Met naam en toenaam :P

@Cell wrote:

En toen hadden ze het geslacht fout gezien en werd Andy een Andrea :wink:

Of Louis Louise… vriendin van mij was kraamhulp in een gezin waar dit in gebeurde. Meerdere echo’s en ja het was elke keer een jongen, naam pronkte op de muur van de echte jongenskamer, stoere kleertjes voerden de boventoon en toen was daar de geboorte… en echt geen piemeltje te vinden bij dat meisje… over een meisjesnaam hadden ze nooit nagedacht, dus het werd Louise… kon de naam ook op de muur blijven met extra letter er achter :shifty:

Tja wij wisten de naam wel redelijk op tijd en bij de middelste en jongste wisten we dat het om jongens ging. Thuis onder elkaar hebben we de kleine ook wel bij de naam genoemd, ook om zelf te horen of het in gesprek etc ook helemaal lekker klonk… maar als de grote broer(s) in de buurt was/ waren… echt niet! Die zouden het verder vertellen en dat wilden we niet. Vond het geweldig om na de geboorte te kunnen bellen met de mededeling dat onze zoon … geboren was :inlove:

Overigens wisten alleen mijn moeder en 1 vriendin dat de jongste een knul was, verder niemand. Wel enorm gegis van anderen natuurlijk. Mocht er nog een 4e komen dan zeggen we gewoon het niet te weten… scheelt een hoop speculaties :wink:

hey Cell,

Ik ben ook een Nathalie en afgekort dus Naat.

Vind dat dus zelf ook niet leuk…en dan heb ik het idd nog niet gehad over Natte Alie…vreselijk.

Ben nu wel erg benieuwd naar de naam hoor… :lol:

@2streepjes wrote:

@Pe: Ik vind het al genoeg verassing! :smiley: Blauwe of bruine ogen, welke kleur haar, uberhaupt hoe ziet Andy eruit :wink:

Ik vond het bij mijn tweede bevalling een stuk minder spannend omdat ik al wist welk geslacht het was en dus ook al wist “wie” er in mijn buik zat.

Mochten we ooit nog voor een derde gaan, ga ik ook absoluut weer voor het onwetende. Dan heb je tijdens de bevalling pas écht iets om naar toe te werken :slight_smile:

Natte Alie hebben we nog niet gehoord.

Naat zeggen wij ook wel maar toen ze net kon praten noemde ze zichzelf Talie en dat zeggen wij meer dan Naat.

Ik blijf het nog steeds een prachtige naam vinden.

Als we deze keer een meisje zouden krijgen zou ze Fabienne heten met nog 2 vernoemingsnamen.

Maar we krijgen een jochie met ook een mooie naam en nog 2 vernoemingsnamen.

Natte Alie word meer gebruikt in de pubertijd :shifty:

Ik las dat en hoorde het idd van pubers… zolang ze nog klein zijn schijnt het wel mee te vallen… maar niets leuker dan in de tijd van grappen en grollen rondom drank, sex, rock en roll… je klasgenoot natte alie noemen… :shifty:

En eerlijk gezegd, was ik alsnog niet direct overtuigd hoor… ook voor de nu gekozen naam is wel wat negatiefs te bedenken.

Maar vooral dat wij zelf dus afkorten en we hier dus tegen elkaar " Naat of naa-aaat" riepen… toen keken we elkaar aan en zeiden… " nahh laa maar :angel: "

Ik denk dat elke naam wel iets heeft waar iets op te verzinnen is ja.

Ach, we maken ons er niet druk om, zien we tegen die tijd wel weer en ze heeft nu al haar mondje beslist niet op de verkeerde plek zitten dus dat komt wel goed :wink:

Ben nu wel heel benieuwd naar de naam voor jullie kleine meisje, hopelijk komt ze snel met jullie kennismaken!

Als mensen de naam willen vertellen prima maar ik zal het niet doen.

Dit ook omdat ik nogal twijfelde over de namen en zo doende ook niet meer beinvloed kon worden door anderen.

Maar net wat Cell zegt wat ze van de naam kunnen maken qua afkorting en verder was ik wel over aan het nadenken.

Ben zelf heel tevreden nu over de namen van mijn dochters.

Een neefje van hubbie doet het dus wel de eerst hebben ze ook meteen verteld het wordt een jongen en gaat Damian heten nu zijn ze weer zwanger en als het weer een jongen wordt gaat het Jayden heten. Over 2 weken is de 20 wk echo en dan horen we het wel.

Bij ons is het 100% zeker dat het ee meisje wordt maar de naam houden we lekker voor ons zelf. Vind dat toch een leuk iets om te vertellen als ze is geboren.

nou weet je wij houden het ook geheim hoor wat we krijgen ( op een aantal kokkers na en mijn beste vriendin ) en de naam ? die hebben we nog niet eens hahaha.

Dat wordt nog een hele klus, want zo eensgezind we het bij de eerste 2 kinderen waren , zo lijnrecht staan we nu tegenover elkaar.

Zo kreeg ik heel vaak te horen Marloes met je natte poes. Ook erg leuk. :? :liar: En vriendin Annelies was altijd Annelies kattepies.

Maar ts, wat leuk dat je het geslacht weet en de naam. Kleine Andy. :mrgreen: