Met kinderwagen in 't ov

Ik ga regelmatig met de bus weg, aangezien ik geen rijbewijs heb.

Prima te doen :slight_smile: is voor een klein stukje even naar de naastgelegen stad.

Ik sta dan in dat middenstuk, met de voorkant van de wagen tegen het tussenschot aan en ik sta er dan achter, past precies en de wagen staat mooi klem.

Dit is voor een klein stukje prima, maar ik zie anderen altijd gewoon zitten. Ik zit tegenwoordig niet meer in de bus, ik sta dus altijd achter de wagen.

Heb wel eens geprobeerd om de wagen ‘gewoon’ neer te zetten, op de rem. Maar daar is mn rem niet sterk genoeg voor, in de eerst bocht moest er al iemand helpen de wagen tegen te houden omdat ie wegrolde :roll:

Hoe doen jullie dat? Misschien heeft er iemand anders een handige tip/houding/etc.

En in de trein bijv, hoe doe je dat??

Dankjewel alvast!

Ik ga eigenlijk alleen als het echt niet anders kan met de wagen, maar veel liever met een draagdoek.

Mijn rem houdt het overigens wel in de bus. Hier hebben ze een stoeltje (klapbaar) bij de wagenplek dus dan kan ik bij de wagen zitten. In de trein kun je ook voor een ruimere ‘hal’ kiezen (bij instappen kijken naar de fietswagon!), daar heb je stoeltjes en genoeg plek voor je wagen.

Oi heb je al eens de rem laten nakijken? Wij hebben een niet te dure kinderwagen (Mutsaert) en hij staat echt goed stil in de bus dus ik kan ook gewoon zitten. Soms kan bv een fietsenmaker met je meekijken naar je rem. :-*

En in de trein tja dan wil ik echt bij de kinderwagen zitten dus dat betekend toch echt balkon. Wel heb ik bij het uitzoeken van de kinderwagen bewust gekozen voor een 4 wielen variant waardoor ik heel makkelijk en helemaal zelf mijn wagen in en uit bussen en treinen krijg. Voorwaarts ga ik erin en achterwaarts eruit en dat lukt best aardig.

Ik moest op mijn vaste lijn altijd mijn meisje uit de wandelwagen halen. Ik heb de wandelwagen dus wel mee maar ze gaat in een doek mee in de bus. Ze wil nooit heel lang in een draagdoek dus vandaar dat de wagen ook meegaat plus dat ikdat wel weer handig vind voor boodschappen. Ik heb trouwens een driewiel wagen en kan prima alleen inen uit stappen

Zelf ga ik nooit met het OV, maar mijn zusje is afhankelijk van het OV en neemt Keira wel eens mee. Zou het haar kunnen vragen hoe ze dat doet, iig niet met een doek maar met de wagen… Zelf hebben wij enkel een pendelbus gebruikt en zijn toen even blijven staan.

Ik heb ook geen rijbewijs, en ga dus al jaren met het OV. Ik ga zelf zitten, zet de wagen recht voor me, en haak dan mijn benen om de wielen heen. :slight_smile: Ben zo maar 1x omgevallen, en dat was doordat de buschauffeur op een dusdanige belachelijke manier de bocht in ging, dat er meer mensen van hun stoelen vielen. :roll:

ik ga ook altijd met ov… geen probleem… en ga zitten bij die klapstoeltjes… wagen voor me… en voeten op het voorstuk achter het voorwiel… klapt ie niet om en rijd niet weg…en hou hem ook vast… en we hebben de grootste lol samen… enige hekel is dat ze soms niet goed voorpakeren bij de halte waar ik dus dan grote stap moet zetten. maar ach overleven we ook wel weer. in het voorjaar lekker op de fiets

Ik ga wel eens met de bus, maar ik heb echt nooit problemen met wegrollen of omvallen oid…

In- en uitstappen gaat ook prima. En qua zitten, ik ga idd ook op zo’n klapstoeltje zitten maar ik ga echt nooit in de spits met de bus…

In de trein heb ik de wagen een keer in de fietsenruimte gezet en de tas en alles meegenomen.

in oktober met bram met de trein van lelystad naar buitenpost… was een heel avontuur maar we hebben het gered… toen blijven slapen bij mijn ouders en de volgende dag de reis weer gemaakt… af en toe bram eruit vooral dat stuk tussen zwolle en leeuwarden… gezellig naast mij op het bankje naar buiten kijken

Hier in de bus, zet ik mijn buggy (quinny zapp) altijd neer achter de stoel.

Dus als je binnenkomt in de bus, bij die opening voor rolstoelen (en wagens), ik zet hem dan altijd in die opening, achter die stoel, waar ook die riem zit, en daar is meestal zo een klein uitstekseltje, zodat hij niet naar achter kan rijden, hij gaat dan op de rem. Ik ga altijd op het klapstoeltje die het meest dichtbij de wagen staat, en zet mijn voet op het voorwiel.

In de trein heb ik altijd als ik lang moet zitten ook de zapp mee, en die klap ik dan in en leg ik onder En neem ik kind op schoot.

Als ik kort moet zitten, pak ik altijd de ruimte met een grote wc, waar je tussen de 2 trappen (intercity), een stukje heb, waar ik mijn buggy neer zet,en vasthoud.

Bedankt allen voor de antwoorden tot nu toe.

Zal idd es proberen om em met mn voet tegen te houden bij het wiel. Wellicht scheelt dat al, en kan ik er iig bij zitten.

En de rem na laten kijken :thumbup: goeie tip Rhiannon! als 't bij iedereen kan, moet mijn (best wel) nieuwe rem 't toch ook kunnen houden?

ja hoor, dat moet wel kunnen!

ik ga regelmatig met de wagen naar de stad met de bus

inderdaad wat de rest al zegt op een klap stoeltje zitten en mijn voeten er om klemmen.

nu zijn de oudste zo oud dat ze niet meer met een wagen mee gaan maar heb het veel gedaan.

in de trein heb je ook een plek waar een rolstoel kan zitten daar heb ik een aantal keer gezeten met mijn kinderen in wagen bak of buggy gedeelte