel:

Denk dat dat makkelijker in te schatten is wanneer je weet hoe vaak je mannetje normaal op een dag komt drinken en je dan dus ook weet hoeveel voedingen je overslaat wanneer je dus een dag niet zou voeden. En dan verschilt het natuurlijk ook nog of hij overdag vaak een klein slokje komt drinken of juist een flinke voeding eruit krijgt (zeg bv 1 borst helemaal leeg zou drinken).

Heb bij Casper geloof ik toen hij een maand of 4 was bv 2 complete voedingen overgeslagen omdat ik kort onder narcose ging. Hij had een stabiel ritme qua voedingen en had meer problemen verwacht maar helemaal geen gelukkig! Je eigen stress en spanning is mss nog wel meer van invloed meis. :-* Dus als je rust haalt uit een voedingsmoment dat toch niet te vaak overslaan als dat lukt. :hug:

tot nog toe lukt het heel aardig om zijn ritme te volgen… afgelopen 2 dagen waren iets rustiger en is er slechts 1 voeding overgeslagen/ ingenomen door bijvoeding en de rest heb ik zelf gegeven.

Tot gisterochtend was ik ook tijdens de voedingen zelf fysiek best gespannen en merk dat ik na die tijd weer wat relaxter kan zitten voeden en vanavond er zelfs heerlijk ontspannen bij zat.

En dat merk ik direct weer aan mijn knulletje hoor. Die nam het er even flink van :inlove: . Die lag ook zo rustig, ontspannen en vooral heel claimerig te drinken.

Voor nu lijken we even in rustiger water te zijn gekomen, al kan het bedriegelijke rust blijken te zijn… denk dat er op dit moment meer slaapjes sneuvelen dan voedingen. Besloten morgenochtend dan ook gewoon echt thuis te blijven met/ voor de jongste.

Als de broers op school en psz zitten gaan wij naar huis en alleen maar lekker zijn ritme volgen en kan hij dus waarschijnlijk rond half 10 zijn eigen bedje weer eens in in de ochtend :thumbup: .

Zonder hem zou ik morgenochtend ook weer richting zhuis zijn gegaan, maar de kindjes zijn ook belangrijk natuurlijk en de situatie is op dit moment zoooooooo ontzettend anders als vrijdag en het weekend… dat ik mijn kind(eren) die ruimte ook even gun en geef.

Heerlijk dat je er zelf ook wat rust uit kunt pakken en hij er dan ook zo van geniet. Weet niet of er nog meer verbetering in de situatie komt of juist het omgekeerde maar ik hoop het eerste. :-*

Hopelijk kun je ook morgen even genieten van de (relatieve) rust van jullie ochtendje! :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Weet niet of er nog meer verbetering in de situatie komt of juist het omgekeerde maar ik hoop het eerste. :-*

Meer verbetering zullen we niet meer mogen verwachten maar als je vrijdag met elkaar te horen krijgt dat het over is en je je vader ondanks 15 liter zuurstof met blauwe vingers ook nog blauw ziet worden rond mond en neus is stabiel ook al heel erg mooi en heel veel meer als dat je op dat moment had durven verwachten (op dat moment en in het weekend was er echt sprake van afscheid nemen, zelfs de uitvaartpolis ed liggen al klaar :shifty: )… er is nu misschien zelfs sprake van thuis kunnen zijn met pakjesavond :pray: .

Dat hangt echt van de komende dagen af, hij mag dan niet dippen of achteruit gaan, dus wij vinden stabiel op dit moment echt al heel veel en hopen dat hij dat deze week (en het liefst nog wat meer weekjes) weet vast te houden… dan maar zuurstofafhankelijk… echt dat je zoiets nu zegt… als iemand ons een paar week terug vertelt zou hebben dat we met zoiets blij zouden zijn/ er voor zouden tekenen hadden we hem/haar voor gek verklaard!

Je mag mss niet meer verwachten maar …

hopen staat vrij toch? Ik hoop dat er onverwacht toch nog wat meer verbetering volgt!

op naar een mooie pakjesavond en wie weet kerst samen. :-* :pray: