Ik meende ergens gelezen te hebben dat je met opvolgmelk (vanaf 6 mnd) niet meer flessen van 210+7 mag geven. Ook op het pak staat dat je 3 of 4 voedingen van 180+6 mag geven.
Nu was ons schema: 's ochtends en de laatste fles 's avonds 210+7 en overdag 2x 180+6. Kan ik dit schema eerst nog gewoon aanhouden, nu we overstappen op opvolgmelk? Of moet ik dan 4x 180+6 geven? Dan krijgt ze toch ineens veel minder binnen? We gaan nu ook pas met bijvoeding beginnen, dus dat kun je ook nog niet meerekenen.
Groetjes,
Jippie
Ik heb gewoon 210+7 gedaan. Volgens mij moet je net als bij nr 1 blijven zorgen dat je niet boven de liter per 24 uur komt.
Deed ik altijd bij Jim… idd niet meer dan een liter per dag geven. Volgens mij zit er niet heel veel verschil in nr. 1 of nr. 2 melk. Heb voor Sem nu speciale voeding en daar is voor t/m 3 jaar maar 1 variant van. Heeft ook te maken met het feit dat ze nr. 1 niet mogen promoten.
Dat je niet meer dan een liter per dag mag geven, wist ik. Ook nu komen we daar niet aan toe, ze zit dan per dag zo rond de 860 cc. Dat is misschien wel zelfs iets te weinig voor haar leeftijd? Ik meende dat je minder opvolgmelk mocht geven dan van voeding nr.1. Maar dan hou ik de komende tijd eerst nog ons gewone schema aan: 2x 210 & 2x 180, totdat er met de bijvoeding een fles van af mag. Maar dat zal nog wel een tijd duren.
Mijn ervaring is dat Hieke het zelf aangaf. Op een zeker moment dronk ze de fles(sen) gewoon niet meer leeg. De eerste die eraf ging was volgens mij die van 11:00 uur, en dan schoof die van 15:00 (dat was ons schema) wat naar voren. Zo hadden we al vrij snel 3 flessen. Bij het opstaan, bij de lunch, en voor het slapen.
Op t pak van 1 staat ook maar een maximum aangegeven tot 180+6, dus dan zou die misschien ook al niet erboven mogen.
Hier krijgt ze al tijden 4 flessen van 210 water met 7, en dus idd niet boven de liter. Ze had t echt nodig. Nu drinkt ze de flessen soms moeilijker leeg, dus denk dat ze dadelijk met bijvoeding misschien mnder nodig gaat hebben.
Ik zou je schema aanhouden en misschien gaat ze dan met bijvoeding toch minder nodig hebben omdat ze toch al wat meer binnen krijgt dan?
@wieniex wrote:
Ik zou je schema aanhouden en misschien gaat ze dan met bijvoeding toch minder nodig hebben omdat ze toch al wat meer binnen krijgt dan?
Ja, zeker als de hoeveelheden wat groter gaan worden. In het begin is het echt bijvoeding. Zeker als er straks brood op het menu komt, en bijvoorbeeld yoghurt na de groente, zie je de melk afnemen. Hieke is nu anderhalf en drink 100cc melk bij het ontbijt en 150cc bij de lunch. Na het warme eten nog wat yoghurt oid.