Met kindje van 5/6 maanden wandelen

Hoihoi,



ik heb een vraagje. Als wij gaan wandelen lopen we de laatste tijd eigenlijk altijd met de maxicosi op het onderstel. De wandelwagenbak zelf wordt langzaam echt te klein…



Waar kan je een baby van 5 a 6 maanden het beste in vervoeren tijdens een wandeling? Toch nog in de maxi cosi met onderstel, of toch al de buggy die je plat legt? wat betreft warmte, we hebben ook een voetenzak voor de buggy. Hoe deden jullie dat/doen jullie dat?



Thnx!!

Draagdoek/ergonomische draagzak :mrgreen: zien ze tenminste ook nog wat.



De maxi cosi is niet zo geschikt om als wandelwagenzitje te gebruiken, i.v.m. de kromming/belasting van de rug.

Het buggydeel van de wandelwagen, en dan plat idd. Ligt net zo plat als een wandelwagenbak.

Wij hadden ro ook met bijna 6 maanden in de buggy en dan helemaal plat, werkte prima en hij vond het fantastisch :thumbup:

Oke thanks!

Dan ga ik het buggy deel maar eens opzoeken! :mrgreen:

Sean deed ik in de buggy (ligstand). Maar Ailyn vervoer ik nu in een draagdoek met een draagjas erover heen.

Ik heb de maxi-cosi echt alleen gebruik als auto stoeltje en hooguit een keer als we onderweg een winkelbezoek hadden ofzo maar nooit om te wandelen.

Ik heb altijd begrepen dat maxi-cosi niet zo goed is voor een baby om langdurig in te liggen en je het zeker niet langer dan 2 uur aaneengesloten mag gebruiken.

Nu hadden wij daar ook geen reden voor. De bak van de bugaboo was met 5/6 maanden nog ruim genoeg maar met 6/7 maanden ben ik overgegaan op de buggy zit en dan in platte of half platte stand.

Idd buggydeel en dan plat of half liggend.

Mijn dochter ging vanaf 6 maanden in het buggygedeelte op de meest platte stand. Ze vond het heerlijk dat ze eindelijk alles kon zien en heeft ook nooit in de buggy geslapen terwijl ze dat in de kinderwagen wel deed… Mijn zoon bleef iets langer in de kinderwagen liggen. Wij deden als het koud was een dekentje over de beentjes.

Thanx voor de reacties.



Wij laten onze kleine ook nooit langer dan 2 uur in de maxi cosi, en als we wandelen/boodschappen doen dan zijn we nooit heel lang weg.



Maar ga het zeker al proberen met de buggy. ben benieuwd.

Wij hebben gewoon tot 8 maanden gepropt met de wandelbak, omdat ik Kaya voor 6 maanden echt nog niet in de buggy wilde zetten. En anders had ik haar in de doek of draagzak :slight_smile: De Maxicosi is inderdaad slecht voor de rug van een baby, maar te vroeg in de buggy is dat ook.

Hier een hele kleine bak (stokke kinderwagen), en tot 8,5 maanden ongeveer ingelegen. Wel maar heel zelden (ons meisje zat vrijwel altijd in de draagdoek).

Maar ik zou anders indd de buggy pakken en helemaal plat leggen.



Maxi cosi liet ik mijn meiden alleen in liggen als we bijvoorbeeld kort naar de winkel gingen, maar naar de stad of wandelen altijd in de kinderwagen of draagdoek.

@Mouse! wrote:

Wij hebben gewoon tot 8 maanden gepropt met de wandelbak, omdat ik Kaya voor 6 maanden echt nog niet in de buggy wilde zetten. En anders had ik haar in de doek of draagzak :slight_smile: De Maxicosi is inderdaad slecht voor de rug van een baby, maar te vroeg in de buggy is dat ook.




Waar zit dat hem in dan? Wat is het verschil tussen een buggydeel dat plat kan, en een wandelwagenbak waar ze plat in liggen?

Ons buggydeel kan helemaal plat, echt net zo plat als de kinderwagenbak… dus daar gingen ze dan in als de bak niet meer paste.

Zelf vond ik de bak echter wel meer beschut en doordat het wat hoger zit fijner… dus liefst zo laat mogelijk.



De jongste hoofdzakelijk in draagdoek vervoerd.

Oh, een buggy die helemaal plat kan is nieuw voor mij, ik ken alleen buggydelen die “plat” kunnen, mensen die dus zeggen dat het plat is maar dat er dus nog steeds een knik in zit. Als het helemaal plat kan zit er inderdaad geen verschil in :slight_smile:

Ik legde mijn zoon liever in het buggy gedeelte dan in de bak (vol niet ademende afwerking, hier ook nooit het dekhoes gebruikt of een regenkap bbrr :silenced: ).

Melinda ging met 5 a 6 maanden ook over op de buggy

Eigenlijk heeft ze maar 2 weken in de wandelwagenbak gelegen

Madam begon gelijk te krijsen als ze in de bak moest liggen

Ze wilde alles meemaken en dat kon niet in de bak

Dus als we weggingen , ging de maxi cosie op het onderstel…

Wij hadden een buggy die echt helemaal plat kon …

Nou mijn buggy deel (Bugaboo) kan niet helemaal plat, er blijft inderdaad een knik voor de beentjes in zitten.

Verschil is dus inderdaad dat in de wagenbak ze écht helemaal plat liggen, dus ook met de beentjes op 1 lijn met de rug. En in een buggydeel zitten de beentjes wat omhoog, ook als je het stoeltje plat legt. Maar dat zitten ze in een draagdoek ook toch? Dat is ook niet compleet plat.

En als je de buggy plat legt, zit er ook weinig druk op de heupen en benen. En daar gaat het om.

@Mouse! wrote:

Oh, een buggy die helemaal plat kan is nieuw voor mij, ik ken alleen buggydelen die “plat” kunnen, mensen die dus zeggen dat het plat is maar dat er dus nog steeds een knik in zit. Als het helemaal plat kan zit er inderdaad geen verschil in :slight_smile:




Volgens mij zijn de meesten zo dat ze “plat” kunnen maar dus niet helemaal plat zijn.

Ik had de Quinny speedy en die kon ook plat maar dus niet helemaal en er zat altijd nog een knik in.

Maar volgens mij is die knik nog niet eens zo heel erg…naar mijn idee altijd nog beter dan dubbel gevouwen in een MC.

Ik bedoelde inderdaad het ruggetje plat. Hier ook bij de Bugaboo een knik bij de beentjes. Maar hoe erg is dat? :slight_smile: