Met klein kind in de caravan

Ik weet niet of ik hier m’n topic kan plaatsen en anders wordt deze wel weer verschoven, maarrrrrrrrrrrrrrr mijn vraag:



Wij zitten te denken om een week in september in een caravan te gaan kamperen met Amy. Maar we zitten een beetje met het volgende: is het wel iets om met een klein kind van 1,5 te gaan kamperen in een caravan. Zou ze in een groot bed kunnen slapen tegen die tijd? En wat als het regent??



Afijn, ervaringen gevraagd dus! Laat maar horen :mrgreen:

Wij hebben het met onze oudste wel regelmatig gedaan. Je kan bv een lange plank ertegenaan zetten zodat je een soort ledikantje krijgt bij het bed.



Wij hadden een eigen caravan en hebben het zitgedeelte dat je om kon bouwewn tot 1-persoonsbed eruit gehaald en daar een ledikantje geplaatst.

Groot bed is ws nog geen optie ivm eruit klimmen of andere nachtelijke avonturen. Maar een campingbedje is handig, en zelfs dubbel handig in de zin dat het zelfs als ‘box’ kan dienen (mits ze daarvan niet gaat gillen omdat het zelluf lopen leuker is :shifty: ). En met slecht weer…voor kids is het eigenlijk nooit ‘slecht weer’ aangezien regen natuurlijk ook erg leuk is om in te spelen. Het is dan wel fijn als er een wasmachine is op de camping. :silenced: en laarsjes zijn ook tof. Een dagje zwemmen is altijd leuk, speeltuintjes zijn er vaak ook zat op de campings en soms zelfs andere kids waar het erg leuk mee spelen is.

Ik vermoed dat je wat meer respons krijgt bij de mama-vraagjes dus ik doe het topic even die kant op!

Alvast veel plezier met de voorpret! :mrgreen:

Ja hoor, dat kan makkelijk!

Het is wel handig wanneer je een voortent hebt. Hier kun je lekker ruim zitten bij slecht weer, en je hebt er extra bergruimte.

Wij hadden een grote Adria, met een ruime voortent. Dan gaat dat echt makkelijk. Het is ook fijn als de kids op bed liggen, dan hebben ze geen last van licht ofzo. Wij konden het bed trouwens afschermen met een schuifwand.



Wanneer je een treinzit hebt, dan kun je de tafel laten zakken, en er een campingbed opzetten. Werkt top!



Nee hoor, voor kleine kids is het juist een supervakantie!

Jullie hebben me overtuigd!! Wij hebben vanmorgen onze vakantie geboekt. We gaan naar de sprookjescamping in Overijssel. In een caravan met een mooie grote voortent. Ik heb er nu al zin in. Het is echt voor kindjes, dus ben benieuwd wat Amy ervan vindt?!?!

Alvast heel veel plezier!!! :inlove: :inlove:

wij hebben het wel gedaan. Toen was tom net een jaar. En het ging prima. We hebben een campingbed meegenomen voor Luuk toen die tijd. En Tom had een ledikant van de camping daar kan je echt naar vragen hoor. We hadden een babypakket.

veel plezier!!



Ik zou idd wel een camping bedje meenemen altijd handig!

wij gaan in augustus ook met de caravan weg en laten Mischa in het campingbedje slapen.



Alvast veel plezier, moet lukken!!

Wij zijn afgelopen weekend weggeweest en hebben geslapen in een huur(sta)caravan. Bij de reservering aangegeven dat we een babypakket wilden hebben, daar hoorde een kinderstoel, een campingbedje en een badje bij.

Het is wat passen en meten, maar het ging prima.

Lynn heeft het ontzettend leuk gehad, weer of geen weer ze kon lekker buiten rondlopen :thumbup:

Idd laarsjes en een regenjasje meenemen!!

Voor ons wordt het ook de eerste keer in juli. Vorig jaar 2 nachtjes met de caravan, maar toen was ze een half jaar, dus een schot tegen het 1-persoonsbed en klaar. Maar nu vertrouw ik dat niet meer. Wij gaan voor het eerst met een vouwwagen (eerst met punttentje), dus het wordt sowieso even uitvogelen wat handig is om mee te nemen. Ik denk dat het met een 1,5 jarige heel goed te doen is, tenminste: geen flesjes meer mee, geen flessenwarmer, ze eet met de pot mee ook handig enz…



Voor het slapen nemen we een campingbedje mee inderdaad. Ik denk dat het campingbedje sowieso handig is, al is het om haar daar even in te doen als je aan het koken ben, of even je handen vol hebt aan iets anders.



Wat minder handig is, is dat ze kan lopen, dus dat wordt oppassen geblazen, en niet meer lekker luieren op het strand maar constant opletten…ach ja, ook wel weer gezellig.



Ik verheug me er wel op. Ze vindt andere kinderen prachtig (ze is nog enigskind) en gaat echt op ontdekkingsreis denk ik.



gr. Nienke

Wij gaan eind juli op vakantie met onze eigen caravan. Dan is Raisa ruim 8 maanden. We nemen lekker het campingbedje mee, wat we tevens als box gaan gebruiken (sja, Rais is nog een stukie jonger). Maar het gaat vast helemaal goed komen hoor! Heel veel plezier alvast!

wij gaan in juli 2 weken met de caravan weg en dan zetten we het campingbedje op het 2 persoonsbed wat over is.



die sprookjescamping had ik ook bijna geboekt tot ik erachter kwam dat het puur voor peuters en kleuters is ze hadden geen diepere baden.



jammer want met een dochter van dik 11 en een zoon van 9 en een beeb van een jaar tja dan is dat toch een mindere kues.



maar wel een super mooie camping

Goedesmorgens :smiley:



Wij gaan ook altijd met onze eigen caravan op vakantie

en dit voorjaar voor het eerst met Simone ( toen 9 mnd.)

Super ! we hadden wel een speciaal kampeerbedje voor haar gekocht.

Een aanrader !! heel klein pakketje, weegt nix , helemaal dicht te maken dus geen last van muggen of andere enge kruipende beessies :wink:

toch genoeg ventilatie en een luchtbedje erin zodat ze ook makkelijk overdag lekker buiten kon slapen. ( is ook UV werend)



zal ff een foto plaatsen ( dit is nog thuis … ff uitproberen :smiley: )